چگونه معلم شویم؟

شغل معلمی به این دلیل که امنیت شغلی دارد و درآمد ثابت و نسبتا خوبی دارد، هر ساله داوطلبین زیادی را به خود جذب می‌کند. یکی از سوالات متداولی که برای افراد علاقه‌مند به وجود می‌آید این است که چطور معلم شوم؟ در این مقاله روش‌های رسیدن به شغل معلمی را برای شما می‌گوییم. پس اگر علاقه‌مند به این شغل هستید، حتما این مقاله را مطالعه کنید.

روش‌های دست‌یابی به شغل معلمی

راه‌های متعددی برای این کار وجود دارد. روش‌های دست‌یابی به این شغل را در ادامه برای شما آورده‌ایم. دو راه رسیدن به این شغل وجود دارد. روش اول دانشگاه فرهنگیان است و روش دوم از طریق آزمون استخدامی آموزش و پرورش است.

بنر تبلیغاتی آوات

دانشگاه فرهنگیان

برای دانش‌آموزانی که امنیت شغلی برای آنها اهمیت زیادی دارد، دانشگاه فرهنگیان بهترین گزینه است. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به محض ورود به این دانشگاه استخدام آموزش و پرورش می‌شوند و حقوق و مزایای کارمندی را دارند.

پسرانی که وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند بدون گذراندن دوره‌ی سربازی کارت پایان خدمت خود را دریافت می‌کنند. پس این روش برای کسانی که می‌خواهند به سرعت وارد بازار کار شوند مناسب است.

شما در دبیرستان هر رشته‌ای که انتخاب کنید می‌توانید وارد دانشگاه فرهنگیان شوید. مثلا اگر رشته‌ی انسانی خوانده‌اید می‌توانید معلم ادبیات یا جامعه‌شناسی یا هر معلم دیگری در حوزه‌ی علوم انسانی شوید.

برای آشنایی با دانشگاه فرهنگیان، مقاله‌ی معرفی دانشگاه فرهنگیان را مطالعه کنید.

شرط سن دانشگاه فرهنگیان

یکی از شرایط مهم دانشگاه فرهنگیان، شرط سن این دانشگاه است. شرط سن دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۲ تا سن ۲۴ سالگی است. یعنی اگر بالای ۲۴ سال باشید نمی‌توانید وارد این دانشگاه شوید؛ چون بعد از ۴ سال تحصیل که وقت تدریس شما است سنتان بالا خواهد بود. دانش‌آموزانی که تا ۱ مهر سال ورود به دانشگاه سن کمتر از ۲۴ سال داشته باشد می‌تواند وارد دانشگاه فرهنگیان شود.

شرط معدل دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان و استخدام آموزش و پرورش شدن، شرایط خاص خود را دارد. از سال ۱۴۰۲ شرط معدل این دانشگاه به ۱۴ تغییر کرده است.

شرط تراز دانشگاه فرهنگیان

یکی از شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان کسب حداقل تراز ۶۵۰۰ در کنکور سراسری است. دانش‌آموزانی که تراز پایین‌تر از ۶۵۰۰ کسب می‌کنند نمی‌توانند وارد دانشگاه شوند. علاوه بر کسب تراز قبولی در مصاحبه نیز اهمیت دارد.

مشاوره تحصیلی آوات

آزمون استخدامی آموزش و پرورش  

برای افرادی که فرصت ورود به دانشگاه فرهنگیان را از دست داده‌اند ورود از طریق آزمون استخدامی آموزش و پرورش بهترین مورد است. متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش می‌توانند هر سال طبق اطلاعیه سازمان سنجش و آموزش کشور در این آزمون شرکت کنند. در صورت قبولی در این آزمون وارد مرحله‌ی مصاحبه‌ی حضوری می‌شوید.

تمام رشته‌های دبیرستانی می‌توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش کشور شرکت کنند.

کلام آخر

در این مقاله به صورت کامل درمورد روش‌های دست‌یابی به شغل معلمی صحبت کردیم. جهت آمادگی برای آزمون استخدامی یا قبولی در دانشگاه فرهنگیان، به کلینیک مشاوره تحصیلی آوات مراجعه کنید تا بتوانید به شغل مورد علاقه‌ی خود برسید. مشاوره تحصیلی آوات شما را برای قبولی و کسب تراز مورد نیاز برای دانشگاه فرهنگیان آماده می‌کند و به شما کمک می‌کند بهترین تراز را برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان کسب کنید. بعد از آن آوات شما را برای مصاحبه‌ی حضوری در آموزش و پرورش نیز آماده می‌کند. اگر قصد شرکت در آزمون استخدامی را دارید، به مشاوره تحصیلی آوات مراجعه کنید. آوات شما را برای آزمون کتبی آزمون استخدامی آموزش و پرورش آماده می‌کند. همچنین روش‌ها و راه‌های قبولی در مصاحبه را نیز با شما کار کرده و کاری می‌کند که در مصاحبه بدرخشید.

پس اگر قصد دارید معلم شوید حتما با آوات تماس بگیرید و با مشاوران آوات وقت بگیرید تا به آرزوی خود برسید.

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *