چگونه یک مشاور خوب پیدا کنم؟

پیدا کردن یک مشاور خوب دغدغه‌ی تمام کنکوری‌ها است. رقابت در کنکور سراسری هر سال بیشتر و بیشتر می‌شود. به همین علت وجود یک مشاور خوب برای نشان دادن راه از چاه الزامی است. از سوی دیگر بازار مشاوره کنکور نیز بسیار داغ شده است. موسسات و افراد زیادی مشاوره کنکور می‌دهند. اما از کجا باید بفهمیم که کدام یک را انتخاب کنیم؟

در این مقاله انواع مشاوران را به شما معرفی می‌کنیم و تفاوت‌ها و ویژگی‌های آنها را به شما می‌گوییم. اینگونه می‌توانید یک مشاور خوب را انتخاب کنید تا در سال کنکور همراه شما باشد.

بنر تبلیغاتی آوات

مشاور کنکور کیست؟

مشاور کنکور کسی است که نقشه‌ی راه را در دست دارد و دانش‌آموز را در این راه همراهی می‌کند. او راه و چاه را به دانش‌آموز نشان می‌دهد و در سه حوزه‌ی انگیزشی، علمی و روحی او را آماده می‌سازد. قبل از هرچیز مقاله‌ی بهترین مشاور کنکور را مطالعه کنید تا با مشاور کنکور به خوبی آشنا شوید.

وظیفه‌ی مشاور کنکور عبارت است از:

  • برنامه‌ریزی دقیق و اصولی مناسب با تیپ شخصیتی دانش‌آموز و شیوه‌ی مطالعاتی او
  • همراهی و پیگیری مانند یک دوست در کنار دانش‌آموز
  • آموزش مهارت‌ها و راهکارهایی برای مشکلات دانش‌آموز
  • کمک به حل مشکلات تحصیلی و شخصی دانش‌آموز
  • تلنگر زدن به دانش‌آموز هنگام تنبلی کردن او
  • آزمون‌های آزمایشی
  • تحلیل آزمون‌های آزمایشی
  • آزمون‌های استعدادیابی برای انتخاب رشته‎ی نهایی

انواع مشاور کنکور

دو نوع مشاور کنکور وجود دارد. هر دو نوع در بازار کنکور به فراوانی پیدا می‌شوند. هر دوی این مشاوران ویژگی‌ها و تفاوت‌هایی دارندکه در ادامه به آنها می‌پردازیم.

مشاور کنکور آکادمیک

این دسته از مشاوران در دانشگاه درس مشاوره تحصیلی یا رشته‌های مربوط به مشاوره تحصیلی را گذارانده‌اند؛ مثل روانشناسی تربیتی. این افراد تخصص زیادی در زمینه‌ی مشاوره تحصیلی دارند و اصول برنامه‌ریزی و مهارت‌هایی که باید به دانش‌آموزان یاد دهند را به خوبی بلد هستند.

اختلالات یادگیری و ناهنجاری‌های تحصیلی توسط این نوع مشاوران تشخیص داده می‌شود و سپس درمان می‌شود. مشکلات افت تحصیلی و  مشکلات خانوادگی و فردی دانش‌آموز در زمینه‌ی تحصیلی توسط این نوع مشاوران بررسی و درمان می‌شود.

اگر این مشاوران در زمینه‌ی کنکور مطالعه‌ی کافی کرده باشند، می‌توانند مشاوران کنکور خیلی خوبی باشند. اما اگر به صورت تخصصی در زمینه‌ی کنکور کار نکرده باشند، نمی‌توانند به خوبی از پس مشاوره‌ی کنکور برآیند. مثلا در زمینه‌ی حل مشکلات دانش‌آموز در تست‌ها ناتوان می‌مانند. اما اگر به خوبی در زمینه‌ی کنکور مطالعه کرده باشند، مشاوران بسیار توانایی هستند.

مشاور کنکور رتبه برتر

این دسته از مشاوران کسانی هستند که رتبه برتر کنکور در سال‌های قبل شده‌اند و اکنون به کار مشاوره تحصیلی می‌پردازند. این مشاوران قبلا راه موفقت را طی کرده‌اند و به خوبی راه را از چاه می‌دانند. آنها در تست‌زنی دانش‌آموز هم می‌توانند کمک کنند و سوالات علمی دانش‌آموز را به خوبی می‌توانند پاسخ دهند. درست است که آنها به صورت آکادمیک درس مشاوره تحصیلی را نخوانده‌اند؛ اما اگر مطالعه‌ی کافی داشته باشند بسیار مشاوران مفیدی برای دانش‌آموزان هستند. چون با کنکور آشنا هستند و کنکور را به خوبی می‌شناسند.

مشاور رتبه برتر با نیازهای دانش‌آموز و چالش‌های بر سر راه او به خوبی آشنایی دارد. او می‌داند که برنامه‌ی تحصیلی طبق اصوال آکادمیک و کنکور باید چگونه باشد تا نتیجه‌ی بهتری بدهد.

مشاوره تحصیلی آوات

کلام آخر  

در مرکز مشاوره تحصیلی آوات هر دو نوع این مشاوران وجود دارد. شما می‌توانید هر دو نوع را امتحان کنید تا بتوانید مشاوری که با آن راحت‌ترید را انتخاب کنید. در مشاوره تحصیلی آوات دکتر سرای زاده مشاور آکادمیک و سایر مشاوران رتبه برتر هستند. پس در آوات نگران انتخاب مشاور نباشید.

مشاوران آوات با آزمون‌های آزمایشی مدام دانش‌آموزان را امتحان می‌کنند تا بدانند در چه سطحی هستند. سپس آزمون‌های دانش‌آموز را تحلیل می‌کنند و نقاط ضعف و قوت دانش‌آموز را می‌فهمند. سپس در پایان سال کنکور با گرفتن آزمون‌های تخصصی استعدادیابی، استعداد و رغبت دانش‌آموز سنجیده می‌شود و انتخاب رشته‌ی او آگاهانه انجام می‌شود. پس با آوات تماس بگیرید و از اینجا با مشاور تحصیلی گروه مورد نظر خود وقت مشاوره رزرو کنید.

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *