معرفی دانشگاه فرهنگیان

 دانشگاه فرهنگیان یکی از دانشگاه‌­های محبوب و پر طرفدار کشور است که سالیانه داوطلبین زیادی را به خود جذب می­‌کند. ممکن است شما هم آرزوی معلمی داشته باشید و قصد داشته باشید در آینده شغل معلمی را انتخاب کنید؛ اما شرایط دانشگاه فرهنگیان را نمی‌دانید. در این مقاله دانشگاه فرهنگیان را به صورت کامل معرفی می‌کنیم و شرایط و قوانین آن را به شما می‌گوییم.

معرفی دانشگاه

دانشگاه فرهنگیان در گذشته با نام تربیت معلم شناخته می‌شد. این دانشگاه دانشجویان علاقه‌مند به شغل دبیری را آماده می‌کرد تا وارد آموزش و پرورش شوند. تنوع رشته‌های دانشگاه فرهنگیان بالا است. شما می‌توانید با توجه به علاقه و رشته‌ی تحصیلی خودتان انتخاب رشته کنید.

دلیل تقاضای بالای دانشگاه فرهنگیان امنیت شغلی و آموزش و پرورش نیز هست. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از ترم یک استخدام آموزش و پرورش می‌شوند و حقوق دریافت می‌کنند. به همین علت روز به روز تقاضا برای این دانشگاه بالا می‌رود.

شرایط قبولی در دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان سه شرط اصلی برای پذیرش دارد؛ معدل، تراز کنکور و قبولی در مصاحبه. معدل داوطلبین باید بالای ۱۴ باشد. یعنی معدل کل دیپلم پایین ۱۴ پذیرفته نمی‌شوند. تراز داوطلب باید بالاتر از ۶۵۰۰ باشد تا بتواند در این دانشگاه ثبت نام کند. در آخر مصاحبه‌ی شفاهی و حضوری مرحله‌ی آخر این هفت خان است.

شرایط عمومی برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان به شرح زیر است:

  • تابیعیت جمهوری اسلامی
  • التزام به قانون اساسی
  • نداشتن سابقه‌ی کیفری
  • نداشتن اعتیاد به مواد مخدر

داوطلبینی که شرایط معدل و تراز را داشته باشند، به تعداد دو برابر پذیرش دانشگاه، به مصاحبه دعوت می‌شوند. در مصاجبه اطلاعات سیاسی، اجتماعی و دینی داوطلب سنجیده می‌شود. همچنین سلامت جسم و روان آنها نیز در مصاحبه اهمیت دارد. حداکثر سن ورودی به دانشگاه فرهنگیان ۲۴ است. برای اطلاعات بیشتر مقاله‌ی (شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان) را مطالعه کنید.

در مصاحبه معاینات سلامت جسمی داوطلب نیز سنجیده می‌شود. مثلا لکنت زبان و استفاده از سمعک بررسی می‌شود. شرایطی نیز برای قد و وزن معلمین آینده در نظر گرفته شده است. قد خانم­‌ها حداقل ۱۵۵ و قد آقایان حداثل ۱۶۰ سانتی متر باید باشد.

فن بیان و آرامش داوطلب اهمیت زیادی دارد. پس پیشنهاد می‌شود حتما قبل از مصاحبه خود را آماده کنید. کلینیک تحصیلی آوات به شما کمک می‌کند برای مصاحبه اعتماد به نفس کافی را داشته باشید و بتوانید در مصاحبه قبول شوید. چون حتی اگر رتبه‌ی برتر هم باشید، اگر در مصاحبه قبول نشوید نمی‌توانید وارد دانشگاه فرهنگیان شوید. پس حتما با مشاوره تحصیلی آوات تماس بگیرید و خود را برای مصاحبه آماده کنید.

بنر تبلیغاتی آوات

رشتههای دانشگاه

در ادامه به تفکیک گروه آزمایشی رشته‌های متنوع دانشگاه فرهنگیان شرح داده شده است. شما می‌توانید با توجه به رشته‌ی تحصیلی خود و علاقه‌ی خود انتخاب رشته کنید.

 گروه تجربی

  1. دبیری شیمی
  2. دبیری زیست‌شناسی
  3. آموزش ابتدایی
  4. آموزش و پرورش کودکان استثنایی
  5. آموزش تربیت بدنی

 گروه ریاضی

  1. دبیری ریاضی
  2. دبیری فیزیک
  3. آموزش ابتدایی
  4. آموزش و پرورش کودکان استثنایی
  5. آموزش تربیت بدنی

رشته‌های گروه انسانی

  1. آموزش ادبیات و زبان فارسی
  2. دبیری تاریخ
  3. دبیری الهیات و معارف اسلامی
  4. دبیری زبان و ادبیات عربی
  5. دبیری علوم اجتماعی و جامعه شناسی
  6. دبیری روان‌شناسی
  7. راهنمایی و مشاوره
  8. آموزش ابتدایی
  9. آموزش و پرورش کودکان استثنایی
  10. آموزش جغرافیا
  11. آموزش تربیت بدنی

 گروه هنر

  1. آموزش ارتباط تصویری
  2. آموزش طراحی بصری
  3. آموزش طراحی
  4. آموزش نقاشی

رشته‌های گروه زبانهای خارجی

  1. دبیر زبان انگلیسی

مزایا و امکانات

حقوق دانشجویان فرهنگیان از ترم اول محاسبه می‌شود. آنها از ترم یک استخدام رسمی آموزش و پرورش هستند و تحصیل آنها جزو سابقه‌ی کار آنها حساب می‌شود. هزینه‌های خوابگاه، غذا و سایر امکانات از حقوق دانشجویان کسر می‌شود. حقوق دانشجوی فرهنگیان هر سال تغییر می‌کند.

کار و استخدام این دانشجویان از ابتدا تضمین شده است. آنها استخدام خدمات دولتی هستند و از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

داوطلبین آقا تقریبا از سربازی معاف هستند. این دانشجویان ۶ ماه آموزشی نظام وظیفه می‌گذارنند و سایر ماه‌های سربازی را ضمن خدمت می‌گذرانند. آنها به مدت سربازی خود در مدارس مشغول به تدریس می‌شوند.

معلمان در سه ماه تعطیلی تابستان حقوق دریافت می‌کنند. با وجود اینکه تعطیل هستند از حقوق آنها کسر نمی‌شود.

مشاوره تحصیلی آوات

کلام آخر

مشاوره تحصیلی آوات به شما کمک می‌کند که تراز و رتبه‌ی قبولی دانشگاه فرهنگیان را دریافت کنید. مشاوره تحصیلی آوات با دادن برنامه‌ای مناسب و دقیق شما را برای کنکور آماده می‌کند و به شما کمک می‌کند بهترین نمره را دریافت کنید. سپس شما را برای مصاحبه‌ی حضوری آماده می‌کند و سوال‌ها و موارد مورد بررسی را با شما تمرین می‌کند؛ به صورتی که کاملا برای مصاحبه آماده شوید. پس با مشاوره تحصیلی آوات تماس بگیرید و با مشاور گروه آزمایشی خود وقت مشاور تحصیلی بگیرید.

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *