ضرورت آزمون جامع در روزهای پایانی

آزمون جامع در این روزهای پایانی کنکور اهمیت زیادی دارد. شما باید با ضرورت این آزمون‌ها در روزهای پایانی آشنا شوید تا در این آزمون‌ها شرکت کنید و آنها را تحلیل و بررسی کنید. شرکت در آزمون‌های شبیه‌ساز آماده‌سازی برای کنکور نیست؛ بلکه یک ضرورت است. شما باید تا قبل از کنکور چندین و چند بار نشستن سر جلسه را تمرین کرده باشید تا آمادگی لازم را برای کنکور پیدا کنید. در این مقاله درمورد ضرورت آزمون جامع با شما صحبت می‌کنیم.

بنر آوات

ضرورت آزمون شبیه‌ساز و جامع

بدون تردید یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید در روزهای پایانی کنکور انجام دهید، شرکت کردن در آزمون‌های شبیه‎‌ساز و جامع است. شما باید ۴ ساعت سر جلسه‌ی کنکور نشستن را تمرین کنید تا بتوانید در روز کنکور آمادگی کامل داشته باشید. شما باید به شرایط آزمون عادت کنید. یعنی ۴ ساعت بتوانید سر جلسه بنشینید و در سکوت کامل به سوالات چند درس پاسخ دهید.

نکته‌ی مهم دیگر این است که باید تکنیک‌های تست‌زنی را تمرین کنید. درست است که موقع تست زدن در مطالعه این روش‌ها و تکنیک‌ها را تمرین کرده‌اید؛ اما باید در آزمون شبیه‌ساز آن را پیاده کنید. چون کاملا متفاوت خواهد بود. استفاده از تکنیک‌های تست‌زنی در آزمون جامع یک نوع تمرین برای کنکور سراسری شما محسوب می‌شود.

بعضی دانش‌آموزان گمان می‌کنند باید حتما همه‌ی درس‌ها را مطالعه کرده باشند تا بتوانند در آزمون‌های جامع شرکت کنند. این تفکر بسیار غلطی است و دانش‌آموز را از شرکت در آزمون جامع بازمی‌دارد. ممکن است شما هرگز نتوانید همه‌ی درس‌ها را مطالعه کنید. پس ممکن است هرگز هم نتوانید در آزمون‌های جامع شرکت کنید. آیا این کار درست است؟ خیر!

توجه داشته باشید که در این روزهای پایانی مانده به کنکور دیگر نباید مبحث جدید مطالعه کنید. الان فقط زمان جمع‌بندی، مرور و شرکت در آزمون‌های جامع برای آمادگی است. اصلا مبحث جدید مطالعه نکنید. بیخیال مباحثی که نخوانده‌اید شوید و سراغ مرور و جمع‌بندی مطالبی که خوانده‌اید، بروید. یکی از راه‌های جمع‌بندی برای کنکور، شرکت در آزمون‌های جامع و شبیه‌ساز است. پس حتما در این آزمون‌ها شرکت کنید.

مشاوره تحصیلی آوات

ضرورت تحلیل آزمون

نکات جدیدی در هر تست نهفته است که باید آنها را فرا بگیرید و به خلاصه‌نویسی‌هایتان اضافه کنید. این نکات جدید است که به یادگیری شما کمک می‌کند. بعد از انجام آزمون، مدتی استراحت کنید تا ذهنتان برای تحلیل خسته نباشد. سپس تک تک تست‌ها را بررسی کنید و جواب تشریحی آنها را بخوانید؛ حتی اگر تست را درست زده‌اید و آن را بلد هستید. این کار برای شما حکم مرور و جمع‌بندی را دارد. بدون تحلیل و خواندن تمام جواب‌های تشریحی، مرور صورت نمی‌گیرد.

نکته‌ی بعدی درمورد سوالاتی است که آنها را رها کرده‌اید. اگر علامت منها کنار سوال بود، یعنی آن را بلد نبوده‌اید و باید حتما جواب تشریحی آن را بخوانید. اگر علامت ضربدر کنار آن زده‌اید، یعنی در سوال شک داشته‌اید؛ پس باید جواب تشریحی آن را حل کنید و در خلاصه‌هایتان نکات تست را وارد کنید. این‌گونه در صورت مواجه دوباره با سوال مشابه آن، کاملا مسلط هستید.

کلام آخر

شرکت در آزمون جامع یکی از مهم‌ترین کارهایی است که شما باید انجام دهید. در این روزهای پایانی مدام مرور کنید و جمع‌بندی داشته باشید. مقاله‌ی جمع‌بندی شناور و زیگوراتی را مطالعه کنید. بهترین راه مرور و جمع‌بندی، شرکت در آزمون‌های جامع است. در این مقاله با ضرورت آزمون جامع آشنا شدید. پس بدانید که حتما باید در آزمون جامع شرکت کنید. آن را پشت گوش نیندازید و با فکرهای بیهوده این فرصت را از دست ندهید. حتما در آزمون جامع شرکت کنید.

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *