کلید موفقیت در کنکور

کلید موفیت در کنکور ! دغدغه‌ی اکثر نوجوانان و داوطلبین کنکور سراسری قبولی و موفقیت در آزمون سراسری است. رویای قبول شدن در دانشگاه‌های برتر کشور، هم رویای دانش‌آموزان و هم خانواده‌هایشان است. همه می‌خواهند در دانشگاه‌های برتر کشور قبول شوند. اما فقط کسانی می‌توانند قبولی کسب کنند که رمز و کلید موفقیت در کنکور را بدانند.

در این مقاله کلید موفقیت در کنکور را به شما می‌دهیم تا بتوانید به رویایتان برسید.

 بنر تبلیغاتی آوات

موفقیت در کنکور

برخی از دانش‌آموزان گمان می‌برند که درس خواندن برای کنکور مانند درس خواندن برای مدرسه و دبیرستان است. درس خواندن برای کنکور باید متفاوت باشد. پیش آمده کسانی که در مدرسه ممتاز بودند در کنکور سراسری به موفقیت نرسیده‌اند. در مقابل هم پیش آمده کسانی که عملکرد متوسط در مدرسه داشتند و ممتاز و شاگرد اول نبودند در کنکور به موفقیت‌های بزرگ دست یافته‌اند.دلیل این اتفاق چیست؟ شما باید بدانید که درس خواندن برای کنکور مانند درس خواندن برای ریاضی مدرسه نیست. رمز و رازی دارد که در ادامه به آن آگاه خواهید شد.

  • کنترل استرس

کنکور سراسری یکی از مهم‌ترین و سرنوشت‌ساز‌ترین مرحله‌ی زندگی دانش‌آموزان است. به همین علت استرس عضو جدا نشدنی از کنکور است. اما عامل مخرب کنکور هم است. شما باید بتوانید استرس کنکور را کنترل کنید تا به نتیجه‌ی مطلوب برسید.با وجود استرس تمرکز و هوشیاری شما پایین می‌آید و درس خواندن شما کیفیت لازم را ندارد. روش‌های کنترل استرس را فرا بگیرید تا بتوانید با کیفیت درس بخوانید. وقتی استرس شدید دارید مدیتیشن کنید، آب بنوشید، به یک پیاده‌روی کوتاه بروید. روزانه ورزش منظم و تمرین‌های ذهنی انجام دهید تا استرس شدید سراغ شما نیاید.اگر استرستان را مهار نکنید کل تلاش یک ساله‌تان سر کنکور به باد می‌رود. در صورتی که خودتان موفق به کنترل استرستان نشدید به روان‌شناس یا روان‌پزشک مراجعه کنید و کمک حرفه‌ای دریافت کنید.

مقاله‌ی (رهایی از استرس امتحان) فنونی بیشتری به شما یاد می‌دهد که بتوانید استرستان را کنترل کنید.

  • افزایش اعتماد به نفس

باور داشته باشید که می‌توانید. مدام برای خودتان آیه‌ی یـأس نخوانید که نمی‌توانید و از پسش برنمی‌آیید. شما می‌توانید به هر رویایی که دارید برسید. اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.هر شب برای خودتان جملات انگیزشی بنویسد و از تلاش آن روزتان تقدیر کنید. حتی اگر آن روز کم‌کاری کرده‌اید هم از خودتان تقدیر کنید و برای جبران آن در روز آینده، به خود انگیزه بدهید.

اگر هر شب این کار را انجام دهید ناامید نمی‌شوید و با قدرت به مطالعه و آماده شدن برای کنکور ادامه می‌دهید. به حرف‌های ناامید کننده‌ی ذهنتان بها ندهید و با اعتماد به نفس به آنها پاسخ دهید. از کسانی که شما را ناامید می‌کنند دوری کنید و بیشتر با دوستان پرانرژی و باانگیزه رفت‌و‌آمد کنید.

  • برنامه‌ریزی صحیح

متنوع و اصولی برای خودتان برنامه‌ریزی کنید. برنامه‌ریزی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در کنکور سراسری است. اگر اشتباه برنامه‌ریزی کنید احتمال موفقیتتان در کنکور شدیدا افت می‌کند. در صورت لزوم از مشاوران تحصیلی کمک بخواهید تا راه اصولی را نشانتان دهند و پیگیر درس‌های شما باشند.

طوری برنامه‌ریزی کنید که از پا درنیایید و وقت استراحت هم داشته باشید. اگر دوازدهمی هستید برای امتحانات و درس‌های دوازدهم هم وقتی قرار دهید. متعادل و با توجه به ویژگی‌های شخصیتتان برنامه‌ریزی کنید.

اگر نتوانستید به برنامه‌ای که دارید عمل کنید، یا از مشاور خود بخواهید آن را تغییر دهد و یا اگر مشاور ندارید خودتان آن را تغییر دهید. ممکن است در طول یک سال چند بار برنامه‌تان را تغییر دهید. جوری برنامه‌ریزی کنید که بتوانید به آن پایبند باشید تا دچار ناامیدی نشوید.

  • استراحت

زمان کافی برای خواب و استراحت خود بگذارید. حتما شب‌ها زود بخوابید تا صبح‌ها انرژی و تمرکز برای درس خواندن داشته باشید. بسیاری از مشاوران درس خواندن در شب را توصیه نمی‌کنند؛ چون صبح بهترین وقت برای تمرکز و هوشیاری بدن انسان است.

در بین زمان‌های مطالعه‌تان حداقل ده دقیقه زمان استراحت داشته باشید. روزی در هفته قرار دهید که کمتر درس بخوانید و بیشتر استراحت کنید. اگر استراحت را حذف کنید، نتیجه‌ای نمی‌گیرید.

  • تغذیه‌ی مناسب

برنامه‌ی تغذیه‌ی خود را طوری تنظیم کنید که همه‌ی مواد مغذی به بدنتان برسد. از مواد غذایی سرد و فست‌فودها پرهیز کنید. سعی کنید میوه و سبزیجات و قند طبیعی زیاد مصرف کنید. این دوره مهم‌ترین دوره برای شما است. پس حواستان به تغذیه‌تان باشد. باید بدن پر‌انرژی و توانایی داشته باشید تا بتوانید با کیفیت مطالعه کنید.

مشاوره تحصیلی آوات

کلام آخر

کنکور مهم‌ترین و سرنوشت‌ساز‌ترین مرحله برای نوجوانان است. ورود به دانشگاه اولین قدم برای وارد شدن به جامعه است. کلید و رمز و راز موفقیت را در این مقاله به شما معرفی کردید. به آنها عمل کنید تا از این مرحله‌ی سرنوشت‌ساز پیروز بیرون بیایید.

 

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *