معرفی رشته‌ی آموزش زبان انگلیسی

زبان انگلیسی یکی از پرکاربردترین زبان‌های جهان محسوب می‌شود. این زبان به عنوان زبان بین‌المللی نیز شناخته می‌شود. امروزه همه‌ی افراد جامعه در پی این هستند که زبان انگلیسی را به کودکان خود آموزش دهند. به همین علت رشته‌ی آموزش زبان انگلیسی اهمیت زیادی دارد.

رشته‌ی مذکور یکی از رشته‌های زبان‌های خارجه است. دانشجویان رشته‌ی آموزش کامل با زبان انگلیسی آشنا می‌شوند. در کنار آموزش زبان انگلیسی مباحثی مانند زبان شناسی، نگارش و نقد ادبی نیز مطالعه می‌کنند.

دانشجویان مباحثی مانند روش‌های یادگیری زبان و مشکلات یادگیری را فرا می‌گیرند و راه‌حل‌های آن را یاد می‌گیرند. هدف این رشته، پرورش دبیر زبان انگلیسی است.

بنر تبلیغاتی آوات

دروس رشته‌ی آموزش 

دروس اصلی

دستور و نگارش، گفت و شنود، خواندن و درک مطلب، فنون یادگیری، آواشناسی، دستور و زبان پیشرفته، روانشناسی تربیتی

دروس تخصصی

اصول و روش ترجمه، کلیات زبان شناسی، نگارش پیشرفته، نمونه‌های نثر ساده، مکالمه موضوعی، جامعه شناسی آموزش و پرورش، کاربرد اصطلاحات

توانایی‌های لازم

در رشته علاقه به تدریس و شغل معلمی اصلی‌ترین توانایی مورد نیاز است. توانایی مورد نیاز بعدی داشتن سطح زبان بالا است. دانشجو باید بتواند به خوبی صحبت کند تا فنون تدریس را  یاد بگیرد و به تدریس بپردازد. در این رشته، زبان انگلیسی آموزش داده نمی‌شود؛ بلکه آموزش زبان انگلیسی تدریس می‌شود. پس اگر می‌خواهید زبان یاد بگیرید، رشته مناسب شما نیست. شما باید سطح زبانی خوبی داشته باشید تا بتوانید آن را به دیگران انتقال دهید. از دیگر توانایی‌های لازم علاقه به دروس روانشناسی است. دانشجو باید دروس روانشناسی رشد و روانشناسی تربیتی را دوست داشته باشد. با یادگیری این دروس، دانشجوی فارغ‌التحصیل می‌تواند بفهمد که توان و قدرت یادگیری هر سنی چقدر است. پس باید به این دروس علاقه‌مند باشد تا بتواند به خوبی آنها را فرا گیرد.

مشاوره تحصیلی آوات

موقعیت شغلی در ایران

رشته‌ی مذکور موقعیت شغلی بسیار خوبی در ایران دارد. بسیاری از افراد جامعه در صدد این هستند که زبان انگلیسی را فرا گیرند. به همین علت تقاضا برای فراگیری زبان انگیلسی بالا است. بیشتر کار این رشته مربوط به تدریس است. دانشگاه‌های فرهنگیان و وزارت آموزش و پرورش کشور این فارغ‌التحصیلان را به خود جذب می‌کند.

در سایر حوزه‌های کاری نیز برای این افراد موقعیت شغلی وجود دارد. مشاغلی مانند ترجمه‌ی متون، مترجم تورهای گردشگری، آموزش و تدریس خصوصی از جمله‌ی این مشاغل هستند. بیشتر فارغ‌التحصیلان کار تدریس زبان را برمی‌گزینند. اما موقعیت‌های شغلی بسیار متنوعی برای آموزش وجود دارد.

برای انتخاب رشته‌ی مورد نظر از مشاورین آوات وقت مشاوره بگیرید. مشاورین آوات رشته‌ای متناسب با علاقه‌تان و بازار کار مناسب برای شما انتخاب می‌کنند. مشاورین آوات بهترین راهنما برای شما هستند.

برای آشنایی با رشته‌ی مترجمی زبان انگلیسی کلیک کنید.

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *