نشست نمایندگان تام‌الاختیار وزیر علوم در حوزه‌های برگزاری آزمون سراسری برگزار شد

نشست روسای دانشگاه های معین و نمایندگان تام‌الاختیار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه‌های برگزاری آزمون سراسری برگزار شد. در سطح استان‌ها روز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه با حضور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام در شیراز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، دکتر عبدالرسول پورعباس در پنل تبیین مسائل اجرایی و حفاظتی نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ با اشاره به اینکه نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ بدون هیچ تغییری در محتوا نسبت به نوبت اول آن برگزار خواهد شد، گفت:

تغییرات در مورد برگزاری آزمون‌ها آنی نیست و برنامه‌ریزی‌ها به صورت یک ساله انجام می‌شود. لذا بررسی پیشنهادات مختلف در مورد حوزه‌های امتحانی و سایر موارد اجرایی در دستور کار سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

بنر آوات

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: نمایندگان تام‌الاختیار وزیر علوم، اختیارات کافی در سطح استان‌ها را دارند. آنها می توانند نقش مؤثری در جلب مشارکت دستگاه‌های اجرایی، امنیتی، انتظامی و قضائی استان در برگزاری مناسب آزمون سراسری داشته باشند. همچنین در حل مشکلات در بالاترین سطوح مدیریت استانی هماهنگی و اقدام کنند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از نمایندگان تام‌الاختیار وزیر در برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ خواست تا فرآیند برگزاری آزمون سراسری در سطح استان ذیربط را نظارت کنند. همچنین برنامه های اجرایی ‌را به نوعی طراحی کنند که خدشه‌ای به کیفیت برگزاری آزمون وارد نشود.

دکتر حسن مروتی معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور نیز در این نشست آخرین اقدامات انجام شده برای برگزاری آزمون‌ها به صورت الکترونیک را تشریح کرد. گفت:

راه‌اندازی سامانه طراحان سؤال از جمله اقدامات مهم در این زمینه بوده است و حجم مناسبی از سؤالات به خصوص از اساتید و معلمان جوان از طریق این سامانه واصل شده است و افزایش تعداد سؤالات استاندارد تأثیر بسیار مؤثری در تعدد برگزاری آزمون‌ها دارد.

مشاوره تحصیلی آوات

در این نشست دکتر محمدحسین حاجیلو قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور و رئیس شورای حفاظت آزمون. با اشاره به موضوعات حفاظتی و ضرورت تضمین سلامت آزمون‌ها گفت:

در طی یک ماه آینده در همایش‌های منطقه‌ای ضمن برگزاری کارگاه‌های آموزشی، آخرین هماهنگی‌ها با عوامل حفاظت آزمون در سطح استان‌ها به عمل خواهد آمد.

برای اینکه از اخبار جا نمونی خبر کنکور اختصاصی تربیت معلم رو مطالعه کن.

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *