معرفی رشته زبان چینی

زبان چینی زبان مادر بسیاری از زبان‌های خاور دور است؛ از جمله زبان‌های ژاپنی، کره‎ای تایوان و هنگ‌کنگی و… دانشجو علاوه بر فرا گرفتن درک مطلب، خواندن، نوشتن و مکالمه، فرهنگ این کشور منزوی را هم فرا می‌گیرند.فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در زمینه‌ی نگارش، ترجمه‌ی متون یا تدریس این زبان شروع به فعالیت کنند. همچنین می‌توانند با تحقیق در کتب و متون آنان جامعه را از آخرین پیشرفت‌های علمی، فنی و صنعتی آن محیط مطلع کنند.

این رشته ابتدا زبان را از اول یاد می‌دهد. شما از ابتدا با زبان چینی آشنا می‌شوید. سپس وارد ادبیات و زبان این کشور می‌شوید.

بنر تبلیغاتی آوات

دروس در طول تحصیل

دروس پایه

زمینه فرهنگی زبان، علائم نوشتاری. دستور زبان

دروس اصلی و اختصاصی

 کلاسیک،  میانه، زبان جدید چینی، درآمدی بر ادبیات چینی، علائم نوشتاری، پیشرفته، بحث و مکالمه، دستور زبان کلاسیک،‌ ساختار زبان و ادبیات، گفت و شنود در آزمایشگاه، ترجمه ساده، قرائت و فهم متون ساده، فنون یادگیری زبان، زبان دوم، جملاتی از متفکرین قدیم چین، سیری در ادبیات جدید، عناوینی در ادبیات، علائم نوشتاری عالی، رمان کلاسیک، خواندن متون مطبوعاتی، بررسی آثار ترجمه شده اسلامی

توانایی‌‌های لازم

دانشجوی رشته‌ باید علاقه‌ی زیادی به زبان و فرهنگ این کشور داشته باشد. این زبان یکی از سخت‌ترین زبان‌های دنیا است. به همین علت دانشجو باید انگیزه و علاقه‌ی زیادی داشته باشد تا بتواند در چینی موفق شود. دانشجو باید در دروس حفظی بسیار قوی باشد تا بتواند دروس را به خوبی به حافظه بسپارد.

مشاوره تحصیلی آوات

موقعیت شغلی در ایران

رشته‌ی مذکرو در سال‌‌های اخیر تقاضای زیادی داشته است. کسانی که علاقه‌مند به رشته‌ی مذکور هستند باید بدانند که بازار کار خوبی در انتظار آنها خواهد بود. آنها می‌توانند در گسترش تبادلات تجاری و اقتصادی با کشور وسیع این کشور فعالیت کنند. همچنین می‌توانند با این کشور تبادلات سازنده‌ای انجام دهند. پس در شرکت‌های تجاری و اقتصادی استخدام می‌شوند. فارغ‌التحصیلان می‌توانند دانش خود را تدریس کنند. آنها می‌توانند معلم، دبیر یا استاد دانشگاه شوند. همچنین آنها می‌توانند در انتشارات‌ها و مطبوعات مشغول به کار شوند.

برای آشنایی با رشته‌ی زبان و ادبیات آلمانی کلیک کن.

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *