چگونه یک دانش‌آموز تنبل نباشیم؟

اگر این مقاله را دارید می‌خوانید پس امید به تغییر کردن در شما وجود دارد. دانش‌‌آموز تنبل بودن باعث کم شدن نمرات درسی می‌شود و شما را سرخورده و ناامید می‌کند.

ممکن است اهمال‌کاری تحصیلی داشته باشید. پس مقاله‌ی (اهمال‌کاری تحصیلی) را نیز مطالعه کنید.

در این مقاله چند نکته درمورد جلوگیری از تنبلی کردن آورده‌‌ایم که به شما کمک می‌کند دست از تنبلی بردارید.

۵ قدم برای از بین بردن تنبلی

۵ قدم برای اینکه دست از تنبلی بردارید برای شما آورده‌ایم. اگر به ترتیب این مراحل را پشت سر بگذارید حتما موفق خواهید شد.

  1. کیفیت مهم است نه کمیت

چیزی که ممکن است به آن توجه نکنید کیفیت است. لازم نیست تمام شب به مطالعه بپردازید. فقط کافی است راه و روش یادگیری خود را پیدا کنید و با آن روش کیفیت مطالعه‌ی خود را افزایش دهید.

با این راه ممکن است فقط نیم ساعت یا یک ساعت درس بخوانید. اما درس را کامل یادگرفته‌اید و به آن مسلط شده‌اید. پس حتما روش یادگیری خود را بفهمید. مقالات روش‌های یادگیری ما را مطالعه کنید تا روش یادگیریتان را پیدا کنید.

  1. منظم باشید

نظم خود را حفظ کنید. بعضی از شما حتی نمی‌دانید باید چه بخوانید. حداقل کتاب‌ها و دفترچه‌های یادداشت خود را تمیز و مرتب نگه دارید تا بدانید باید چه بخوانید و از کجا بخوانید.

در کلاس‌ها نوت‌برداری کنید. حتما این کار را انجام دهید تا در خانه سردرگم نباشید. وقتی نمی‌دانید چه بخوانید حداقل تیترها و مطالب مهم کتاب را پیدا کنید و مطالعه کنید.

  1. به نمرات خود اهمیت بدهید

ممکن است شما تنبلی کنید چون اهمیت نمی‌دهید. به درس خود اهمیت بدهید. درس تنها راه پیشرفت شما است. با درس خواندن هم شغل بهتری کسب می‌کنید و هم حقوق بیشتری. پس چرا آینده‌ی خود را تباه کنید؟

به نمرات خود اهمیت بدهید. همین نمرات است که سوابق تحصیلی شما را می‌سازد. اگر درس نخوانید سال کنکور از ساختن چنین سابقه‌ی تحصیلی ضعیفی از خودتان متنفر می‌شوید. پس درس بخوانید. حتی شده فقط برای امتحانات درس بخوانید و به نمرات خود اهمیت بدهید.

  1. تعهد داشته باشید

به دانش‌آموز بودن تعهد داشته باشید. این تنها کار شما است. دانش‌آموزی شغل شما است. پس به آن متعهد باشید. شما قرار است حدود ۲۰ سال زندگیتان را دانش‌آموز باشید. پس به آن متعهد باشید و آن را پس نزنید.

تنها کار شما در این سن و سال درس خواندن است. پس چرا تنبلی می‌کنید وقتی تعهد دیگری جز آن ندارید؟

دانش‌آموز بودن شغل راحتی نیست. کارهای زیادی دارید. ممکن است مجبور شوید برای امتحانی ساعت‌ها درس بخوانید درحالی که حس درس خواندن به هیچ عنوان ندارید. اما بدانید دانش‌آموز بودن یک شغل مهم است. شما آینده‌ی خود را با این شغل می‌سازید. پس آن را به خوبی انجام دهید و تعهد داشته باشید.

  1. برنامه‌ریزی داشته باشید

شاید تنبلی می‌کنید چون نمی‌دانید باید چه کاری انجام دهید. از جای خود بلند شوید و به کلینیک مشاوره تحصیلی دکتر سرای زاده زنگ بزنید. یک نوبت برای مشاور رشته‌ی خودتان بگیرید و از آنها بخواهید به شما یک برنامه بدهند.

برنامه‌های مشاوران تحصیلی آوات بسیار برای شما مفید و کمک‌کننده است چون بر اساس شخصیت شماست. تیپ شخصیتی و شیوه‌ی مطالعاتی شما بسیار در برنامه مهم است. مشاوران آوات این کار را برای شما خواهند کرد.

برنامه‌ی شما نقشه‌ی راه شماست. طبق آن عمل کنید؛ چرا که برای شما طراحی شده است. پس شروع کنید و به برنامه‌ی خود متعهد باشید.

کلام آخر

این ۵ قدم شما را از گمراهی و سردرگمی درمی‌آورد. حتما مرحله به مرحله‌ی ۵ قدم را انجام دهید. مطمئن باشید از تنبلی دست می‌کشید و نمراتتان افزایش پیدا می‌کند.

اگر نمی‌توانید حتما به مشاوره نیاز دارید که به شما انگیزه بدهد. به کلینیک تحصیلی آوات زنگ بزنید و از دکتر سرای زاده وقت مشاوره بگیرید. بعد از جلسه احساس رضایت و انگیزه در خود حس می‌کنید که باورتان نمی‌شود. شاید فقط به کمی انگیزه نیاز دارید. آوات به شما انگیزه می‌دهد پس نگران نباشید.

پس یک تکانی به خودتان بدهید و با مشاورین آوات تماس بگیرید. مطمئن باشید موفق خواهید شد چون مشاوران آوات در کنار شما خواهند بود.

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *