معرفی رشته‌ی ادبیات انگلیسی

رشته‌ی ادبیات انگلیسی رشته‌ای پرطرفدار و پر کاربرد در بسیاری از نقاط جهان است. اهمیت بالای آن و اهمیت بالای یادگیری زبان انگلیسی باعث شده داوطلبین زیادی آن را انتخاب کنند. در زبان انگلیسی باید متن‌های فراوانی بنویسید و مطالب زیادی را مطالعه کنید.

ارزشیابی و امتحانات نیز به صورت کتبی و گاهی شفاهی صورت می‌گیرد. شما باید بتوانید نوشتار خوبی داشته باشید تا در امتحانات موفق شوید.

در دوره‌ی کارشناسی ۱۴۰ درس عمومی، اصلی و اختصاصی و اختیاری وجود دارد. مهم‌ترین نکته‌ی این است که ادبیات انگلیسی یک رشته‌ی شناور است. از هر ۵ گروه از آزمایشی می‌توان به این رشته وارد شد. در رشته‌ی ادبیات علاوه بر اینکه دانشجو زبان انگلیسی را می‌آموزد، با آثار ادبی نیز آشنا می‌شود و سبک‌های تولید آثار و نویسندگان و شاعران ادب انگلیسی را می‌شناسد. ادبیات انگلیسی و ادبیات فارسی مشابه یکدیگر هستند و هر دو با آثار ادبی سر و کار دارند.

بنر تبلیغاتی آوات

دروس تخصصی

زبان دوم، فنون و صنایع ادبی، داستان کوتاه، سیری در تاریخ ادبیات انگلیسی، ترجمه متون ادبی، متون برگزیده نثر ادبی، شعر انگلیسی، رویکردهای نقد ادبی، مکتب‌های ادبی، نمایشنامه کلاسیک و رنسانس، رمان قرن بیست، تاریخ نقد ادبی، نمایشنامه قرون هفده و بیست، رمان قرون هجده و بیست

تواناییهای لازم

دانشجو باید به ادبیات علاقه مند باشد. یکی از اشتباهات رایج بین داوطلبین این است که نمی‌دانند زبان و ادبیات انگلیسی به ادبیات می‌پردازد و نه آموزش زبان انگلیسی. گاهی داوطبین گمان می‌کنند که این رشته، زبان انگلیسی را آموزش می‌دهد و با این دید وارد این رشته می‌شوند. این دسته از داوطلبان موفق نخواهند شد. چون موفقیت در زبان و ادبیات انگلیسی مسلتزم زبان انگلیسی قوی است. پس داوطلب باید علاوه بر علاقه و استعداد ادبی زبان انگلیسی قوی‌ای داشته باشد تا بتواند موفق شود.

 

مشاوره تحصیلی آوات

موقعیت شغلی در ایران

فارغ‌التحصیلان ادبیات می‌توانند در انتشارات به نویسندگی و نقد ادبی مشغول شوند. نشریات و روزنامه‌ها نیز این فارغ‌التحصیلان را می‌پذیرند. سایر کارهای تدریس و ترجمه نیز برای دانشجویان فارغ‌التحصیل مناسب است. وزارت امور خارجه و سازمان‌های تابعه و سفارت‌ها نیز می‌توانند از دانش این افراد استفاده کنند. در سازمان‌های مرتبط به توریست و افراد خارجی و روابط عمومی فارغ‌التحصیلان می‌توانند مشغول به کار شوند. در کل بازار کار ادبیات مناسب و متنوع است.

برای انتخاب رشته‌ی مورد نظر از مشاورین آوات وقت مشاوره بگیرید. مشاورین آوات رشته‌ای متناسب با علاقه‌تان و بازار کار مناسب برای شما انتخاب می‌کنند. مشاورین آوات بهترین راهنما برای شما هستند.

برای آشنایی با رشته‌ی مترجمی زبان انگلیسی کلیک کنید.

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *