مناطق گردشگری اصفهان

اصفهان با لقب نصف جهان و قلب فرهنگی ایران، یکی از پرطرفدارترین مناطق گرشگری را دارد. اگر اصفهان قبول شدید خوشحال باشید. شما در یکی از زیباترین شهرهای ایران قرار است درس بخوانید. شما به هر گوشه از اصفهان که نگاه می­کنید، یک آثار تاریخی می­بینید.

با قبول شدن در اصفهان وقت زیادی برای گشت و گذار در سطح شهر را دارید. پس بیایید با مکان­ ها و مناطق دیدنی اصفهان آشنا شوید تا بدانید روزتان را در اصفهان چطور به پایان برسانید. مقاله‌ی (معرفی شهر اصفهان) را نیز مطالعه کنید.

سی و سه پل

سی و سه پل یکی از تاریخی­ترین پل­های ایران است. این پل بر روی زاینده­ رود احداث شد و به پل الله وردی خان هم معروف است. به این پل، پل جلفا نیز می­گویند. این پل چهارباغ عباسی را به چهارباغ بالا متصل می­کند.

جالب است بدانید نام معمار این پل استاد حسین بنا اصفهانی بود که کارش را به بهترین شکل ممکن انجام داد. قدمت این پل به قرن ۱۱ هجری برمی­گردد. این پل به دستور شاه عباس صفوی بنا شده است.

در سال­‌های گذشته بسیاری از جشن­‌ها و مراسم­‌های تاریخی مهم روی این پل برگزار شده است. این اثر باستانی ثبت ملی شده است.

میدان نقش جهان

میدان نقش جهان در دوران شاه عباس اول ساخته شده است. این میدان به میدان امام و میدان شاه نیز معروف است. میدان نقش جهان به شکل مستطیل است و ۵۰۷ متر طول و ۱۵۸ متر عرض دارد.

این میدان یکی از زیباترین میدان­‌های تاریخی کشور می­باشد. در میدان نقش جهان مناطق دیدنی زیادی وجود دارد. در دور و اطراف بازارهای سنتی و مغازه‌های زیبایی وجود دارد.

بنر تبلیغاتی آوات

عالی قاپو

عالی قاپو در میدان نقش جهان قرار گرفته است. این بنا یادگار دوران صفویه است و به دستور شاه عباس بنا شده است. این ساختمان زیبا پر از نقاشی­‌های سنتی و منیاتوری است. ستون­‌های این بنا با مهارت آینه­‌کاری شده است و کاشی‌­های هفت رنگ فضای آن را بسیار زیبا و دل­نشین کرده است.

طبقات این عمارت زیبا از شگفت ­انگیزترین ویژگی­‌های معماری این ساختمان است. شما از هر زاوی‌ه­ای که نگاه کنید این عمارت را به صورت ساختمان دو، سه یا پنج طبقه می­بینید. داخل هر کدام از این طبقات شاهکار جداگانه‌ای وجود دارد که بازدید از آن به همه­ی شما توصیه می­شود.

مسجد شیخ لطف­ الله

این مسجد در میدان نقش جهان قرار گرفته است و از زیباترین مسجدهای ایران زمین است. مسجد شیخ­ لطف الله در دوران صفویه ساخته شد.

معماران زیادی در ساخت این مسجد دست داشته‌­اند که از جمله‌­ی آنها می­توان به استاد محمدرضا اصفهانی اشاره کرد.

مسجد شیخ لطف الله از نظر معماری تفاوت زیادی با سایر مسجدها دارد. مثل نداشتن مناره و نداشتن حساط جهار ایوانی. این مسجد دارای یک راهروی زیرزمینی است که ۲۸ متر طول دارد.

مسجد شیخ لطف الله از آثار ثبت شد در میراث جهانی یونسکو است.

بازار قیصریه

بازار قیصریه در میدان نقش جهان یکی از مناطق دیدنی اصفهان است که شما را انگشت به دهان می­کند. این بازار با نام بازار سلطانی نیز نامیده می­شود. وقتی وارد این بازار می­شوید حس سفر در زمان به شما دست می­دهد. بافت تاریخی این بازار شما را حیرت­ زده خواهد کرد.

در زمان صفویه این بازار محلی برای فروش کالاهای گران قیمت بود. امروزه صنایع دستی و سنتی زیادی در آن به فروش می­رسد.

کلیسای وانک

در منطقه­­‌ی جلفای اصفهان کلیسای زیبا و باشکوه وانک قرار دارد. جالب است بدانید این کلیسا یکی از بزرگ­‌ترین جاذبه­ی تاریخی ایران و اصفهان شناخته می­شود. وانک جزء سیزده کلیسای باقی مانده­ است.

در زمان جنگ صفویه با عثمانی بسیاری از ارامنه به اصفهان نقل مکان کردند. آنها ابتدا در شهر کلیسای کوچکی با نام کلیسای کوب یا یعقوب ساختند. بعد از ۵۰ سال تصمیم گرفتند آن را گسترش بدهند و آن را تبدیل به کلیسای وانک کردند.

بازدید از این مکان دیدنی رایگان است. پس حتما از آن بازدید کنید.

منارجنبان

منارجنبان در محل‌ه­ای به نان کارلادان قرار دارد. این محله در خیابان آتشگاه اصفهان است. منارجنبان یکی از زیباترین جاذبه­‌های گردشگری اصفهان است. این بنا دارای یک بقعه و دو مناره است. آنها از سطح بام هفت متر و نیم ارتفاع دارند.

این بنای تاریخی در زمان ایلخانیان احداث شد است. سقف این بنا کاشی کاری­‌های لاجوردی و فیروزه­ای دارد که شما را حیرت زده می­کند. با حرکت یکی از مناره‌­ها کل بنای منارجنبان می­لرزد. دلیل نام گذاری این بنا نیز همین است.

پل خواجو

پل خواجو به دوران شاه عباس دوم صفوی برمی­گردد. این پل تاریخی شاهکار دیگری از دوران صفوی است. این پل روی زاینده رود قرار گرفته است. شاخصه­‌ی مهم این پل تقارن آن است.

قسمت میانی این پل از زیباترین قسمت‌­های آن است که شاه­نشین نام دارد. این قسمت متعلق به شاه و خاندان او بوده. قسمت شاه­نشین از مهم­ترین تفاوت­‌های پل خواجو و سی و سه پل است.

ظرافت بی ­نظیری که در معماری این پل انجام شده است شما را حیرت­ زده خواهد کرد. ۱۶ دریچه برای تخلیه­‌ی آب برای این پل طراحی شد است. طول این پل دارای ۱۳۳ متر و ۱۲ متر عرض می­باشد. اگر به انتهای خیابان چهارباغ جنوبی و انتهای خیابان کمال اسماعیل رفتید، حتما به این پل سر بزنید.

مشاوره تحصیلی آوات

آکواریوم اصفهان

یکی از زیباترین مناطق گردشگری اصفهان در پارک جنگلی ناژوان قرار دارد. آکواریوم اصفهان یکی از زیباترین و هیجان انگیزترین مکان­های اصفهان است.

این آکواریوم حدود ۳۵۰۰ متر مربع مساحت دارد. آکواریوم چندین بخش دارد و ۳۳  آکوریوم با ابعاد ۵ تا ۱۰ متری در آن قرار گرفته است.

شما در آکواریوم اصفهان دنیای زیر آب را مشاهده می­کنید. این حس به شما القا می­شود که به دنیای زیر آب سر زده­اید و جزوی از آن هستید.

اگر به پارک جنگلی ناژوان رفتید حتما از این جاذبه­ی گردشگری زیبا و به یاد ماندنی دیدن کنید.

مسجد جامع عتیق

یکی از مهم­ترین بناهای مذهبی شهر اصفهان مسجد جامع عتیق است. این مسجد به مسجد جمعه نیز معروف است. در دوران سلجوقیان این بنا احداث شد. در معماری این عمارت زیبا از معماری اصیل ایرانی استفاده شد است.

بخش­های مختلف شبستان، گنبد، ایوان و… از زیباترین مکان­های تاریخی ایران و اصفهان است که می­توانید از زیبایی­‌ای آن بهره­­‌مند شوید.

کلام آخر

اصفهان شهر زیبایی برای گذراندن دوران دانشجویی است. این شهر جاذبه­‌های گردشگری و تاریخی زیادی دارد که می­توانید از آنها دیدن کنید و لذت ببرید.

برای انتخاب رشته‌ی مورد نظر از مشاورین آوات وقت مشاوره بگیرید. مشاورین آوات رشته‌ای متناسب با علاقه‌تان و بازار کار مناسب برای شما انتخاب می‌کنند. مشاورین آوات بهترین راهنما برای شما هستند.

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *