مقابله با خستگی آزمون

خستگی در زمان آزمون یکی از دغدغه‌های مهم داوطلبین کنکور است که در حین آزمون با آن مواجه می‌شوند. کنکور سراسری و آزمون‌های آزمایشی مدت زمان زیادی دارد. شما باید بدانید چطور انرژی خود را تا پایان آزمون نگه دارید تا بتوانید همه‌ی درس‌ها را به خوبی جواب دهید. اگر نتوانید مدیریت انرژی خود را به درستی انجام دهید، زحمات یک ساله‌ی شما هدر می‌رود و به نتیجه‌ی مطلوب نمی‌رسید.

در این مقاله مدیریت انرژی در حین آزمون را به شما آموزش می‌دهیم که چطور انرژی خود را تا پایان آزمون نگه داریم و دچار خستگی آزمون نشوید.

بنر آوات

خستگی در آزمون

در آزمون‌های جامع جمع‌بندی و کنکور سراسری تعداد تست‌ها بالا و مدت زمان آزمون نیز طولانی است. اگر فرد آمادگی از قبل نداشته باشد، زود خسته می‌شود و انرژی‌اش تا پایان آزمون نمی‌کشد. ذهن باید آمادگی چنین تست‌ها و مدت زمان طولانی را داشته باشد تا بتواند زحمات شما را به نتیجه برساند. اگر آمادگی نداشته باشید، ذهن شما در یادآوری دروس ناتوان می‌ماند و تا نصف زمان آزمون بیشتر کشش و توانایی ذهنی نخواهید داشت. پس الزامی است در برنامه‌ریزی خود زمانی برای انجام تست‌های طولانی بگذارید.

برای اطلاعات بیشتر مقاله‌ی چطور برای کنکور برنامه‌ریزی کنم را مطالعه کنید.

مقابله با خستگی حین آزمون

برای همه‌ی مشکلات راه‌حلی وجود دارد. این مشکل نیز بدون راه‌حل نیست. شما می‌توانید با انجام موارد زیر با خستگی در حین آزمون مقابله کنید.

  1. حل کردن آزمون‌های جامع و زمان‌دار

در برنامه‌ریزی خود زمانی برای حل آزمون‌های جامع و زمان‌دار قرار دهید. در آزمون‌های خود ژست کنکور بگیرید. یعنی از مداد، پاک‌کن، لباس و میز شبیه به روز کنکور استفاده کنید. زمان را دقیقا زمان کنکور یعنی صبح یا بعدازظهر انتخاب کنید و دقیقا عین زمان کنکور سر آزمون خود بمانید. این کار باعث می‌شود مغز شما آمادگی لازم برای آزمون دادن در زمان و شرایط مشابه را داشته باشد و استرس شما مقدار قابل ملاحظه‌ای کاهش می‎‌یابد. با این کار آمادگی ذهنی برای آزمون طولانی با تست‌های زیاد در شما ایجاد می‌شود و زمان کنکور خستگی زیادی را تجربه نخواهید کرد.

  1. شروع آزمون با درس آسان‌تر

درسی را که برای شما آسان‌تر است و به آن مسلط‌تر هستید، در شروع آزمون قرار دهید. مثلا اگر در ادبیات فارسی مسلط هستید، آن را اول آزمون پاسخ دهید. با این کار استرس در شما کم می‌شود و اعتماد به نفس زیادی پیدا می‌کنید.

  1. تقسیم آزمون

آزمون را به دو یا سه مرحله تقسیم کنید. مرحله‌ی اول سوالاتی را که مطمئن هستید و آنها را بلدید، پاسخ دهید. اینگونه در اول آزمون به درصد خوبی می‌رسید. از تکنیک ضربدر و منها استفاده کنید. در مرحله‌ی دوم سراغ سوالاتی بروید که علامت ضربدر در کنار آن خورده است. به آنها در زمان تعیین شده فکر کنید. سپس سراغ مرحله‌ی سوم بروید و سوالاتی را که ضریب بیشتری دارد، پاسخ دهید. البته در مدت زمان مشخص.

با استفاده از این تکنیک ابتدا اعتماد به نفس خود را بالا برده‌اید، سپس سوالاتی که ممکن است پاسخ آن را بلد باشید و در نهایت سوالاتی را که ضریب بالایی دارد، پاسخ داده‌اید.

مشاوره تحصیلی آوات

کلام آخر

خستگی در آزمون یکی از مشکلات رایج بین داوطلبان است که راه‌حل‌های ساده‌ای دارد. حتما از مشاوره تحصیلی آوات برای برنامه‌ریزی کمک بخواهید. از آنها بخواهید در برنامه‌ی شما انجام آزمون‌های جامع و شبیه‌ساز کنکور قرار دهند. از تکنیک‌های تست‌زنی استفاده کنید.

برای اطلاعات بیشتر مقاله‌ی تکنیک‌های تست‌زنی را مطالعه کنید.

برای سوالاتی که بلد نیستید انرژی زیادی نگذارید و انرژی خود را، مخصوصا روز کنکور، بر روی مطالبی که به آنها مسلط هستید بگذارید. اینگونه انرژی شما تا پایان کنکور با ادامه می‌یابد و بین دروس و تست‌ها تقسیم می‌شود.

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *