نکات دو هفته‌ی آخر کنکور

دو هفته بیشتر به کنکور نمانده است. ممکن است تمام شما دانش‌آموزان در تب و تاب کنکور باشید و استرس زیادی را تجربه کنید. نگران نباشید. در جلسه‌ی کنکور نتیجه‌ی یک سال زحمات خود را می‌بینید. قرار نیست اتفاق بدی بیافتد یا معجزه‌ای رخ دهد. دقیقا همان قدر که مطالعه کرده‌اید، در کنکور نتیجه می‌گیرید. در این مقاله نکات دو هفته‌ی آخر کنکور را برای شما توضیح می‌دهیم تا نکاتی را رعایت کنید و بهترین نتیجه را بگیرید.

  1. جمع‌بندی کنید

از روش‌های (جمع‌بندی شناور و جمع‌بندی زیگوراتی) استفاده کنید و سریع جمع‌بندی کنید. با این کار تمام مطالب برای شما مرور می‌شود و همه چیز را به یاد می‌آورید. با جمع‌بندی دیگر چیزی در جلسه‌ی کنکور از یادتان نمی‌رود.

بنر آوات

  1. مقایسه نکنید

خود را با دیگران مقایسه نکنید. در این دو هفته‌ی پایانی مد نظر داشته باشید که هرکس هرچقدر تلاش کرده است، همان قدر نتیجه می‌گیرد. پس مقایسه کردن نفعی برای شما ندارد.

  1. خلاصه‌نویسی‌هایتان را بخوانید

تمام خلاصه‌هایی را که انجام داده‌اید، مطالعه کنید. همه چیز را بخوانید؛ حتی نکاتی که فکر می‌کنید مهم نیستند. در زمان خلاصه‌نویسی ممکن است نکاتی به نظر شما مهم آمده باشد. پس همه‌ی آنها را مطالعه کنید و مطمئن باشید چیزی را بی‌دلیل یادداشت نکرده‌اید.

  1. مبحث جدید نخوانید

دیگر وقت مطالعه نیست. وقت جمع‌بندی و مرور است. دیگر مطالب جدید نخوانید و هرچه مانده را رها کنید. مخصوصا دروس دوازدهم که در نیم‌سال اول ۱۴۰۲ به اتمام رسیده است. این دروس را رها کنید و سراغ مرور درس‌هایی که خوانده‎اید، بروید.

  1. سوالات کنکور سال‌های گذشته را حل کنید

این کار را در اولویت خود قرار دهید. مخصوصا ۱۰ سال اخیر را زیاد حل کنید. تمرکزتان بر روی سوالات آزمون سراسری باشد تا هم مروری جامع داشته باشید و هم با الگوی سوالات آشنا شوید.

  1. به خواب و خوراک خود توجه کنید

به اندازه‌ی کافی بخوابید. درست است که سرتان شلوغ است و مطالب زیادی برای مرور و جمع‌بندی دارید؛ اما باید به اندازه‌ی کافی بخوابید. ۸ تا ۷ ساعت حتما بخوابید. خواب کافی به تمرکز و دقت شما کمک می‌کند. در این روزهای پایانی حتما خوب بخورید. مواد مغذی و مفید مانند مغذیجات، میوه و سبزیجات بخورید. صبحانه را فراموش نکنید. باید برای روز کنکور آماده باشید. روز کنکور باید صبحانه بخورید. باید از الان خود را به صبحانه خوردن عادت بدهید. پس صبحانه بخورید تا به صبحانه خوردن عادت کنید.

  1. در آزمون‌های جامع شرکت کنید

در روزهای پایانی کنکور در آزمون‌های جامع سازمان سنجش شرکت کنید. با این کار استرس شما برای کنکور کم می‌شود و آمادگی بیشتری برای سر جلسه‌ی کنکور پیدا می‌کنید.

مشاوره تحصیلی آوات

  1. آزمون‌های شبیه‌ساز از خود بگیرید

مدام از خود آزمون بگیرید. هر روز آزمون‌های شبیه‌ساز از خود بگیرید. با این کار برای جلسه‌ی کنکور آماده می‌شوید و استرستان کم می‌شود.

  1. آرامش خود را حفظ کنید

سعی کنید استرس را از خود دور کنید. مدام جملات انگیزشی با خود بگویید و هدف خود را برای خود تکرار کنید. بدانید که برای چه چیزی تلاش کرده‌اید و اکنون زمان آن است که به هدف خود برسید. پس استرس نداشته باشید؛ انگیزه داشته باشید. مقاله‌ی (کنترل استرس کنکور) روش‌هایی را ذکر کرده است که به شما کمک می‌کند استرس خود را کنترل کنید و آرامش خود را حفظ کنید.

  1. به سفری کوتاه بروید

یک یا دو روز به سفری کوتاه بروید تا مغزتان استراحت کند. این سفر به شما کمک می‌کند آرامش خود را حفظ کنید و مغزتان برای کنکور آماده شود. پس حتما سفر را در برنامه‌ی خود بگذارید.

کلام آخر

کنکور یک غول بی‌شاخ و دم نیست. نگران نباشید. به راحتی می‌توانید از پس آن بربیایید. اگر خوب مطالعه کرده باشید، نتیجه‌ی زحمات خود را می‎بینید. هر چقدر مطالعه کرده باشید، همان قدر نتیجه می‌گیرید. پس اصلا نگران نباشید. مطمئن باشید که با انجام نکات بالا بهترین نتیجه را می‌گیرید.

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *