نکات مهم دو ماه آخر کنکور

ماه اردیبهشت است و دو ماه دیگر تا کنکور باقی مانده است. در این دو ماه باید نهایت تلاش خود را بکنید تا کارهای عقب افتاده را جبران کنید. نکاتی وجود دارد که اگر رعایت نکنید، در این دو ماه استرس وجودتان را فرا می‌‍‌گیرد و نمی‌توانید به کارهای عقب‌‌مانده‌ی خود برسید. نکات مهم دو ماه آخر کنکور را مطالعه کنید تا در این دو ماه به بهترین نتیجه برسید.

در این مقاله مهم‌ترین نکاتی که باید در این دو ماه پایانی رعایت کنید را آورده‌ایم. اگر داوطلب کنکور هستید، حتما این مقاله را مطالعه کنید تا بهترین نتیجه از این دو ماه بگیرید.

  1. شرط و شروط برای خود نیاورید

شرط و شروط و اما و اگر را دیگر بس کنید. نگویید الان چه می‌شود، اگر فلان دانشگاه قبول نشوم چه می‌شود و… حرف‌های این چنینی به خود نگویید. به جایش جملات انگیزشی به خود بگویید و مدام هدف خود را با خود مرور کنید. قاطع با خود حرف بزنید. بگویید من در دانشگاه قبول می‌شوم، من رتبه‌ی برتر می‌شوم. این‌گونه زمان کمتری از شما گرفته می‌شود و روحیه‌تان نیز افزایش پیدا می‌کند.

  1. وضعیت فعلی خود را مرور کنید

وضعیتی که در آن قرار دارید را مرور کنید. ببینید در این یک سال چقدر تلاش کرده‌اید. شکرگزار باشید. از خودتان تشکر کنید که یک سال تمام توانستید انقدر تلاش کنید. از خداوند تشکر کنید که کنار شما بوده.

در کنار شکرگزاری توجه کنید در چه مرحله‌ای هستید. آیا طبق برنامه‌ریزی مطالب را مطالعه کرده‌اید و به مرحله‌ی جمع‌بندی خود را رسانده‌اید؟ یا اینکه از برنامه عقب هستید و هنوز از جمع‌بندی فاصله‌ی زیادی دارید. ابتدا مرحله‌ای که در آن هستید را بسنجید. سپس طبق آن مجدد برنامه‌ریزی کنید. شاید باید فشرده‌تر مطالب را بخوانید تا به بودجه‌بندی برسید. شاید هم باید جمع‌بندی را از همین حالا شروع کنید. از مشاور خود بخواهید برنامه‌ی جدیدی برای شما بنویسد. با کمک او موقعیت فعلی خود را مشخص کنید.

  1. هدف خود را دقیق مشخص کنید

اگر تا حالا هدف دقیقی نداشته‌اید، الان وقتش است آن را دقیق مشخص کنید. مطالب زیادی درمورد رشته‌ها بخوانید. مقالات (معرفی رشته‌ها) را در سایت ما مطالعه کنید. سپس مقاله‌ی (بهترین دانشگاه‌های ایران) را مطالعه کنید. هدف خود را دقیق مشخص کنید. رشته‌ی برق در دانشگاه اصفهان. هدف باید همینقدر دقیق و مشخص و روشن باشد. الان وقت مشخص کردن هدف است؛ پس دست بجنبانید.

  1. روش‌های جمع‌بندی را بشناسید

مقاله‌ی (جمع‌بندی با آوات) و مقاله‌ی (جمع‌بندی شناور و زیگوراتی) را مطالعه کنید. روش‌های جمع‌بندی در این مقاله آورده شده. این دو ماه پایانی وقت جمع‌بندی است. با قدرت شروع به جمع‌بندی کنید؛ چرا که مهم‌ترین قسمت مطالعه برای کنکور همین جمع‌بندی است. روش‌های جمع‌بندی را بدانید تا روشی که با آن راحت‌تر هستید را انتخاب کنید و از آن استفاده کنید.

  1. روحیه‌ی خود را حفظ کنید

ممکن است در ماه‌های پایانی درچار خمودگی و افسردگی شوید. ممکن است استرس شما چندین برابر شود. با کمک مشاور خود این استرس و خمودگی را برطرف کنید. به خود روحیه بدهید. جملات انگیزشی را جایی روبه‌روی دید خود قرار دهید تا هر روز آنها را ببینید. مدام هدف خود را تکرار کنید تا انگیزه‌ی خود را از دست ندهید. حتما ساعاتی در هفته را به تفریح و استراحت بپردازید. اینگونه روحیه‌ی خود را از دست نمی‌دهید و دچار بی‌انگیزگی نمی‌شوید.

در صورتی که ناامیدی شما را گرفته، مقاله‌ی (با ناامیدی بجنگ) و (بی‌انگیزگی) را مطالعه کنید. از مشاور خود کمک بگیرید تا بتوانید این آفت را از خود بزدایید.

کلام آخر

ماه‌های پایانی مهم‌ترین ماه‌های کنکور هستند. شما باید از دو ماه پایانی بهترین استفاده را داشته باشید. نکات بالا را در این دو ماه رعایت کنید تا بتوانید بهترین استفاده را انجام دهید. فراموش نکنید بسیار در این دو ماه از خود و روحیه‌ی خود مراقبت کنید. کلینیک مشاوره تحصیلی آوات در این دو ماه کنار شما است تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *