مناطق درگیر بلایای طبیعی

هر ساله با وقوع بحران های طبیعی مثل سیل و زلزله و … داوطلبان این مناطق امکان دارد عزیزان و خانه خود را از دست داده و دچار مشکلات عدیده روحی و جسمی شوند که بازگشت به حالت عادی و روزمره زندگی زمان بر و گاهی غیر ممکن می گردد.رئیس‌جمهور کشور سهمیه‌ی داوطلبانی را که در مناطق درگیر بلایای طبیعی و دچار مشکلات شدند، ابلاغ کرد.

بنر تبلیغاتی آوات

ماده‌ واحده «تکمیل و تعمیم شمول ماده واحده اختصاص سهمیه به داوطلبان آزمون سراسری در مناطق زلزله‌زده کشور (مصوب جلسه ۷۳۹) به کلیه‌ی مناطق درگیر بلایای طبیعی»، رفت برای اجرا.

توی ماده واحده گفته شده که به داوطلبان کنکور که خدای نکرده بلایای طبیعی دچارشون شده، مثل زلزله، آتش‌سوزی، سیل و… یه ظرفیتی حداکثر ۵ درصد مازاد بر ظرفیت دانشگاه‌هایی که توی اون منطقه‌ی دچار حادثه هستند، داده می‌شه. درصورت نبود رشته توی اون دانشگاه، توی دانشگاه‌های همجوار در رشته‌های متقاضی، به مدت ۳ سال حداکثر با تعهد خدمت دو برابر تحصیل، اختصاص دادند.

تبصره ۱:

شهرها یا بخش‌هایی که دچار بالایی طبیعی همراه با خسارت جانی و مالی شده‌اند، توسط وزارتخانه‌های کشور، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین می‌شوند.

تبصره ۲:

آیین نامه‌ی اجرایی این ماده واحده به صورت مشترک توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی. ظرف مدت حداکثر ۲ ماه از تاریخ تصویب این مصوبه تهیه و به تصویب خواهد رسید.

 

مشاوره تحصیلی آوات

 

سازمان سنجش کشور برای ضایع نشدن حق داوطلبین ساکن مناطق سیل و زلزله زده از اعطای سهمیه‌ خاص یه میزان پنج درصد سهمیه مازاد برای داوطلبان این مناطق در کنکور ۱۴۰۲ خبر داد.مدت زمان اعتبار این سهمیه به مدت سه سال در شورای عالی انقلاب فرهنگی، به تصویب رسیده است..بر اساس این مصوبه تشخیص مناطق سیل  و زلزله زده بر عهده وزارت علوم گذاشته شده است که میزان و تعداد ظرفیت بر اساس تعداد داوطلبان و رشته‌ های آن‌ ها متفاوت خواهد بود. در پی اعلانات بعدی سازمان سنجش سهمیه مذکور از ظرفیت اصلی سایر داوطلبان کم نکرده بلکه به صورت مازاد بر ظرفیت، اختصاص خواهد یافت.

 

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *