مطالعه زبان انگلیسی

مطالعه زبان انگلیسی یکی از موضوعاتی است که برای دانش آموزان مدرسه بسیار مهم و ضروری است. زبان انگلیسی یکی از زبان های بین المللی و رایج در دنیا است که دانستن آن می تواند برای ارتباط، تحصیل، کار و سفر بسیار مفید و مؤثر باشد. برای مطالعه زبان انگلیسی، چند روش می توان به کار برد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

روش گرامری:

 این روش شاید معمول ترین روش مطالعه زبان انگلیسی باشد. در این روش، دانش آموز یا دانشجو متن انگلیسی را به صورت ساختاری و قاعده مند بررسی می کند. سعی می کند قواعد و الگوهای دستوری زبان را یاد بگیرد. این روش مزایایی همچون تقویت مهارت خواندن و نوشتن، افزایش دقت، یادگیری ساختارها و انواع جملات دارد. اما این روش نقایصی همچون خشک و خسته کننده بودن، کاهش اعتماد به نفس و تسلط بر زبان، عدم توجه به معنی و مفهوم متن و عدم توسعه مهارت های شنیداری و گفتاری را نیز دارد.

مشاوره تحصیلی آوات

روش تقلید:

 این روش یکی از روش های ساده و کارآمد مطالعه زبان انگلیسی است که بر اساس شنیدن و تکرار صوت های انگلیسی بنا شده است. در این روش، دانش آموز یا دانشجو متن انگلیسی را بدون ترجمه و تفسیر، فقط با توجه به لحن و تلفظ صحیح، چندین بار می شنود و تکرار می کند. این روش مزایایی همچون تقویت مهارت های شنیداری و گفتاری، تسلط بر زبان، یادگیری لهجه و فرهنگ انگلیسی و ایجاد علاقه و انگیزه دارد.

 این روش یکی از روش های قدیمی و مرسوم مطالعه زبان انگلیسی است که بر اساس تبدیل متن انگلیسی به زبان مادری بنا شده است. در این روش، دانش آموز یا دانشجو متن انگلیسی را به زبان فارسی ترجمه می کند. سعی می کند معنی واژه ها و جملات را بفهمد. این روش مزایایی همچون تقویت مهارت فهمیدن متن انگلیسی، افزایش دایره لغات و یادگیری معادل های زبانی دارد. اما این روش نقایصی همچون وقت گیر بودن، ایجاد سردرگمی و اشتباهات ترجمه، کاهش تمرکز و عدم توسعه مهارت های شنیداری و گفتاری را نیز دارد.

به طور کلی، هر یک از این روش ها می توانند برای مطالعه زبان انگلیسی مفید و مؤثر باشند. اما بهتر است که دانش آموز یا دانشجو بر اساس سطح، هدف و علاقه خود، روش مناسب را انتخاب کند. همچنین با تنوع و تعادل، از ترکیب چند روش استفاده کند. همچنین، استفاده از منابع متنوع و جذاب، مانند کتاب های داستان، فیلم ها، آهنگ ها، بازی ها و نرم افزارهای آموزشی، می تواند به یادگیری زبان انگلیسی کمک کند.و  همچنین آن را جذاب تر و لذت بخش تر کند.

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *