معرفی رشته زبان روسی

زبان روسی یکی از زبان‌های مهم در کشور ما است. هدف رشته‌ی مورد نظر آموزش گفتار و نوشتار این زبان است. آشنایی با این زبان ارزشمند دانشجویان را با ادبیات و فرهنگ این کشور آشنا می‌کند. در رشته‌ی مورد نظر ابتدا زبان روسی از پایه تدریس می‌شود. زیرا اکثر دانشجویان با این زبان آشنایی ندارند. سپس نوشتن، شنیدن، قواعد، گفتار و نوشتار این زبان تدریس می‌شود. در نهایت دانشجویان با ادبیات روسیه و ترجمه‌ی زبان مورد نظر آشنا می‌شوند. جملاتی که دانشجویان با آنها سر و کار دارند در ابتدا بسیار ساده است و به مرور پیچیده‌تر می‌شود. در این مقاله به صورت کامل با رشته‌ی زبان و ادبیات روسی آشنا می‌شوید تا در انتخاب رشته با آگاهی کامل انتخاب کنید.

بنر آوات

دروس در طول تحصیل

آشنایی با آثار ادبی روسی، اصلاحات و تعبیرات زبان، اصول و روش تحقیق، اصول و روش ترجمه، نامه‌نگاری، بررسی ترجمه متون اسلامی، بیان شفاهی داستان، ترجمه از فارسی به روسی، ترجمه از روسی به فارسی، ترجمه متون ساده، ترجمه متون علوم‌انسانی، ترجمه متون مطبوعاتی، تلخیص متون، خواندن متون مطبوعاتی، خواندن و درک مفاهیم، دستور زبان، زبان روسی عمومی ، زبان دوم، زبان‌شناسی همگانی، گفت و شنود، آیین نگارش

توانایی‌های لازم

دانشجو باید علاقه‌ی زیادی به این کشور و این زبان داشته باشد. او باید در حفظیات نیز موفق باشد تا بتواند در رشته‌ی مورد نظر موفق شود. دانشجو باید توانایی زیادی در تحلیل داشته باشد و با قواعد دستور زبان فارسی آشنایی داشته باشد. گفتار و نوشتار در رشته‌ی مورد نظر اهمیت زیادی دارد و به همین علت است که دانشجو باید گفتار و نوشتار فارسی را به خوبی بلد باشد.

مشاوره تحصیلی آوات

موقعیت شغلی در ایران

امکان دبیری این درشته در مراکز آموشی وجود دارد. دانشجو می‌تواند دانش خود را تدریس کند و علم خود را به دیگری آموزش دهد. کار ترجمه نیز برای این دسته از دانشجویان بسیار مناسب است و بازار کار خوبی دارد. وزارت امور خارجه نیز یکی از اصلی‌ترین مراکز جذب این دانشجویان است. دانشجویان می‌توانند کار مترجمی گفتاری را انجام دهند و نامه‌نگاری‌ها و سایر کارها را به زبان انجام دهند. دانشجویان فارغ‌التحصیل می‌توانند با جهان ادبیات روسی ارتباط برقرار کنند و موقعیت مناسبی برای مهاجرت این دانشجویان به روسیه وجود دارد.

در بخش صنعت کشور ما بسیار با این کشور ارتباط دارد. به همین علت دانشجو می‌تواند در حوزه‌ی صنعت و اقتصاد با روسیه فعالیت کند. در کل بازار کار رشته‌ی زبان روسی بسیار گسترده است و نسبتا در ایران بازار کار خوبی دارد.

برای آشنایی با رشته‌ی زبان و ادبیات چینی کلیک کنید.

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *