مشاوره کنکور ۱۴۰۳

امتحانات نهایی تمام شده و وقت مطالعه برای کنکور ۱۴۰۳ فرا رسیده است. از حالا به بعد باید کوله‌‌بار خود را ببندید تا در کنکور ۱۴۰۳ بهترین نتیجه را بگیرید. قدم اول برای کنکور ۱۴۰۳ این است که بدانید تغییرات کنکور چگونه هستند و اصلا کنکور چه زمانی برگزار می‌شود و به چه صورت است. در این مقاله مشاور تحصیلی شما برای کنکور ۱۴۰۳ خواهیم بود تا از جزئیات کنکور سر در یباورید و بهترین شروع را داشته باشید.

تغییرات کنکور ۱۴۰۳

از سال ۱۴۰۲ تغییرات مهمی در کنکور سراسری ایجاد شده است. برخی از مشاورین این تغییرات را نادیده می‌گیرند و به شیوه‌ی سنتی برنامه‌ی هفتگی به دانش‌آموز می‌دهند. بدانید این مشاورها فقط وقت شما را تلف می‌کنند. شما باید از تغییرات کنکور سراسری باخبر باشید. تغییرات کنکور ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

بنر آوات

  1. حذف دروس عمومی

همانطور که می‌دانید از سال ۱۴۰۲ به بعد، دروس عمومی از کنکور سراسری حذف شد و فقط دروس تخصصی در کنکور سنجیده می‌شوند. دروس عمومی از طرق سوابق تحصیلی شما سنجیده می‌شوند؛ پس سوابق تحصیلی را جدی بگیرید. این تغییر کنکور سراسری به شما کمک می‌کند، تمرکزتان روی دروس تخصصی باشد و دروس کمتری را با تمرکز بیشتری بخوانید.

  1. حذف زیرگروه‌ها

در کنکور ۱۴۰۳ خبری از زیر گروه‌ها نیست. زیر گروه‌ها نیز از سال ۱۴۰۲ حذف شده و تنها یک نمره برای هر داوطلب صادر می‌شود. این کار زحمت کسانی را که فقط درس‌های زیرگروه خودشان را مطالعه می‌کردند، بیشتر می‌کند. با این تغییر شما باید همه‌ی درس‌ها را بخوانید و دیگر نمی‎‌توانید درس‌هایی را از برنامه‌ی خود حذف کنید. درست است که کار شما با این تغییر سخت‌تر می‌شود؛ اما بدانید برای همه دشوار و مشکل است. فقط شما نیستید که باید همه‌ی درس‌ها را بخوانید. بلکه تمام داوطلبان کنکور سراسر کشور کارشان سخت‌تر شده. پس با توجه به رقابتی بودن کنکور، اصلا نگران نباشید.

  1. تاثیر ۵۰ درصد سوابق تحصیلی در کنکور

تا سال ۱۴۰۱ معدل تاثیر مثبتی در کنکور سراسری داشت؛ اما از سال ۱۴۰۲ تاثیر معدل نهایی به ۴۰ درصد و از سال ۱۴۰۳ به ۵۰ درصد رسیده است. این یعنی امتحانات نهایی شما نقش سازنده‌ای در کنکور شما دارند. شما علاوه بر مطالعه برای کنکور، باید روی مطالعه برای امتحانات نهایی نیز تمرکز کنید و وقت کافی بگذارید. این تغییر مقداری استرس شما را برای کنکور کاهش می‌دهد و به شما کمک می‌کند از طریق امتحانات نهایی، ضعف خود را جبران کنید.

  1. برگزاری کنکور در دو نوبت

کنکور ۱۴۰۲ در دو نوبت دی و تیر ماه برگزار شد. ابتدا دانش‌آموزان بسیار سردرگم بودند و نمی‌دانستند قضیه از چه قرار است. اما با گذشتن آزمون دی ماه استرس‌ها کاهش پیدا کرد. کنکور ۱۴۰۲ نیز در دو توبت اردیبهشت و تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. این تغییر فشار را از روی دانش‌آموز برمی‌دارد و به کاهش استرس او کمک می‌کند. برنامه‌ریزی شما باید به صورتی باشد که در هر دو کنکور موفق شوید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید.

مشاوره تحصیلی آوات

مطالعه برای کنکور

مطالعه برای آزمون سراسری مانند مطالعه برای امتحانات تشریحی و نهایی نیست. ساعت مطالعه برای آزمون سراسری به تنهایی کافی نیست. ممکن است شما روزانه ۱۲ ساعت مطالعه کنید؛ اما نتیجه‌ی خوبی کسب نکنید. برای کنکور سراسری باید تمرین و تست فراوانی حل کنید. مرور نیز یکی از مورادی است که نباید به هیچ عنوان در مطالعه برای کنکور فراموش کنید. برای آگاهی از روش‌های تست زدن مقاله‌ی (تکنیک‌های تست‌زنی) را مطالعه کنید تا به درستی تست بزنید و نتیجه‌ی دلخواه خود را بگیرید.

برنامه‌ریزی برای کنکور

برای کنکور سراسری باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید. برنامه‌ریزی به شما کمک می‌کند بدانید در طول روز باید چه چیزی بخوانید در هفته چه درس‌هایی باید مطالعه کنید. با برنامه‌ریزی از سردرگمی درمی‌آیید و مهم‌تر از همه اینکه می‌توانید همه‌ی درس‌ها را مطالعه کنید. بدون برنامه‌ریزی نمی‌توانید همه چیز را بخوانید و به تست زدن هم برسید. مقاله‌ی (برنامه‌ریزی برای کنکور) را مطالعه کنید تا بتوانید برای خودتان برنامه‌ریزی کنید. استفاده از یک مشاور توانگر در برنامه‌ریزی بسیار به شما کمک می‎کند.

کلام آخر

مشاوره تحصیلی آوات به شما کمک می‌کند بهترین نتیجه را از کنکور ۱۴۰۳ بگیرید. مشاورین آوات به شما کمک می‌کنند برنامه‌ریزی درستی داشته باشید و به مرور زمان بهترین مشاور برای خودتان باشید. برای آشنایی بیشتر با آوات (مشاوره‌ی آوات در ده قدم) را مطالعه کنید.

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

نظرات(06)

  1. آیدین دیبا

    سلام . من لیسانس مددکاری دارم ولی نتونستم کار پیدا کنم و نتونستم شاغل بشم ، سرمایه هم ندارم که مرکز مددکاری تاسیس کنم ، آیا به نظرتون ارشد مددکاری بخونم ؟ با ارشد مددکاری میتونم در دانشگاه علمی کاربردی برای مقطع کاردانی مددکاری ، تدریس کنم ؟

    Reply
    • با درود و احترام .
      برای یافتن شغل در رشته مرتبط بهتر است به مراکز بهزیستی شهری که در آن سکونت دارید مراجعه نمایید . در رابطه با ارشد مددکاری اجتماعی باید عرض کنم که داشتن مدرک بالاتر به شما امکان فرصتهای شغلی بیشتری میدهد . بله با داشتن مدرک ارشد میتوانید بسته به نیاز دانشگاهها مشغول به تدریس شوید . با آرزوی موفقیت برای شما.

      Reply
  2. رادین

    سلام . من میخواستم در کنکور ارشد ثبت نام کنم و دوتا رشته مددکاری و مشاوره را دقیقاً به یک اندازه دوست دارم و کاملا اندازه همدیگه دوست دارم و تنها موردی که هست اینه که میخوام بدونم آینده مددکاری بهتره یا مشاوره ؟ بازم میگم واسم هیچ فرقی نداره مددکاری یا مشاوره . فقط واسم مهمه که بدونم فرصت شغلی کدومشون بیشتره ؟ مرسی از مشاور این پِیج واسه راهنمایی که قراره بنویسن اینجا واسم .

    Reply
    • با درود و احترام
      فرصت شغلی برای مشاوره بیشتر هست در ضمن شما از طریق رشته مشاوره می توانید عضو سازمان نظام روانشناسی شده و در زمینه مشاوره فردی در مراکز مشاور فعالیت نمایید .
      با آرزوی موفقیت برای شما

      Reply
  3. شَنتیا

    سلام . من لیسانس مددکاری گرفتم و رفتم خدمت و سربازی و اومدم و بهزیستی و مراکز خصوصی و دولتی و همه جا رفتم واسه کار ولی کار پیدا نکردم و قسمت استخدام روزنامه ها را مدام چک میکنم و حتی تمام اینترنت و زیر و رو کردم ولی موفق به پیدا کردن شغل نشدم . خیلی دوندگی کردم ولی انگار جایی لیسانس مددکاری نیاز ندارن ، به نظرتون اگر ارشد مددکاری بخونم ، ممکنه در روند یافتن شغل موثر باشه یا ارشد را یه رشته پرکار بخونم ؟ حتی خواستم در ازمون استخدام اموزش و پرورش شرکت کنم ولی اموزش پرورش مددکاری را نمیخواد و ثبت نام نمیکنه ، گفتم ارشد را مثلا علوم تربیتی یا مشاوره یا زبان انگلیسی بخونم تا بتونم در ازمون استخدام معلم پرورشی یا ازمون استخدام مشاور مدرسه شرکت کنم ، حتی واسه سرایداری مدرسه هم مدرک مددکاری را نمیخوان ، سرمایه خیلی سنگین هم میخواد به علاوه سابقه کار طولانی تا بتونم جواز تاسیس موسسه مددکاری بگیرم . انگار عمرم را حروم کردم و ۴ سال در دانشگاه مددکاری خواندم .

    Reply
    • با درود و احترام، متوجه می‌شوم که در پیدا کردن شغل مورد علاقه و مرتبط با رشته تحصیلیتان دچار مشکل شده‌اید. بنده صبر و استقامتتان در مسیر پیدا کردن شغلی که در آن تخصص دارید را تحسین می‌کنم. گاهی اوقات، پیدا کردن شغلی که متناسب با تخصص‌های خاصی مثل مددکاری باشد، ممکن است چالش برانگیز باشد.در صورتی که می توانید و به اساتید دانشگاه خود دسترسی دارید ابتدا با آنها مشورت نمایید در غیر اینصورت پیشنهاد بنده به شما این است که ، ارشد در زمینه‌هایی مثل مدیریت منابع انسانی، روانشناسی، یا بهزیستی را در نظر بگیرید. این تحصیلات می‌تواند به شما دانش و مهارت‌های بیشتری در زمینه مددکاری بدهد و احتمالاً فرصت‌های شغلی بیشتری به شما ارائه کند.ه هر حال، توصیه می‌کنم که با استفاده از منابع موجود، مانند راهنمایی‌های شغلی، مشاوره کاری، و توانمندسازی شغلی، به طور دقیق‌تر برنامه‌ریزی کنید. من به شما اعتماد کامل دارم و مطمئنم که با تلاش و اراده، می‌توانید شغل دلخواه خود را پیدا کنید.
      متوجه احساس ناامیدی شما هستم و می‌فهمم که این تجربه ناامیدی به شما نگرانی می‌دهد. درست است که مشکلاتی ممکن است در پیدا کردن شغل مرتبط با رشته مددکاری پیش آید، اما همیشه راه‌حل‌های دیگری نیز وجود دارد. با توجه به تصمیم شما برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد، به نظرم انتخاب رشته‌ای که مرتبط با حوزه تربیت و آموزش باشد، منطقی به نظر می‌رسد. این انتخاب می‌تواند به شما دانش و مهارت‌هایی بیشتر در زمینه مددکاری و همچنین تخصصی در زمینه آموزش و پرورش بدهد. این در واقع می‌تواند یک راه برای شما باشد تا در آزمون‌های استخدامی مرتبط با معلمی یا مشاوره مدرسه شرکت کنید. همچنین، در نظر داشته باشید که گاهی اوقات می‌توانید با انجام کارهای مرتبط با رشته مددکاری و در کنار آن ادامه تحصیل، تجربه کاری خود را افزایش دهید. مثلاً، می‌توانید به عنوان داوطلب در مراکز مددکاری، خدمات اجتماعی یا سازمان‌های غیرانتفاعی و همچنین سازمان زندانها فعالیت کنید. این کار می‌تواند به شما فرصتی برای یادگیری عملی مهارت‌های مددکاری و جمع‌آوری سابقه کار مرتبط با رشته‌تان ارائه دهد. در مورد جواز تأسیس موسسه مددکاری، درست است که ممکن است سرمایه و سابقه کاری طولانی نیاز داشته باشد. اما در عین حال، می‌توانید به عنوان مددکار فردی مستقل فعالیت کنید و خدمات خود را به صورت مستقل ارائه دهید، بدون نیاز به جواز تأسیس موسسه مددکاری. همچنین، در نظر داشته باشید که با استفاده از شبکه‌سازی و ایجاد روابط حرفه‌ای، می‌توانید به فرصت‌های شغلی در حوزه مددکاری دست یابید.
      در نهایت پیشنهاد بنده این است که در صورت تمایل یک آزمون استعداد یابی و شغلی بدهید که بهتر بتوانید در زمینه ادامه تحصیل تصمیم بگیرید . این آزمون توسط مراکز مختلف انجام میشود همچین مرکز ما هم این آزمون را انجام میدهد در صورت تمایل میتونید با انجام این آزمون شناخت بهتری بدست بیارید .

      Reply

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *