تغییرات کنکور ۱۴۰۲

شرکت کردن در کنکور ۱۴۰۲ اصلی‌ترین راه برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی است. داوطلبان زیادی هر سال در کنکور شرکت می‌کنند. اگر امسال شما یکی از داوطلبین کنکور هستید، لازم است اطلاعات خود را درمورد کنکور افزایش دهید. اگر می‌خواهید موفق شوید علاوه بر برنامه‌ریزی و مطالعه، باید به خوبی درمورد کنکور ۱۴۰۲ تحقیق کنید. کنکور امسال با سال‌های دیگر تغییر کرده است. در کنکور امسال چهار تغییر بی‌سابقه‌ای اتفاق افتاده است. تغییر همیشه ترسناک است، اما نه برای کسانی که کامل درمورد آن اطلاع کسب می‌کنند. در این مقاله شما را از وحشت تغییر کنکور ۱۴۰۲ درمی‌آوریم، و در این چهار تغییر را کامل برای شما توضیح می‌دهیم.

اگر داوطلب کنکور ۱۴۰۲ هستید مقاله‌ی (تعداد دفترچه‌ها و زمان پاسخ‌گویی کنکور ۱۴۰۲) را حتما مطالعه کنید.

بنر تبلیغاتی آوات

تغییر اول: کنکور دی ماه

برگزاری کنکور در دی ماه و تیر ماه بسیاری از داوطلبان را گیج و سردرگم کرده است. اولین نوبت برگزاری کنکور، دی ۱۴۰۱ است. تاریخ دقیق کنکور دی به شرح زیر است:

ریاضی ۳۰ دی ماه

تجربی ۲۹ دی ماه

علوم انسانی ۳۰ دی ماه

هنر ۳۰ دی ماه

زبان‌های خارجی ۲۹ دی ماه

مقاله‌ی (اگه در جلسه‌ی کنکور غیبت کنم چی می‌شه؟) را مطالعه کنید.

نوبت دوم کنکور، تیر ۱۴۰۲ برگزار می‌‌‌شود. مزیت این کنکور دو مرتبه‌ای این است که شما دو بار شانس کنکور دادن دارید. هر کس می‌تواند در یک یا دو کنکور شرکت کند؛ اما فقط یک بار مجاز به انتخاب رشته است. این کنکور دو مرتبه‌ای تا دو سال اعتبار دارد. ملاک نمره‌ی قبولی شما، بهترین نمره است.

چه کسانی می‌توانند در کنکور دی ۱۴۰۱ شرکت کنند؟

همه می‌توانند در کنکور دی شرکت کنند. به غیر از کسانی که از کنکور محروم هستند. شرایط برای همه‌ی داوطلبان یکسان است. حتی دانش‌آموزان پایه‌ی دوازدهم که نمره‌ی دیپلم خود را هنوز ندارند، می‌توانند در کنکور دی شرکت کنند. زیرا نمره‌ی دیپلم و سوابق تحصیلی پس از کنکور تیرماه ۱۴۰۲، با نمره‌ی کنکور جمع می‌شود.

زمان اعلام نتایج کنکور دی چه زمانی است؟

نتیاج زحمات شما در کنکور دی ماه ۱۴۰۱ در دهه‌ی دوم اسفند ۱۴۰۱ مشخص می‌شود. اگر می‌خواهید در کنکور تیرماه هم شرکت کنید، نتایجتان با سوابقتان جمع می‌شود و یک نمره و یک تراز به شما تعلق می‌گیرد. سپس می‌توانید انتخاب رشته کنید.

تغییر دوم: حذف عمومی‌ها

خبر خوب اینکه دیگر لازم نیست درس‌های عمومی را بخوانید و می‌توانید کامل تمرکزتان را روی درس‌های تخصصی بگذارید.

تغییر سوم: تاثیر سوابق تحصیلی

بر خلاف سال‌های قبل که معدل فقط به صورت مثبت در کنکور تاثیر می‌گذاشت، امسال معدل به صورت قطعی در کنکور تاثیر می‌گذارد. هرچه معدلتان به بیست نزدیک‌تر باشد، امتیاز بیشتری برای شما دارد.

زمان مناسب برای ترمیم معدل چه زمانی است؟  

تاثیر معدل به این معنا است که هرچه معدل شما نزدیک به ۲۰ باشد، امتیاز بالاتری برای شما محسوب می‌شود. کسانی که می‌خواهند در کنکور دی ۱۴۰۱ یا تیر ۱۴۰۲ شرکت کنند، باید قبل از کنکور تیر ماه معدل خود را ترمیم کنند.

پس در هر یک از بازه‌های شهریور ۱۴۰۱، دی ماه ۱۴۰۱، یا تیر ماه ۱۴۰۲ معدل خود را ترمیم کنید.

تغییر چهارم: حذف زیر گروه‌ها در کنکور

چهارمین تغییر کنکور امسال حذف زیرگروه‌هاست. سال‌های گذشته چندین زیر گروه در هر رشته وجود داشت که ضریب‌ها و ارزش‌های خاص خود را داشت. امسال این زیرگروه‌ها حذف شده‌اند.

مثلا قبلا برای قبولی در رشته‌ی روان‌شناسی، دروس روان‌شناسی و ریاضی اهمیت زیادی داشتند. درصورتی که درس روان‌شناسی برای رشته‌ی تاریخ ارزش زیادی نداشت. امسال این مورد تغییر پیدا کرده است و همه‌ی دروس ارزش یکسانی دارند.

مشاوره تحصیلی آوات

کلام آخر

توجه کنید که این تغییرات برای شخص شما نیست، بلکه برای همه به همین صورت است. گاهی باید محرکی داشته باشید تا شما را از حالت ساکن خارج کند و به سمت رشد و پیشرفت شما را سوق دهد. مطمئن باشید شرایط تغییر کرده به نفع شما خواهد بود.

در مقاله‌ی (ریز جزئیات برگزاری کنکور ۱۴۰۲) تغییرات کنکور را از زبان رئیس سازمان سنجش بخوانید.

از تغییر نترسید، از ناشناخته‌ها بترسید. وقتی درمورد تغییرات کنکور ۱۴۰۲ اطلاعات داشته باشید، دیگر لازم نیست وحشت کنید. از این تغییرات گفته شده، استفاده کنید. از آنها کلید موفقیت بسازید.

 

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *