روش مطالعه کنکور در تابستان

تابستان بهترین وقت برای مطالعه برای کنکور سراسری ۱۴۰۳ است. بسیاری از داوطلبان بعد از پایان امتحانات خسته‌اند و مطالعه برای کنکور را به پاییز موکول می‌کنند. در این زمانی که رقیبان شما درحال استراحت هستند، شما می‌توانید از آنها پیشی بگیرید. پس مطالعه در تابستان اهمیت زیادی دارد. در این مقاله روش مطالعه کنکور در تابستان، چالش‌ها و موانعی که در سر راه دارید را برای شما می‌گوییم تا بهترین عملکرد را در تابستان داشته باشید.

روش مطالعه کنکور در تابستان

برای مطالعه در تابستان باید نقشه‌ی راه داشته باشید. در این مقاله ۵ گام به شما معرفی می‌کنیم تا با استفاده از این ۵ گام نقشه‌ی راهی در اختیار داشته باشید.

بنر آوات

  1. تعیین هدف

تابستان بهترین وقت برای تعیین هدف است. با خود فکر کنید و تحقیقات زیادی انجام دهید. مقالات بهترین دانشگاه‌های ایران و معرفی رشته‌ها را مطالعه کنید. با انواع رشته‌ها آشنا شوید. ابتدا رشته‌ی مورد نظر خود را با توجه به استعداد و توانایی‌های خود انتخاب کنید. سپس شهر و دانشگاه خود را انتخاب کنید. با این کار شما کاملا آماده برای کنکور سراسری ۱۴۰۳ هستید.

  1. انتخاب مشاور

مقالات بهترین مشاور تحصیلی و مشاور تحصیلی را مطالعه کنید. ویژگی‌های یک مشاور خوب را دریابید. باید تفاوت مشاور زرد از یک مشاور خوب را بدانید. مهم‌تر از همه باید بین مشاور رتبه برتر و روان‌شناسان و مشاوران تحصیلی یکی را انتخاب کنید. با کمک مشاور درجا نمی‌زنید و نقشه‌ی راه تا پایان کنکور در اختیار شما است. مشاور تحصیلی به شما کمک می‌کند برنامه‌ریزی داشته باشید. برنامه‌ریزی در تمام مراحل کنکور برای شما الزامی است.

  1. برنامه‌ریزی

برنامه‌ریزی در تمام دوران کنکور اهمیت زیادی دارد. در تابستان نیز مانند سایر وقت‌ها در کنکور اهمیت دارد. شما باید بدانید کدام درس را در چه ساعتی مطالعه کنید. مهم‌تر از همه اینکه باید بدانید در طول روز لازم است که چند ساعت مطالعه داشته باشید. پس برنامه‌ریزی را از یاد نبرید. با کمک مشاور خود برنامه‌ریزی کنید و اگر لازم است کلاس‌های آموزشی شرکت کنید.

  1. تهیه منابع

بهترین منابع موجود در بازار را با توجه به سطح خود انتخاب کنید. مقاله‌ی بهترین منابع کنکور را مطالعه کنید. بهترین منابع کنکور را بشناسید؛ سپس انتخاب کنید. بدون منابع خوب نمی‌توانید در کنکور به موفقیت برسید.

  1. شرکت در آزمون‌های آزمایشی

آیا لازم است تابستان در آزمون‌های آزمایشی شرکت کنم؟ بله قطعا! مقاله‌ی بهترین آزمون آزمایشی را مطالعه کنید تا بهترین آزمون آزمایشی را برای خود انتخاب کنید.

تقویت پایه‌ی درسی در تابستان

در تابستان پایه‌ی درسی خود را تقویت کنید. این زمان بهترین زمان برای تقویت پایه است. بدون تقویت پایه در مطالعه‌ی دروس ناتوان می‌مانید. دروس پایه را مطالعه کنید و برای تست‌های آزمایشی زمان بگذارید. پس زمان را از دست ندهید و زمانی که رقیبان شما درحال استراحت هستند، پایه‌ی خود را قوی کنید.

مشاوره تحصیلی آوات

تستی بخوانیم یا تشریحی؟

همانطور که گفتیم در تابستان پایه‌ی خود را قوی کنید. بهترین کار این است که دو روش تستی و تشریحی را با یکدیگر ادغام کنید. در تابستان لازم نیست تست‌های زمان‌دار و سرعتی انجام دهید. فقط تست‌های تحلیلی و آموزشی انجام دهید. بدون درنظر گرفتن زمان تست بزنیدد و سپس جواب تشریحی آن را بررسی کنید. نکاتی را که از تست‌ها می‌آموزید، در دفترچه‌ای خلاصه‌نویسی کنید. سپس سراغ تست بعدی بروید. ابتدا دقیق مطالعه کنید، سپس سراغ تست‌ها بروید. با این کار قطعا موفق خواهید شد.

کلام آخر

در تابستان می‌توانید بسیاری از کارهایی را که در طول سال وقت انجام آن را ندارید، انجام دهید. مانند قوی کردن پایه‌ی درسی که در طول سال وقتی برای آن نیست. پس از تابستان استفاده کنید. برنامه‌ریزی دقیقی برای تابستان داشته باشید تا به موفقیت برسید. با برنامه‌ریزی و منابع خوب و در کنار یک مشاور خوب، می‌توانید قدرت‌مند آغاز کنید و از رقیبان خود پیشی بگیرید.

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *