انواع دانشگاه

در استان‌ها و شهرستان‌ها انواع دانشگاه‌ها در دسترس هستند. شما هر کدام را که بخواهید می‌توانید شرکت کنید. فقط باید انواع دانشگاه را بشناسید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. بعد از رشته‌ای که می‌خوانید، انواع دانشگاه در آینده‌ی شما تاثیرگذار است. مهم است که شما در چه دانشگاهی درس می‌خوانید. در این مقاله انواع دانشگاه‌ها را به شما معرفی می‌کنیم تا با دانشگاه‌ها آشنا شوید و دست به انتخاب درستی بزنید.

دانشگاه دولتی

دانشگاه دولتی انتخاب اول هر داوطلبی است. اساتید و داوطلبان برتر در این دانشگاه تحصیل و تدریس می‌کنند. سیستم آموزشی دانشگاه دولتی بسیار عالی است و از خدمات بسیار خوبی بهره‌مند است. دانشگاه دولتی به دو نوع روزانه و شبانه تقسیم می‌شود.

بنر آوات

روزانه

در دانشگاه دولتی روزانه شما به صورت رایگان تحصیل می‌کنید. در کنار تحصیل از خدمات و امکانات دانشگاه مثل کتاب‌خانه، تئاتر و سایر امکانات بهره‌‎مند می‌شوید.

شبانه

در دانشگاه دولتی شبانه شما باید مبلغی را برای تحصیل در دانشگاه هر ترم پرداخت کنید. تنها تفاوت دانشگاه روزانه و شبانه همین است. دانشجویان دانشگاه شبانه در کنار دانشجویان روزانه می‌نشینند و از امکانات یکسانی برخوردار هستند.

دانشگاه آزاد

یکی از دانشگاه‌های پرطرفدار کشور، دانشگاه آزاد است. بعد از دانشگاه دولتی می‌توان گفت که دانشگاه آزاد از رتبه علمی خوبی قرار دارد. در این دانشگاه شهریه‌ای باید هر ترم پرداخت کنید. در کنار تحصیل از امکانات خوبی در دانشگاه آزاد بهره‌مند هستید. قوانین حضور و غیاب در کلاس‌ها به سختی دانشگاه دولتی نیست و به دلیل بزرگ بودن دانشگاه بسیاری از مواقع حضور و غیاب انجام نمی‌شود. رقابت در دانشگاه آزاد در رشته‌های دندان‌پزشکی و پزشکی و داروسازی بسیار زیاد است.

دانشگاه علمی کاربردی

این دانشگاه اکثرا دروس عملی را دارد. اگر درستان واحدهای عملی زیاد دارد، دانشگاه علمی کاربردی بسیار مناسب شماست. دانشگاه علمی کاربردی دو نوع دوره دارد. یکی پودمانی و دیگری ترمی. در دوره‌ی پودمانی دانشجویان شاغل می‌توانند شرکت کنند. شما در این دانشگاه درصورتی مدرک می‌گیرید که حدنصاب ۵۰ درصد را کسب کرده باشید.

دانشگاه غیر انتفاعی

دانشگاه غیرانتفاعی بعد از دانشگاه آزاد از رتبه بندی خوبی برخوردار است. این دانشگاه  در کنار تحصیل به شما امکاناتی می‌دهد؛ اما نه به اندازه‌ی دانشگاه دولتی. رتبه‌بندی هر دانشگاه غیرانتفاعی از دیگری متفاوت است. برای شرکت در دانشگاه غیرانتفاعی باید هزینه‌ای هر ترم پرداخت کنید.

دانشگاه پیام نور

پیام نور کلاس‌های اجباری ندارد. برخی از کلاس‌ها حضور اختیاری و در برخی حضور اجباری است. شما می‌توانید اگر شاغل هستید در این دانشگاه حضور به هم برسانید. برای شرکت در کلاس‌ها باید هزینه‌ای هر ترم پرداخت کنید.

مشاوره تحصیلی آوات

پردیس خودگردان

اساتید این دانشگاه‌ها همان اساتید دانشگاه روزانه هستند. به همین علت از رتبه‌بندی علمی خوبی برخوردار است. مدرک این دانشگاه به ارزش دانشگاه دولتی است. اما هزینه‌ی این دانشگاه نسبت به دانشگاه دولتی و آزاد بیشتر است. دانشگاه پردیس خودگردان یک مفهوم جدید در حوزه آموزش عالی است که به استقلال و خودمختاری بیشتر دانشجویان اجازه می دهد.

در این سیستم، دانشجویان می توانند برنامه‌های آموزشی خود را بر اساس علایق شخصی و اهداف حرفه‌ای خود انتخاب کنند. آنها می‌توانند دروس را در زمان هایی که بهترین است، انتخاب کنند و همچنین می‌توانند دروس اضافی یا پروژه‌ها خود را به عنوان بخشی از برنامه تحصیلی خود انتخاب کنند. هدف اصلی این سیستم، افزایش تعامل فعالیت‌های دانشجویان با محتوای آموزشی و ایجاد فرصت‌های بیشتری برای یادگیری عمیق و کارآمد است.

کلام آخر

رشته مهم‌ترین مورد در انتخاب رشته است. این هیچ شکی در آن نیست. برای آشنایی با رشته‌های مختلف اینجا کلیک کنید.  اما دانشگاه نقش مهمی در آینده‌ی شما دارد. برای رسیدن به دانشگاه دولتی که برترین دانشگاه کشور است، تلاش کنید. اما بدانید دانشگاه‌های دیگری هم هستند که اگر در دانشگاه دولتی قبول نشدید می‌توانید در آن دانشگاه‌ها فعالیت کنید. در انتخاب شغل به مهارت و چیزی که بلد هستید نگاه می‌کنند. اما دانشگاه نیز اهمیت خود را دارد. در هنگام انتخاب رشته به رتبه‌بندی علمی آن دانشگاه نگاه کنید. رتبه‌ی بالاتر مختص دانشگاه دولتی است. پس دانشگاه دولتی را در اولویت قرار دهید.

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *