صفر تا صد هدایت تحصیلی

یکی از مهم‌ترین مقوله برای دانش‌آموزان پایه‌ی نهم هدایت تحصیلی است. انتخاب رشته‌ی پایه نهم در رشته‌ی دانشگاهی و شغل آینده تاثیر زیادی دارد. لازم است که دانش‌آموزان با توجه به علایق و استعدادهای خود رشته‌ی مورد نظر خود را برای ادامه‌ی تحصیل در پایه‌ی نهم انتخاب کنند.

در این مقاله صفر تا صد هدایت تحصیلی را به شما معرفی می‌کنیم تا به طور کامل با آن آشنا شوید.

بنر تبلیغاتی آوات

معرفی فرایند هدایت تحصیلی

در این فرایند آزمون رغبت و توانایی از شما گرفته می‌شود. این آزمون برای باعث می‌شود شما علایق و استعدادهای خود را بهتر بشناسید. در آزمون هدایت تحصیلی شما علایق و استعدادهای خود را می‌شناسید. سپس بازار کار رشته‌های در اولویت خود بررسی می‌کنید و می‌بینید چقدر جامعه به آن رشته‌ها نیاز دارد. سپس بر اساس آن اولویت بندی می‌کنید. شما می‌توانید از طریق سایت همگام و سامانه پنجره‌ی واحد خدمات الکترونیکی این مراحل را انجام دهید.

اهداف 

  • شناخت استعدادها و توانایی‌ها
  • شناخت ویژگی‌ها و علایق
  • راهنمایی و کمک در انتخاب رشته‌ی دبیرستان
  • راهنمایی در زمینه‌ی دنبال کردن علایق و استعدادها
  • فراهم کردن زمینه برای انتخاب رشته‌ی ایده‌آل در دانشگاه
  • فراهم کردن زمینه برای شغل ایده‌آل در آینده

 

عوامل موثر بر فرایند

عوامل زیادی وجود دارد که در این فرایند تاثیر گذار است. هدایت تحصیلی یک فرایند مهم و هدف‌مند است و عوامل متعددی در آن دخیل هستند. علاوه بر استعدادها و توان‌مندی‌ها و علایق شما عوامل دیگری نیز هستند که تاثیر گذارند.

نمرات دوران متوسطه‌ی اول ۳۵ درصد در فرایند هدایت تحصیلی شما موثر است. پس توجه کنید که سوابق تحصیلی شما اهمیت دارد. آزمون استعدد ۱۵ درصد بر انتخاب رشته‌ی دانشگاهی شما تاثیر می‌گذارد. آزمون رغبت نیز ۱۵ درصد تاثیرگذار است. شما باید در رشته‌ی آینده‌ی خود استعداد داشته باشید و به آن علاقه‌مند باشید. پس ۳۰ درصد آزمون‌های هدایت تحصیلی در انتخاب رشته‌ی شما نقش دارند. نظر دبیران، نظر خود شما، نظر والدین و مشاور هر کدام ۱۰ درصد تاثیر گذار است.

تمام آزمون‌های هدایت تحصیلی در سامانه پنجره‌ی واحد خدمات الکترونیکی انجام می‌شود. شما می‌توانید با وارد کردن کد ملی و سریال شناسنامه‌ی خود به این سامانه وارد شوید.

اما شما نیاز به تفسیر شفاهی و مشاوره‌ی کامل برای این آزمون نیاز دارید. پس فقط به آزمون اینترنتی اکتفا نکنید. زیرا یک مشاور خبره باید آن را برای شما تفسیر حرفه‌ای کند و راه و چاه را به شما نشان دهد. کلینیک آوات این کار را برای شما انجام می‌دهد. شما می‌توانید با تماس با مرکز آوات وقت مشاوره با دکتر سرای زاده بگیرید و تفسیر تست خود را همراه با مشاوره‌ی حرفه‌ای دریافت کنید. اینگونه شما می‌توانید با خیال راحت انتخاب رشته‌ی نهایی کنید.

مشاوره تحصیلی آوات

اولویتبندی رشتهها برحسب فرایند هدایت تحصیلی

علاوه بر اینکه اولویت‌بندی برحسب علایق و استعداد‌های شما صورت می‌گیرید، نمرات نیز در این فرایند تاثیر زیادی دارد. برای آگاهی از حداقل نمرات برای ورود به هر رشته مقاله‌ی (هدایت تحصیلی پایه‌ی نهم) را مطالعه کنید.

کلام آخر

کلینیک تحصیلی آوات آزمون هدایت شغلی و تحصیلی را به شما ارائه می‌دهد. شما بعد از انجام تست فرصت شنیدن تفسیر کامل آن را دارید. شما می‌توانید با استعداد‌ها و علایق خود به صورت حرفه‌ای و کامل آشنا شوید و بدانید که رشته‌ی مناسب شما چیست. آگاهی از اینکه بهترین رشته برای شما کدام است یک کار حرفه‌ای است. شما نیاز به یک مشاور خبره دارید تا مشاوره‌ی شغلی و تحصیلی را به خوبی برای شما انجام دهد. پس با مشاوره تحصیلی آوات تماس بگیرید و برای دکتر سرای زاده یک وقت مشاوره رزور کنید. آوات برای شما خدمات شغلی و تحصیلی خوبی دارد که منجر به بهترین انتخاب رشته‌ی نهایی برای شما می‌شود. پس هرچه سریع‌تر برای انتخاب رشته‌ی تحصیلی خود اقدام کنید و با مشاوره تحصیلی آوات تماس بگیرید.

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *