شروع برای کنکور ۱۴۰۳

احتمالا تمام شما داوطلبین کنکور ۱۴۰۳ در این فکر هستید که کی برای کنکور شروع کنم؟ سوالات دیگری ممکن است در ذهن شما نقش ببندد. سوالاتی مانند برای کنکور از چه پایه­‌ای شروع کنم؟ چطور از صفر شروع کنم؟ چند ماه باید برای کنکور بخونم.

با آوات نگران دل‌مشغولی‌های کنکور ۱۴۰۳ نباشید. آوات در این مقاله به تمام سوالات شما پاسخ می‌دهد تا در نهایت بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

در این مقاله تمام سوالات شما پاسخ داده می‌شود. ۵ مرحله‌ی شروع کنکور در ادامه‌ی این مقاله آورده شده است تا با گذراندن این ۵ مرحله برای کنکور سال جدید آماده شوید.

بنر تبلیغاتی آوات

  1. بهترین منابع کنکور را پیدا کنید.

در مرحله‌ی اول باید پرس و جو کنید و بهترین منابع تستی را پیدا کنید. این کار را می‌توانید از طریق یک مشاور انجام دهید یا اینکه از دانش‌آموزان داوطلب کنکور ۱۴۰۲ بخواهید بهترین منابع را بع شما معرفی کنند. بهترین حالت پرسیدن از یک مشاور کنکور و مشاور رتبه برتر است.

برای اطلاعات بیشتر مقاله‌ی (مشاور تحصیلی کنکور) را مطالعه کنید.

افراد موفق از بهترین منابع کنکور استفاده می‌کنند. پس وقت را تلف نکنید و بهترین منابع را قبل از هرچیزی پیدا کنید.

  1. بهترین آزمون آزمایشی را پیدا کنید

در مقالات قبلی مدام تکرار کرده‌ایم که آزمون آزمایشی در پیدا کردن نقاط ضعف و قدرت چقدر اهمیت دارد. این آزمون‌ها به شما برای شرکت در کنکور واقعی آمادگی می‌دهد. اگر هم‌زمان با مطالعه در کنکور آزمایشی شرکت کنید، حسابی برای کنکور آماده می‌شوید. شما می‌توانید بهترین آزمون آزمایشی را از طریق داوطلبین سال‌های گذشته‌ی کنکور بپرسید. همچنین می‌توانید وقت مشاوره با مشاوران رتبه برتر بگیرید و از آنها تمام اطلاعات مورد نیاز را به دست آوردید. همچنین یک مشاور کنکور با تمام کنکورهای آزمایشی آشنا است. شما می‌توانید از آنها برای دست‌یابی به اطلاعات درمورد کنکور آزمایشی استفاده کنید.

  1. سبک درست مطالعه را فرا بگیرید

قبل از هر چیزی مقالات (سبک‌های مطالعه) در سایت آوات را مطالعه کنید. سبک‌های درست مطالعه را فرا گیرید و سبک مخصوص خود را پیدا کنید. بعد از پیدا کردن سبک مطالعه بهتر می‌توانید در زمان کم بیشترین اطلاعات را وارد ذهن خودتان بکنید.

مرحله‌ی بعد پیدا کردن روش صحیح تست‌زنی است.

مقاله‌ی (روش صحیح تست‌زنی) برای کنکور را در سایت ما مطالعه کنید تا به بهترین وجه تست‌زنی را یاد بگیرید.

اگر با مشاوران رتبه برتر در تماس باشید، می‌توانید از آنها بخواهید که بهترین شیوه‌ی تست‌زنی را به شما یاد دهند و راهتان را کوتاه کنند. مشاوران رتبه برتر آوات می‌توانند با هزینه‌ی کم این مهارت‌ها را به شما بیاموزند.

  1. برنامه‌ریزی داشته باشید.

مقاله‌ی (برنامه‌ریزی برای کنکور) را قبل از شروع برای کنکور ۱۴۰۳ مطالعه کنید.

برنامه‌ی مطالعاتی مانند آب برای یک کنکور حیاتی است. برنامه‌ی مطالعاتی به شما می‌گوید که چه بخوانید و در چه ساعتی از روز بخوانید تا به چه چیزی برسید. با برنامه‌ریزی هدف‌مند درس می‌خوانید؛ چیزی که دقیقا یک کنکوری به آن احتیاج دارد.

شما باید بدانید که چه چیزی باید بخوانید تا به چه هدفی برسید. برنامه‌ی شما باید هدف‌مند باشد تا بتوانید تا زمان خاصی به هدف خاصی برسید. به همین علت برنامه‌ریزی فنون خاص خود را دارد. مشاورین آوات می‌توانند بهترین برنامه‌ریزی را مطابق با شخصیت و شیوه‌ی مطالعاتی شما تنظیم کنند. در برنامه‌‎ریزی بسیار مهم است که برنامه مطابق با شیوه‌ی مطالعه شما باشد. پس در گرفتن یک برنامه‌ی مطالعاتی اصولی تعلل نکنید.

مشاوره تحصیلی آوات

  1. روحیه‌ی خود را آماده کنید

روجیه‌ی خود را تقویت کنید.  به خود جملات انگیزشی بگویید. جملات انگیزشی را بنویسید و در جایی نزدیک دید خود بگذارید. هدف خود را انتخاب کنید. دقیقا مشخص کنید چه رشته و چه دانشگاه‌هایی مد نظر دارید. سپس هدف را جایی جلوی چشمتان بگذارید. مدام هدف را با خود مرور کنید. در راه دست‌یابی به هدف خود را آماده کنید. همین اول کار افکار منفی را از خود دور کنید و نگذارید به شما وارد شوند. روش‌های کنترل استرس را فرا گیرید. استرس خود را کنترل کنید. اگر بیش از اندازه استرس دارید به روان‌شناس یا روان‌پزشک مراجعه کنید. به این صورت خود را برای سالی پر از تلاش و کوشش آماده کنید.

کلام آخر

مشاوره تحصیلی آوات برای آماده کردن شما برای کنکور ۱۴۰۳ در خدمت شما است. مشاوره تحصیلی به شما کمک می‌کند رتبه برتر کنکور ۱۴۰۳ شوید. به این صورت که به شما روحیه می‌دهد، برنامه‌ریزی به شما می‌دهد، آزمون‌های آزمایشی استاندارد و معتبر از شما می‌گیرد و بهترین منابع را در اختیار شما قرار می‌دهد. پس دست از تنبلی بردارید. اکنون زمانی است که باید برای کنکور ۱۴۰۳ شروع کنید. به مشاوره تحصیلی آوات مراجعه کنید تا هرچه سریع‌تر مطالعه برای کنکور را آغاز کنید.

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

نظرات(04)

  1. بهمن

    سلام . من لیسانس فلسفه دارم . به نظر شما مشاور محترم ، کنکور ارشد را هم در رشته فلسفه شرکت کنم یا ارشد را یک رشته غیرمرتبط بخونم ؟ اگر بخواهم در آینده در دانشگاه تدریس کنم به عنوان استاد ، آیا مهمه که لیسانسم و فوق لیسانسم ، هر دو ، فلسفه باشه یا مثلا اگر ارشد را رشته منطق بخونم ؟ تاثیری داره ؟ یا اولویت با کسانی است که مدرک کارشناسی و مدرک ارشد مُتَجانِس و هَمگِن داشته باشن ؟

    Reply
    • در مورد شرکت در کنکور ارشد در رشته فلسفه یا رشته غیرمرتبط، این به توجه به اهداف شخصی شما و علاقه مندی های آینده شما بستگی دارد. اگر شما علاقه دارید متخصص در رشته فلسفه شوید و در زمینه تدریس در دانشگاه فعالیت کنید، شرکت در کنکور ارشد در رشته فلسفه بسیار مناسب است. این امکان را به شما می دهد تا دانش خود را در حوزه ای که علاقه دارید بیشتر کنید و در آن تخصص بیشتری پیدا کنید. اما، اگر مایلید رشته دیگری را در ارشد بخوانید، به شما توصیه می شود رشته ای را انتخاب کنید که با رشته فلسفه در ارتباط باشد یا بتوانید از آن برای تکمیل آموزش خود در فلسفه استفاده کنید. یک رشته مرتبط می تواند به شما نقاط تماس و مزیتی در تدریس در دانشگاه بدهد و به شما کمک کند تا در زمینه های مختلفی از دانش فلسفه استفاده کنید. اگر می خواهید در آینده به عنوان استاد در دانشگاه تدریس کنید، اهمیتی ندارد که مدارک تحصیلی شما در هر دو مرحله، یعنی کارشناسی و ارشد، در یک رشته باشد یا نه. اهمیت بیشتری به تخصص و مهارت های شما در زمینه تدریس و پژوهش داده می شود. مهمترین عامل برای تدریس در دانشگاه تجربه و تخصص شما در حوزه ای است که می خواهید تدریس کنید. در نهایت، همگن بودن مدارک تحصیلی شما مهم نیست. در واقع، تنوع و تجربه در رشته ها می تواند نقطه قوت شما باشد و به شما کمک کند تا در زمینه های مختلفی با دانشجوها و دانشگاه همکاری کنید. امیدوارم توضیحاتم مفید واقع شده باشد. در صورت داشتن سوالات بیشتر، تیم مشاورین آوات در اینجا هستند تا به شما کمک کنند تا به هدفتون برسید!
      با آرزوی موفقیت برای شما .

      Reply
  2. شیما

    سلام . من لیسانس مددکاری اجتماعی دارم ، آیا رشته مددکاری ارزشش را داره که در آزمون ارشد مددکاری شرکت کنم ؟ اصلا مددکاری اونقدر آینده داره که بخوام دو سال وقت بزارم و ارشد مددکاری بخونم ؟ ارشد وزارت علوم بهتره یا وزارت بهداشت ؟ خواهشاً بفرمایید اصلا رشته مددکاری اجتماعی واسش شغل هست که بخوام ارشد بخونم چون اونقدر سرمایه ندارم که بخوام مرکز خدمات مددکاری تاسیس کنم ، فقط خواستم از مشاور که لطف کنه و بگه این رشته ارزش ادامه تحصیل داره یا همین لیسانسش کافیه ؟

    Reply
    • رشته مددکاری اجتماعی در حوزه کارهای اجتماعی و رفاه اجتماعی فعالیت می کند. تحصیل در دوره ارشد در این رشته می تواند به شما مزیت هایی ارائه دهد. ارشد مددکاری اجتماعی می تواند به شما امکان دهد تا مهارت ها و دانش خود را در زمینه های مختلفی از جمله مشاوره، توانمندسازی اجتماعی و سیاست های رفاهی ارتقا دهید. این رشته می تواند به شما فرصت بیشتری برای شغلی موفق در حوزه های دولتی، غیر انتفاعی و خصوصی ارائه کند. در مورد ارشد وزارت علوم یا وزارت بهداشت، تصمیم بین این دو با توجه به اهداف شخصی و علاقه مندی های شما بستگی دارد. ارشد وزارت علوم شما را در زمینه تحقیقات و آموزش عالی تقویت می کند، در حالی که ارشد وزارت بهداشت به شما امکان می دهد در حوزه های مرتبط با بهداشت عمومی و سیاست های بهداشتی تخصص کسب کنید. بر اساس علاقه مندی و اهداف شما، می توانید بین این دو راهنمایی دریافت کنید. درباره اینکه آیا لیسانس مددکاری اجتماعی به تنهایی کافی است یا نه، این بستگی به هدف شغلی و آینده شغلی شما دارد. در بعضی حوزه ها، لیسانس مددکاری اجتماعی می تواند کافی باشد، اما در برخی موارد، داشتن مدرک ارشد می تواند به شما مزیت علاقه مندی شغلی بیشتری بدهد. به همه اینها اضافه کنید که تصمیم گیری نهایی بر اساس منابع و مسئولیت های مالی شما نیز باید صورت گیرد. بررسی تمام این عوامل و مشاوره با افراد مستند، می تواند به شما کمک کند تا تصمیم صحیح را برای آینده خود بگیرید. امیدواریم که توضیحاتی که داده ایم مفید بوده باشد. در نهایت ذکر این نکته هم حائز اهمیت است که چنانچه قصد مهاجرت داشته باشید داشتن مدرک ارشد می تواند به روند مهاجرت شما جهت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر کمک کند . با تمام این اوصاف چنانچه نیاز به راهنمایی بیشتری دارید میتوانید با جناب دکتر سرای زاده که تجربه عملی در این زمینه دارند مشورت کنید . فقط کافیست فرم مشاوره سایت را پرکنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند .در صورت داشتن سوالات بیشتر، تیم مشاورین آوات در اینجا هستند تا به شما کمک کنند تا به هدفتون برسید!.

      Reply

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *