مشاوره تحصیلی کنکور

کنکور یکی از مقوله‌های مهم زندگی نوجوانان است. در زندگی هر نوجوانی کنکور غول بی‌شاخ و دمی است که نمی‌دانند چطور باید شکستش دهند. ما به شما می‌گوییم که چطور با وجود یک مشاور خوب بتوانید این غول را شکست دهید. مشاوره تحصیلی کنکور در این مواقع برای نوجوانان حیاتی است.

برای اطلاعات بیشتر مقاله‌ی مشاوره تضمینی کنکور را مطالعه کنید.

همانطور که می‌دانید رقابت در کنکور بسیار بالا است. شما باید راه و روش رسیدن به موفقیت را بدانید تا بتوانید موفق شوید. در این مقاله آوات مشاور تحصیلی شما خواهیم شد تا به چند سوال اساسی که هر دانش‌آموزی با آن مواجهه می‌شود پاسخ دهیم.

بنر تبلیغاتی آوات

چطور هدف انتخاب کنیم؟

کنکور مانند سفری است که باید مقصد داشته باشد. اگر مقصد نداشته باشید بی‌هدف می‌چرخید و در راه سردرگم می‌شوید. پس ابتدا هدف خود را انتخاب کنید. اکنون چطور هدف انتخاب کنیم؟

ابتدا باید درمورد رشته‌های مختلف در دانشگاه‌ها آشنایی داشته باشید. مقالات معرفی رشته‌ها در سایت ما را مطالعه کنید. وقتی درمورد تمام رشته‌های گروه آزمایشی خود اطلاعات کسب کردید، می‌توانید علاقه‌ی خود را پیدا کنید. ببینید در چه رشته‌ای علاقه و استعداد دارید.

مرحله‌ی بعدی آشنایی با دانشگاه‌ها است. شما روشن و رقیق باید بدانید که می‌خواهید در چه دانشگاهی تحصیل کنید. مقاله‌ی بهترین دانشگاه‌های ایران را مطالعه کنید تا با دانشگاه‌های برتر آشنا شوید. سپس مقاله‌ی انواع دانشگاه را بخوانید تا نوع دانشگاه خود را انتخاب کنید. بعد از انتخاب دانشگاه‌ها بین آنها اولویت‌بندی کنید.

ویژگی‌های هدف

  • هدف باید دقیق و روشن باشد

نباید یک هدف کلی انتخاب کنید. مثلا نگویید «من می‌خواهم رتبه‌ی خوبی بیاورم». بدانید چه رتبه‌ای برای هدف خود باید بیاورید. از مشاور خود کمک بگیرید. او به شما می‌گوید که برای رشته‌های مختلف چه رتبه‌هایی لازم دارید.

  • هدف باید واقع گرایانه باشد

واقع گرایانه تصمیم بگیرید. رشته و دانشگاهی را انتخاب کنید که متناسب با توانایی، استعداد و علاقه‌ی شما است. حواستان باشد لقمه‌ی بزرگ‌تر از دهان خود برندارید که ناامید نشوید.

  • هدف باید مرتب مرور شود

هدف خود را بنویسید و جایی جلوی دید خود بگذارید. مثلا باید بنوسید: «سال بعد در دانشگاه اصفهان رشته‌ی برق تحصیل می‌کنم.» محکم و قاطع بنویسید. با شک و تردید هدف را ننویسید. مدام آن را مرور کنید و به آن نگاه کنید.

  • هدف خود را به چند هدف کوتاه مدت تبدیل کنید

در نهایت اهداف کوتاه مدت روزانه تعیین کنید. هدف روز شما باید عمل کردن به برنامه‌ی مطالعاتی مشاور باشد. یا گرفتن رتبه‌ و درصد مورد نظر در آزمون‌های آزمایشی. این روش باعث می‌شود دچار کسالت نشوید و دچار ناامیدی نمی‌شوید.

چگونه برای کنکور درس بخونم؟

مطالعه برای کنکور سه مرحله‌ی اصلی دارد. مطالعه، تست و مرور. کم کاری در هر مرحله به شما آسیب می‌زند. لازم است شما برای هر کدام از این مراحل وقت و انرژی کافی بگذارید.

ابتدا باید مطالعه‌ی اصولی داشته باشید. مطالعه‌ی اصولی دو نکته‌ی اساسی دارد:

  1. تعیین هدف
  2. تعیین مدت زمان مطالعه

با توجه به این دو نکته مطالعه را طبق روش زیر آغاز کنید.

برای اطلاعات بیشتر مقالات روش‌های درس خواندن سایت آوات را مطالعه کنید.

  1. پیش خوانی: در این مرحله شما نگاهی اجمالی به کل مطالب می­‌اندازید و نکات فرعی و اصلی را می‌خوانید.
  2. سوال کردن: سپس برای خودتان سوال طرح کنید و سوالات را در برگه‌ای بنویسید.
  3. مطالعه: تمام مطالب را بخوانید و نکات مهم را حفط کنید.
  4. حفظ کردن: مطالب مهم و اساسی را حفظ کنید. برای کنکور توجه کنید به نکات خیلی ریز کتاب هم باید دقت کنید.

تست زنی و تمرین

بعد از مطالعه‌ی اصولی نوبت تست زدن است. تست زدن یکی از مهم‌ترین مراحل مطالعه در دوران کنکور است. تمرکز اصلی خود را روی تست‌زنی بگذارید.

دو نوع تست‌زنی وجود دارد.

  1. تست آموزشی: این نوع تست‌ها بلافاصله بعد از مطالعه صورت می‌گیرد. تست‌ها باید زده شود و هر کدام به صورت جداگانه تحلیل و بررسی شود.
  2. تست سنجشی: در این نوع تست‌زنی شما خود را محک می‎زنید و می‌بینید که چقدر یاد گرفته‌اید.

مرور

مطالب خوانده شده وارد حافظه‌ی کوتاه مدت می‌شود. شما با مرور فراوان است که مطالب را وارد حافظه بلند مدت می‌کنید. این گونه هیچ گاه مطالب از یادتان نمی‌رود.

مشاوره تحصیلی آوات

چرا آزمون آزمایشی اهمیت دارد؟ 

بله. آزمون آزمایشی مهم‌ترین مرحله‌ی مطالعه برای کنکور است. در کنار کنکور آزمایشی تحلیل آزمون نیز اهمیت بیشتری از خود آزمون دارید. حال سوال این است که چرا باید در کنکور آزمایشی شرکت کنیم؟ دلایل آن به شرح زیر است:

  1. کسب تجربه برای شرکت در کنکور: شما زمان بندی را در جلسه آزمایشی تمرین می‌کنید و با محیط و ساعت جلسه آشنا می‌شوید. همان شرایط کنکور برای شما شبیه سازی می‌شود. پس تمرین مهمی برای کنکور است.
  2. داشتن برنامه برای شرکت در آزمون: هر آزمون آزمایشی دارای برنامه‌ی جامعی است. این برنامه‌ها مسیر مطالعه برای کنکور را به شما می‌دهند.
  3. وجود جامعه آماری بالا: شما با وجود جامعه‌ی آماری بالا می‌توانید خود را در جمعیت محک بزنید و رقابت را تجربه کنید.

مشاوره تحصیلی آوات هر ماه برای دانش‌آموزان خود آزمون‌های آزمایشی برگزار می‌کند تا آنها را برای کنکور آماده کند.

چطور در رقابت انگیزه‌ی خود را حفظ کنم؟ 

مهم‌ترین عامل روحی در کنکور، انگیزه است. شما باید با انگیزه بمانید تا بتوانید مطالعه کنید. کارهای زیر را انجام دهید و سعی کنید انگیزه‌ی خود را با مرور هدف حفظ کنید:

  • مشاور و خانواده را در جریان مطالعه‌ی خود قرار دهید.
  • کار دیگری جز درس خواندن نکنید. کار جدید شروع نکنید.
  • یادداشت برداری کنید.
  • جملات انگیزشی برای خودتان بنویسید و جلوی دید خود بگذارید.
  • محرک‌های محیطی را کم کنید.
  • جایزه و پاداش به خودتان در مواقع خاص بدهید.
  • اصولی استراحت کنید.
  • مکان خاصی برای مطالعه داشته باشید.
  • ورزش کنید.
  • برنامه‌ی غذایی مناسب داشته باشید.

این گونه است که می‌توانید با انگیزه بمانید.

کلام آخر

در این مقاله مشاور تحصیلی شما بودیم و سعی کردیم به چند سوال مهم شما کنکوری‌های عزیز پاسخ دهیم. برای گرفتن وقت مشاوره با آوات اینجا کلیک کنید و رزومه‌ی مشاوران را مطالعه کنید. با آوات نگران کنکور خود نباشید و پله پله تا موفقیت را طی کنید.

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *