مهم‌ترین تغییرات نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ اعلام شد

دکتر عبدالرسول پوعباس توی یه گفت‌وگوی تلویزیونی مهم‌ترین تغییرات کنکور ۱۴۰۲ رو اعلام کرد. اگه داوطلب کنکور هستید حتما باید از این تغییرات باخبر باشید؛ پس حتما این خبر رو بخونید.

پورعباس اعلام کرد:

دهه شصت را یادآوری کردید که آزمون های سراسری دو مرحله ای بود اما دو نوبته شدن کنکور در سال ۱۴۰۲ با آن متفاوت است. در کنکور ۱۴۰۲ به داوطلب دو شانس مساوی داده می شود. مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی این امکان را می دهد که نمره داوطلب تا دو سال اعتبار داشته باشد. در واقع داوطلب در کنکور ۱۴۰۲ دو نوبت و در کنکور ۱۴۰۳ دو نوبت می تواند شرکت کند و بر اساس برنامه‌ریزی می‌تواند در چهار نوبت شرکت کند و نمره اش تا دو سال اعتبار دارد. بالاترین نمره کل برای پذیرش ملاک است. بررسی های آماری ما در نوبت اول نشان می دهد که آمده اند که خود را محک بزنند و راضی تر هم هستند و استرس کمتری داشته اند.

بنر تبلیغاتی آوات

نمره کنکور تیر ماه و دی ماه مستقل از یکدیگر است

ایشون خاطر نشان کردند که هر آزمونی که داوطلب شرکت می‌کنه یک نمره‌ی مجزا داره و کاملا مستقل از همدیگه هستند. ایشون در ادامه گفتند که:

تاکنون ۲۵۳ هزار نفر در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ شرکت کردند. پیش بینی ما این است که بیش از یک میلیون نفر در کنکور ۱۴۰۲ شرکت کنند. انتظار داریم تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در آزمون ثبت نام کنند. برخی از داوطلبانی که در نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ شرکت کرده بودند نیز ممکن است با توجه به نمره خودشان در نوبت دوم شرکت کنند و یا شرکت نکنند.

رئیس سازمان سنجش در ادامه اضافه کرد که نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ توی روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه برگزار می‌شه.

او اضافه کرد که یک نمره‌ی کل برای داوطلب می‌سازیم. این نمره‌ی کل بر اساس نمره‌ی آزمون و سوابق تحصیلی با تاثیر ۴۰ درصدی ساخته می‌شه. داوطلب توی نیمه‌ی مرداد ماه انتخاب رشته‌ی نهایی رو انجام می‌ده. نتیجه‌ی نهایی هم شهریور ماه به امید خدا اعلام می‌شه.

پورعباس اضافه کرد:

سال گذشته تاثیر سوابق تحصیلی با اثر مثبت بود و اگر نمره فرد پایین می آمد اعمال نمی شد اما امسال تاثیر ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی قطعی است. نمره آزمون هم ۶۰ درصد تاثیر دارد. آزمون سوابق تحصیلی ۱۰ یا ۱۱ درس سال دوازدهم به صورت کشوری برگزار شده است. برای راحتی داوطلبان سعی شده است آزمون سوابق تحصیلی به صورت یکپارچه باشد و در نزدیک ترین محل زندگی فردی باشد. البته ربطی به محل تحصیل فرد ندارد. نمره تراز شده آموزش و پرورش در نمره کل داوطلب تاثیر می گذارد.

مشاوره تحصیلی آوات

داوطلبانی که سال دوازدهم هستند باید توی آزمون خرداد سوابق تحصیلی خود را ایجاد کنند

رئیس سازمان سنجش گفت که کسی که در شهریور سابقه‌ی تحصیلی ایجاد کنه برای آزمون ۱۴۰۳، نه کنکور ۱۴۰۲ محسوب می‌شه. اگه درسی سابقه‌ی تحصیلی نداشته باشه نمره‌ش صفر رد می‌شه. این نمره با نمره‌ی داوطلب جمع می‌شه و تراز منهای ۲۰۰۰ برای داوطلب در پی داره.

پورعباس در ادامه گفت:

نمره‌ی خام در دبیرستان از صفر تا ۲۰ است و نمره‌ی آزمون سراسری منهای ۳۵ تا ۱۰۰ است. ما برای قابل تشخیص بودن این نمرات را در تراز قرار می دهیم. این نمرات تراز به این معنی است که نمرات صفر تا ۲۰ باز می شوند. به منهای ۲۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تا تاثیر گذاری آن مشخص شود. نمره صفر اثر بدی در نمره کل داوطلب دارد. کسی که سابقه تحصیلی ندارد یا می خواهد آن را تقویت کند باید حتما در آزمون خردادماه شرکت کنند. تمام داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ باید در مردادماه نمره سابقه تحصیلی همراه داشته باشند.

خب به سلامتی اینم از اخبار کنکور سال جدید. این مهم‌ترین اخبار کنکور ۱۴۰۲ بود. حسابی خودتون رو برای نوبت دوم آزمون آماده کنید.

برای اینکه از اخبار جا نمونی خبر فراخوان ثبت نام برای شرکت در آزمون‌های الکترونیک رو مطالعه کن.

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *