معرفی رشته‌ی تربیت بدنی

تربیت بدنی یکی از رشته‌های پرطرفدار در بین دانشجویان است. دانشجویان معلولا با این سوال مواجه می‌شوند که بازار کار و تونایی‌های لازم برای این رشته به چه صورت است. در این مقاله رشته‌ی مورد نظر  را کامل و جامع برای شما توضیح می‌دهیم تا موقع انتخاب رشته آگاهی کامل داشته باشید.

معرفی رشته‌ی تربیت بدنی

رشته تربیت بدنی یکی از رشته‌هایی است که با علوم انسانی مرتبط است. رشته‌ی مورد نظر برای تقویت و تربیت جسم و روان انسان است. تربیت بدنی از علومی مانند روان شناسی، جامعه شناسی، مدیریت و فیزیولوژی بهره می‌برد.

هدف از تحصیل رشته‌ی مورد نظر، آشنایی دانشجو با جسم انسان در حد پزشک‌یار است، تا آنها بتوانند یک مربی برای آموزش به دانشجویان شوند. مزایای این رشته پیشگری از برخی ناراحتی‌ها و عوارض جسمی و روحی است. افراد زیادی که فعالیت‌های بدنی داشته باشند، از امراض مختلف در امان هستند. رشته‌ی مورد نظر یکی از رشته‌های مهم در بین رشته‌ها است.

بنر آوات

دروس تخصصی

اصول و مبانی تربیت بدنی، تاریخ، تغذیه و ورزش، رشد و تکامل حرکتی، فیزیولوژی ورزشی، یادگیری حرکتی، سنجش و اندازه‌گیری، بهداشت و ورزش، تربیت بدنی در مدارس، مدیریت سازمان‌های ورزشی، مبانی روانی اجتماعی، آمادگی جسمانی، تربیت بدنی، فوتبال، دو و میدانی، ژیمیناستیک، شنا، والیبال، بسکتبال، هندبال، تنیس روی میز، کشتی، بدمینتون

توانایی‌های لازم

دانشجو باید با رشته‌های ورزشی مختلف تا حدودی آشنا باشد تا بتواند موفق شود. همچنینن باید علاقه و توانایی جسمانی بالایی داشته باشد تا بتواند در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت کند. دانشجویان باید بتوانند وقت و انرژی کافی برای رشته‌ی تحصیلی خود بگذارند تا بتوانند موفق شوند. آمادگی جسمانی یکی دیگر از مواردی است که دانش‌آموزان باید داشته باشند تا بتوانند از نظر فیزیکی در رشته‌ی مورد نظر فعالیت کنند.

مشاوره تحصیلی آوات

موقعیت شغلی در ایران

فارغ‌التحصیلان می‌توانند پایان چهار سال تحصیلی خود می‌توانند در مراکز آموزشی و مانند سازمان‌های دولتی، فدراسیون‌های ورزشی و… فعالیت کنند. آنها می‌توانند در مدارس دبیر شوند یا در باشگاه‌های ورزشی به فعالیت بپزدازند. درحال حاضر با توجه به شرایط کشور، فارغ‌التحصیل بیکار نمی‌ماند و خیلی سریع می‌تواند مشغول به کار شود. این افراد می‌توانند مربی، کارشناس یا مربی بدنسازی شوند. به دلیل مهارت‌های زیادی که این افراد دارند، در همه‌ی رشته‌های ورزشی می‌توانند فعالیت کنند. رشته‌ی مورد نظر بازار کار بسیار متنوعی دارد.

برای آشنایی با رشته‌ی ادبیات چینی کلیک کنید.

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *