روش مطالعه روان‌شناسی

روان‌شناسی یکی از درس‌های مهم در رشته‌ی علوم انسانی است. اگر می‌خواهید در رشته‌های روان‌شناسی، علوم تربیتی و مشاوره ادامه‌ی تحصیل دهید، باید تمرکز زیادی روی این درس داشته باشید؛ چراکه این درس ضریب ۳ دارد. اولین نکته در مطالعه‌ی درس روان‌شناسی دانستن روش مطالعه‌ی آن است. شما باید بدانید چطور این درس را مطالعه کنید تا بتوانید به موفقیت برسید. در این مقاله روش مطالعه روان‌شناسی را به شما آموزش می‌دهیم تا بتوانید هم در امتحانات نهایی و هم در کنکور موفق شوید.

بنر آوات

روش مطالعه‌ی درس روان‌شناسی

به طور کلی در رشته‌ی علوم انسانی، متن کتاب درسی اهمیت زیادی دارد. پس به متن کتاب توجه ویژه‌ای داشته باشید و به خوبی نکات آن را استخراج کنید. منبع اصلی شما باید کتاب درسی باشد. مرور مداوم به شما کمک می‌کند به خوبی به متن کتاب مسلط شوید.

برای مطالعه درس روان‌شناسی ابتدا متن کتاب را به صورت روزنامه‌وار مطالعه کنید. سپس دقیق آن را مطالعه کنید و زیر نکات مهم خط بکشید یا حاشیه‌نویسی کنید. تمام مطالب و نکات مهم را خلاصه‌نویسی کنید. اگر بلد نیستید چطور خلاصه‌نویسی کنید، مقاله‌ی (چطور برای کنکور خلاصه‌نویسی کنم) را مطالعه کنید.

خلاصه‌ها را به زبان خودتان بنویسید؛ اما هیچ نکته‌ای را از قلم نیندازید. برای مرور اول خلاصه‌های خود را بخوانید؛ سپس سراغ متن کتاب درسی بروید.

حالا وقت تست زدن است. بعد از خواندن متن کتاب درسی، سراغ تست بروید. تست‌ها هم جنبه‌ی آموزشی برای شما دارد و هم مروری بر مطالب است. پس از تست زدن غافل نشوید. به مرور الگویی را که طراحان سوال هر سال استفاده می‌کنند، متوجه می‌شوید.

مشاوره تحصیلی آوات

منابع درس روان‌شناسی

همانطور که گفتیم، بهترین منبع برای درس روان‌شناسی کتاب درسی است. برای تست زدن پیشنهاد ما کتاب خیلی سبز و مشاوران است. این کتاب‌ها بهترین کتاب‌های درسی برای درس روان‌شناسی هستند. چراکه هم درسنامه‌ی خوبی دارند و هم از تست‌های طبقه‌بندی شده استفاده کرده‌اند.

کلام آخر

به طور کلی برای درس روان‌شناسی باید بر متن کتاب درسی تسلط داشته باشید. این درس جزو درس‌های حفظی است و باید به خوبی بتوانید مفاهیم را از بر کنید. ابتدا مفهوم هر مباحثی را متوجه شوید تا حفظ مطالب برای شما آسان‌تر شود. سپس آنها را حفظ کنید و مدام مرور کنید. خلاصه‌نویسی برای این درس بسیار مهم است. از خلاصه‌های خود استفاده کنید و مدام آنها را مرور کنید. مرور یکی دیگر از نکات کلیدی برای این درس است. پس از یاد نبرید که هم حفظ کنید و برای اینکه مطالب را از یاد نبرید، مدام مرور کنید.

برای آگاهی از روش مطالعه‌ی درس جغرافیا اینجا کلیک کنید.

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *