بهترین مشاور تحصیلی

همه‌ی ما با اصطلاح مشاور تحصیلی آشنایی کامل داریم. اما آیا به این فکر کرده‌اید که اگر برای پیدا کردن بهترین مشاور تحصیلی، باید چه ملاک‌هایی را در نظر بگیرید؟

بسیاری از شما دانش‌آموزان اصلا نمی‌دانید که چه قدر ضروری است که با یک مشاور در ارتباط باشید. در این مقاله به صورت کامل مشاوره تحصیلی را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید بهترین مشاور تحصیلی را پیدا کنید.

معرفی مشاوره تحصیلی

یک مشاور تحصیلی با دانش‌آموزان و دانشجویان در ارتباط است. او در حیطه‌‌ی محیط‌های آموزشی با دانش‌آموزان و دانشجویان کار می‌کند. مشاور تحصیلی باید اطلاعات علمی و روان‌شناسی بالایی داشته باشد. او به دانش‌آموز کمک می‌کند بهترین برنامه‌ریزی را داشته باشد و به بهترین شکل از وقت خود استفاده کند.  مشاور ماهر و توانمند در حل چالش‌ها و مشکلات فردی به دانش‌آموز کمک می‌کند تا مشکلات لطمه‌‌ای به درس او نزنند. یک مشاور باتجربه و توانا می‌تواند شما را به موفقیت برساند و در رسیدن به آرزوهایتان به شما کمک کند.

بنر تبلیغاتی آوات

وظایف بهترین مشاوره تحصیلی

  • مشاور به شما کمک می­کند چشم ­انداز و هدف خود را ببینید و برای رسیدن به آن تلاش کنید.
  • بین شغل آینده­تان و تحصیل اکنون‌تان ارتباط برقرار می­کند.
  • مشاور تحصیلی برنامه­ ریزی و عمل کردن به برنامه را به شما یاد می­دهد.
  • به شما در درس خواندن و حل چالش­ های آن کمک می­کند.
  • راه و روش ­های یادگیری را به شما معرفی می­کند.
  • به شما یاد می­دهد تمرکز کنید و اهمال­کاری را کنار بگذارید.
  • در انتخاب رشته‌ی نهایی به شما کمک می­کند.
  • راه و روش موفقیت در دانشگاه را به شما می­گوید.
  • برای مطالعه در هر مقطع تحصیلی به شما نقشه­‌ی راه می­دهد.

بهترین مشاور تحصیلی در جوانب دیگر زندگی نیز می­تواند کمک کند. مواردی که درسی نیستند ولی درمورد مدرسه و محیط آموزشی هستند. مواردی از قبیل:

  • قلدری، تجاوز و درگیری در مدرسه
  • نگرانی­ های بلوغ
  • مشکلات خانوادگی
  • سو استفاده از مواد
  • دخالت والدین
  • نگرانی بابت نمرات
  • انتخاب شغل آینده

انواع مشاور تحصیلی

مشاور دو نوع است.آکادمیک و مشاور تحصیلی رتبه برتر.

مشاور آکادمیک

این دسته از مشاوران در دانشگاه درس مشاوره تحصیلی یا رشته‌های مربوط به مشاوره تحصیلی را گذارانده‌اند؛ مثل روانشناسی تربیتی. این افراد تخصص زیادی در زمینه‌ی مشاوره تحصیلی دارند و اصول برنامه‌ریزی و مهارت‌هایی که باید به دانش‌آموزان یاد دهند را به خوبی بلد هستند.

اختلالات یادگیری و ناهنجاری‌های تحصیلی توسط این نوع مشاوران تشخیص داده می‌شود و سپس درمان می‌شود. مشکلات افت تحصیلی و  مشکلات خانوادگی و فردی دانش‌آموز در زمینه‌ی تحصیلی توسط این نوع مشاوران بررسی و درمان می‌شود.

اگر این مشاوران در زمینه‌ی کنکور مطالعه‌ی کافی کرده باشند، می‌توانند مشاوران کنکور خیلی خوبی باشند. اما اگر به صورت تخصصی در زمینه‌ی کنکور کار نکرده باشند، نمی‌توانند به خوبی از پس مشاوره‌ی کنکور برآیند. مثلا در زمینه‌ی حل مشکلات دانش‌آموز در تست‌ها ناتوان می‌مانند. اما اگر به خوبی در زمینه‌ی کنکور مطالعه کرده باشند، مشاوران بسیار توانایی هستند.

مشاوره تحصیلی آوات

مشاور کنکور رتبه برتر

این دسته از مشاوران کسانی هستند که رتبه برتر کنکور در سال‌های قبل شده‌اند و اکنون به کار مشاوره تحصیلی می‌پردازند. این مشاوران قبلا راه موفقت را طی کرده‌اند و به خوبی راه و روش راه را می‌دانند. آنها در تست‌زنی دانش‌آموز هم می‌توانند کمک کنند و سوالات علمی دانش‌آموز را به خوبی می‌توانند پاسخ دهند. درست است که آنها به صورت آکادمیک در رشته­‌ی مشاوره تحصیل نکرده‌اند. اما اگر مطالعه‌ی کافی داشته باشند بسیار مشاوران مفیدی برای دانش‌آموزان هستند. چون با کنکور آشنا هستند و کنکور را به خوبی می‌شناسند.

کلام آخر

در مقاله انواع مشاور و وظایف و خدمات مشاور تحصیلی را شناختید. اکنون می­‌دانید که برای انتخاب بهترین مشاور تحصیلی باید از چه ملاک‌هایی استفاده کنید. مشاوره تحصیلی آوات تمام این موارد را در خود دارد. مشاوره تحصیلی آوات هم مشاوران رتبه برتر و هم مشاور آکادمیک دارد. تمام وظایف مشاوره در کلینک تحصیلی آوات به خوبی رعایت می‌شود. پس اگر به دنبال انتخاب بهترین مشاور تحصیلی هستید، آوات را انتخاب کنید تا از انتخاب خود پشیمان نشوید.

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *