روزانه برای کنکور چند ساعت درس بخونم

روزانه برای کنکور چند ساعت درس بخونم یکی از سوالات متدول دانش آموزان کنکوری است. در این مقاله توضیحاتی درمورد تنظیم ساعت مطالعه‌تان برای درس خواندن در روز بیان می‌کنیم تا راهنمای برنامه‌ریزی شما باشد.

نکته‌هایی برای برنامه‌ریزی ساعات درسی

  • برای جلوگیری از کسالت و خستگی، تنوع برنامه‌ی درسی خود را زیاد کنید.
  • میزان خوابتان را تنظیم کنید که به اندازه بخوابید.
  • کمتر از چیزهایی که حواس شما را پرت می‌کند، مثل گوشی و رمان استفاده کنید.
  • با اراده باشید. نگذارید شکست‌ها شما را ناامید کنند.
  • با یک موفقیت به خودتان مغرور نشوید و به تلاش کردن ادامه دهید.

 

مشاوره تحصیلی آوات

پله پله ساعات خود را زیاد کنید

هرچه به کنکور نزدیک‌تر می‌شویم، نیاز به مطالعه‌ی بیشتر دارید. توجه کنید که ناگهانی ساعت مطالعه‌ی خود را از مثلا ۵ ساعت به ۱۲ ساعت نرسانید. یک ربع یک ربع به ساعات خود اضافه کنید.

اضافه کردن ساعات مطالعه به معنای حذف استراحت نیست. زمان‌های استراحت برای شما حیاتی هستند. جوری ساعات مطالعه‌تان را افزایش دهید که از پا در نیایید و بتوانید آن را عملی کنید.

ساعات مطالعاتی خود را تنظیم کنید

به هیچ عنوان برنامه‌ی شخص دیگری را قرض نگیرید. بر اساس توانایی‌ها و سیستم خواب و بیدار شدنتان برنامه بریزد. بعد از ۵/۱ تا ۲ ساعت برای خود استراحت بگذارید. ابتدا بیشتر از ۸ ساعت برنامه نگذارید. آرام آرام ساعات برنامه‌ی درسی خود را افزایش دهید.

جوری برنامه‌ریزی کنید که با کیفیت درس بخوانید. کیفیت در درس خواندن از کمیت اهمیت بیشتری دارد.  

با اعتدال بخوانید

پایین یا بالا بودن ساعات مطالعه‌، آسیب تحصیلی است. شما اگر روزانه ۲ ساعت درس بخوانید در آزمون سراسری دچار مشکل می‌شوید؛ همچنین اگر بالای ۱۳ ساعت درس بخوانید نیز کیفیت درس خواندتان افت می‌کند. بین ۸ تا ۱۲ ساعت مطالعه کنید.

شما داوطلبین باید با توجه به توانایی‌ها و ویژگی‌ها و مقطع تحصیلیتان برنامه‌ریزی کنید که چقدر در روز درس بخوانید.

ساعت‌های مطالعه‌ی خود را اغراق آمیز کم یا زیاد نگذارید. هر دو زیاد درس خواندن و کم درس خواندن برای شما مشکل‌ساز خواهد شد.

کلام آخر

سرنوشت شما در کنکور است. اولین چیزی که برای به دست آوردن یک چیز سرنوشت‌ساز نیاز دارید، برنامه است. ساعات مطالعاتی برنامه‌ی شما فقط به خود شما بستگی دارد. توانایی جسمی و روحی خود را در نظر بگیرید. اعتدال را رعایت کنید.

جوری برنامه‌ریزی نکنید که کم بیاورید. توجه داشته باشید که کمیت زیاد و کم مطالعه هر دو آسیب تحصیلی حساب می‌شوند.

روزانه بر حسب توانایی‌هایتان بین ۸ تا ۱۰ ساعت برنامه‌ریزی برای درس خواندن کنید. اگر نمی‌توانید، ناامید نشوید. ساعات خود را کمتر کنید و در عوض کیفیت را بالا ببرید. مهم یادگیری شماست. تمرکز بر کیفت داشته باشید نه کمیت.

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *