معدل بیست در امتحانات نهایی ۱۴۰۲

معدل بیست در امتحانات نهایی ۱۴۰۲ فقط به یک دانش آموز تعلق یافت.

تاثیر قطعی معدل در کنکور

توجه به اعلام سازمان سنجش، تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۲ به صورت قطعی و با میزان ۴۰ درصدی اعمال می‌شود. این بدین معنی است که نمرات دروس عمومی و تخصصی در امتحانات نهایی دوازدهم بر روی نتیجه کنکور داوطلبان تاثیر می‌گذارد. اما این تاثیر معدل تنها برای کنکور ۱۴۰۲ است. تاثیر معدل در کنکور در سال‌های بعد نیز تغییر خواهد کرد. تاثیر معدل تا کنکور ۱۴۰۴ بر اساس نمرات داوطلبان در امتحانات نهایی دوازدهم خواهد بود. اما این تاثیر در سال‌های بعدی تغییر خواهد کرد.

سطح سوالات امتحانات نهایی

درست است که امتحانات از سطح استانداردی برخوردار بوده. ولی حداقل ۵ نمره از بارم بندی امتحان ها تغییر اساسی نسبت به سال های گذشته داشته است. این تغییرات به نفع دانش آموزانی هست که در سال های گذشته معدل خوبی را کسب کرده اند و الان می خواهند در کنکور شرکت کنند.

ولی خیلی از دانش آموزانی که کنکور امسال یا سال های بعد را امتحان می دهند و باید امتحان نهایی بدهند تا حدودی به چالش برمی خوردند.

مشاوره تحصیلی آوات

معدل دانش آموزان در سال های گذشته

معدل‌های دانش‌آموزان قابل رتبه بندی است. برای مثال معدل دانش‌آموزان در رشته‌های اصلی در سال ۹۹ـ۹۸، به این شکل است: در رشته ریاضی فیزیک ۸ نفر و در رشته علوم تجربی ۶۳ نفر و در رشته علوم انسانی ۱۳ نفر معدل ۲۰ کسب کردند.

معدل دانش آموزان در سال ۱۴۰۲

به نقل از یک منبع آگاه: در کل کشور و در سه رشته ریاضی تجربی و انسانی فقط یک دانش آموز توانسته معدل ۲۰ کسب کند و این در حالی است که که در سال های گذشته معدل های ۲۰ به مراتب بیشتر بوده است.

همچنین گفته شده که با توجه به اهمیت معدل در کنکور، سطح امتحانات نهایی امسال نسبت به سال های گذشته بالا تر بوده است. ولی مهم این است که همه سوالات در سطح کتاب بوده و اگر دانش اموزی کتاب را به دقت مطالعه می کرد. می توانست نمره بالایی کسب کند و هیچ احتیاجی به کتاب های آموزشی نداشت.

نحوه مشاهده کارنامه

  1. ابتدا وارد سامانه my.medu.ir شده و گزینه ” دانش آموز” را انتخاب نمایید و با وارد کردن کد ملی و رمز عبور که همان شماره سریال شناسنامه می باشد، وارد صفحه شخصی خود شوید.
  2. بر روی گزینه دریافت کارنامه کلیک نمایید.
  3. پس از مشاهده، گزینه “ضمن سال” را انتخاب نموده و بر روی گزینه جستجو کلیک نمایید.
  4. در انتها کارنامه دانش آموزان قابل مشاهده است.

 

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *