ویرایش معدل و اطلاعات داوطلبین 

در این مقاله به نحوه ویرایش معدل و اطلاعات هویتی داوطلبین کنکور در سامانه ساهت خواهیم پرداخت .

معدل و اطلاعات داوطلبین تمامی شرکت کنندگان در آزمون سراسری نوبت اول و دوم سال ۱۴۰۲ قابل مشاهده و ویرایش می باشد ، لازم به ذکر است جهت مشاهده، ویرایش و تایید یا اعلام مغایرت مشخصات هویتی و تحصیلی به سامانه my.meedu.ir مراجعه و با انتخاب گزینه (ساهت) اقدام نمایند. ضمنا ضرورت دارد پس از رفع مغایرت، مجدد به سامانه مراجعه و تایید صحت مشخصات و سوابق، انجام شود.

عدم اقدام، به منزله تایید توسط ذی نفع است.

امکان ویرایش معدل

با توجه به تاثیر قطعی معدل در کنکور۱۴۰۲ ، یکی از این اطلاعات مهم، معدل دیپلم داوطلبان می باشد. چرا که در صورت وجود مغایرت در معدل وارد شده با معدل واقعی داوطلب، در صورت پذیرفته شدن، قبولی وی لغو خواهد شد. اما با توجه به اینکه امکان ویرایش معدل در سایت سازمان سنجش در بازه های زمانی مختلف وجود دارد، دیگر جای نگرانی نیست. سازمان سنجش آموزش کشور بر معدل شرکت کنندگان نظارت می کند و این موضوع هنگام اعلام نتایج کنکور سراسری بر نتیجه پذیرش داوطلبان اثرگذار بوده و از حساسیت بالایی برخوردار می باشد. اما گاهی اوقات ممکن است متقاضیان در زمان ثبت نام  و هنگام درج معدل خود دچار خطا شوند.از همین رو، سازمان سنجش فرصت های مختلفی را در نظر می گیرد تا این دسته از داوطلبان بتوانند نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ از جمله معدل اقدام نمایند.

 

مشاوره تحصیلی آوات

بنر آوات

ویرایش اطلاعات کنکور

در صورتی که معدل خود را در سامانه مربوطه اشتباه وارد نموده ایدمی توانید.برای تغییر اطلاعات ثبت نام کنکور به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و مراحل اصلاح معدل خود را انجام دهد.

در نظر داشته باشید که ویرایش معدل در فرم ثبت نام کنکور، فقط زمانی انجام می شود. که لینک ثبت نام کنکور در سایت سنجش فعال باشد.

  1. به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjesh.org ” مراجعه کنید.
  2. به سامانه ثبت نام کنکور سراسری و ویرایش اطلاعات ثبت نامی وارد شوید.
  3. از منوی سمت راست صفحه بر روی گزینه ” قبلا ثبت نام کرده ام ” کلیک نمایید.
  4.      طی این مرحله اطلاعات ثبت نامی خود را شامل “کد داوطلبی” و ” کد پیگیری ثبت نام” را وارد کنید تا بتوانید به فرم ثبت نام دسترسی داشته باشید.
  5. وارد بخش “ویرایش اطلاعات ” شوید و پس از ویرایش معدل کنکور وارد شده در فرم، اطلاعات خود را ثبت کنید.

بنر آوات

بنر آوات

زمان ویرایش اطلاعات در کنکور ۱۴۰۲

 ۱.زمان ثبت نام کنکور

جهت ثبت نام در کنکور سراسری، سازمان سنجش آموزش کشور یک مهلت یک هفته ای تا ده روزه را در نظر می گیرد که از قبل به تمامی شرکت کنندگان اطلاع رسانی می شود. افرادی که طی این ده روز مهلت معین برای ثبت‌نام سراسری متوجه درج اشتباه معدل کنکور خود شوند. می‌توانند برای ویرایش معدل کنکور از طریق سایت سنجش اقدام نمایند.

 ۲. زمان مهلت مجدد ثبت نام کنکور

دومین زمانی که می‌توان برای ویرایش معدل در کنکور سراسری، اقدام نمود. در زمان فرصت مجددی است که برای ثبت نام در این آزمون اعلام می شود. بازه زمانی در نظر گرفته شده به عنوان فرصت مجدد ثبت نام در کنکور سراسری، معمولا در اسفند ماه می‌باشد. طی آن متقاضیان می‌توانند نسبت به یا اصلاح معدل کنکور سراسری خود اقدام نمایند.

۳. زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور

در این بازه زمانی داوطلبان مجاز به اصلاح معدل کنکور خود می باشند. متقاضیان می توانند در زمان دریافت کارت ورود به جلسه از طریق سایت سازمان سنجش پیش از برگزاری آزمون، مراحل ویرایش معدل سنجش را انجام دهند.

۴. زمان انتخاب رشته

داوطلبانی که قصد دارند معدل کتبی و کل خود را ویرایش کنند هنگام انتخاب رشته به آنها فرصت مجدد داده خواهد شد و جای هیچ نگرانی نیست.

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *