معرفی رشته چاپ

رشته چاپ عامل رشد و شکوفایی جهان امروزه است. این صنعت گذشته را به حال و آینده پیوند داد. دیجیتالی شدن هنرهای گرافیکی پتانسیل‌های بیشتری را در صنعت چاپ نمایان کرده است. وزارت علوم و تحقیقات و فناوری بر همین اساس و بر پایه‌ی همین نیاز رشته‌ی چاپ را به عنوان یکی از رشته‌های گروه هنر ارائه کرد.

در رشته‌ی چاپ دانشجویان با سه مرحله‌ی پیش از چاپ، چاپ و پس از چاپ آشنا می‌شوند. در نهایت آنها می‌توانند یک محتوای گرافیکی را روی یک محصول فیزیکی چاپ کنند. فارغ‌التحصیل رشته‌ی چاپ در مرحله‌ی قبل چاپ با طراح همکاری می‌کند تا طرحی مناسب برای چاپ آماده کند. سپس آن را روی یک محصول فیزیکی چاپ می‌کند. او می‌داند که در مرحله‌ی چاپ چگونه پارامتر‌های مختلف را رعایت کند تا قدم به قدم کار با کیفیت مطلوب تولید شود.

بنر تبلیغاتی آوات

دروس رشته چاپ در طول تحصیل

دروس پایه

ریاضیات و آمار، شیمی عمومی، طراحی پایه، فیزیک، مبانی کامپیوتر و اینترنت، مبانی هنرهای تجسمی، رسم فنی عمومی و پرسپکتیو، روش تحقیق، عکاسی پایه، آشنایی با هنر و تمدن ایرانی، آشنایی با هنر و تمدن جهانی

دروس اصلی

کارگاه عکاسی رنگی، کارگاه گرافیک کامپیوتر، صفحه‌آرایی، طراحی بسته‌بندی، طراحی و چاپ اوراق بهادار، کارآموزی

دروس تخصصی

آزمایشگاه مواد، تاریخ فناوری چاپ، استاندارد شناسی صنعت چاپ، مروری بر روش‌های چاپ، زبان تخصصی، تکنولوژی بسته‌بندی، تکنولوژی صحافی، کارگاه چاپ افست، لیتوگرافی، شناخت کاغذ و مرکب، اقتصاد چاپ و بازاریابی چاپ، قوانین و مقررات چاپ، کارگاه چاپ دیجیتال، کارگاه چاپ فلکسو، کارگاه چاپ گراور،، کارگاه چاپ سیلک اسکترین، طرح و رساله

تواناییهای لازم

فارغ التحصیل باید بتواند هنگامی که طرحی به او ارائه می‌شود، طرح را درک کند و با آن ارتباط برقرار کند. به عبارت دیگر فارغ التحصیل رشته‌ی چاپ باید با فارغ‌التحصیل رشته‌های هنری زبان مشترک داشته باشد. اما توجه داشته باشید چاپ یک رشته‌ی هنری نیست. چاپ مجموعه‌ای از هنر و صنعت است. دانشجویان علاقه‌مند در هر پنج گروه آزمایشی می‌توانند در رشته‌ی چاپ تحصیل کنند. شرط آن داشتن علاقه و شم هنری است.

مشاوره تحصیلی آوات

موقعیت شغلی در ایران

فارغ‌التحصیلان رشته چاپ می‌توانند در عرصه‌های مختلف صنعتی، فرهنگی حضور فعال داشته باشند. همچنین می‌توانند در انتشارات‌ها و در دفاتر روزنامه‌ها و مجلات فعالیت کنند که این کار یک کار صنعتی است. ناظران چاپ این گونه رسانه‌ها و همچنین مدیر چاپ‌خانه‌ها باید متخصص رشته‌ی چاپ باشند تا چاپخانه‌ها بهترین بازده را داشته باشند. در کشور ما نیاز به نیروی متخصص چاپ به شدت وجود دارد.

برای انتخاب رشته‌ی مورد نظر از مشاورین آوات وقت مشاوره بگیرید. مشاورین آوات رشته‌ای متناسب با علاقه‌تان و بازار کار مناسب برای شما انتخاب می‌کنند. مشاورین آوات بهترین راهنما برای شما هستند.

برای آشنایی با رشته‌ی فرش کلیک کنید.

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *