مشاوره کنکور ۱۴۰۳

کنکور ۱۴۰۳ با سایر کنکورها متفاوت است. شما نمی‌توانید روش مطالعه‌ی کنکور ۱۴۰۳ را با روش مطالعه‌ی کنکور ۱۴۰۰ مقایسه کنید. تغییرات زیادی در کنکور اعمال شده است. این تغییرات لازمه‌ی این است که شما تغییراتی در برنامه‎ی مطالعاتی خود بدهید. در این مقاله مشاور تحصیلی کنکور ۱۴۰۳ شما می‌شویم و یک مشاوره‌ی کلی درمورد کنکور به شما می‌دهیم. اینگونه چشم و گوش شما باز می‌شود و برای شروع آماده می‌شوید.

تغییرات کنکور

شما باید از تغییرات کنکور مطالع باشید تا بتوانید به خوبی خود را برای آن آماده کنید. این تغییرات عبارتند از:

بنر آوات

  1. حذف دروس عمومی

دروس عمومی از کنکور حذف شده و فقط دروس تخصصی در کنکور سنجیده می‌شوند. دروس عمومی در طی سال تحصیلی بر اساس سوابق تحصیلی سنجش می‌شوند. نقطه قوت این تغییر این است که شما می‎توانید روی دروس تخصصی تمرکز کنید.

  1. حذف زیرگروه‌ها

دیگر خبری از زیرگروه‌ها نیست. همه‌ی دروس به یک اندازه در کنکور ۱۴۰۳ اهمیت دارد. هیچ داوطلبی نمی‌تواند درسی را کمتر مطالعه کند یا اصلا آن را نخواند. روی تمام دروس بر اساس ضریب‌هایشان وقت بگذارید و آنها را مطالعه کنید.

  1. تاثیر ۵۰ درصدی سوابق تحصیلی

سوابق تحصیلی از سال ۱۴۰۲ به بعد افزایش پیدا کرد. در سال ۱۴۰۳ سوابق تحصیلی به ۵۰ درصد رسیده است. پس حتی اگر داوطلب کنکور هم نیستید، باید به خوبی مطالعه کنید. دانش‌آموزان باید روی امتحانات نهایی تمرکز کنند.

  1. برگزاری کنکور در دو نوبت

کنکور ۱۴۰۳ در دو نوبت اردیبهشت و تیر برگزار می‌شود. اینگونه استرس شما کمتر می‌شود. زیرا می‌دانید فرصت جبران دارید و نگرانی از این بابت ندارید.

خدمات مشاوره تحصیلی آوات

شاید بعضی از شما بگویید نیازی به مشاور ندارم و خودم از پسش برمی‌آیم. هر کاری راه و روش خود را دارد و نیاز به یک نقشه‌ی راه دارد. شما نمی‌توانید در کنکور آزمون و خطا کنید؛ چون وقتتان محدود است. شما نیازمند به یک راهنما دارید تا راه را از چاه به شما نشان دهد. لازم است شخصی که قبلا این راه را رفته شما را راهنمایی کند و نکات موفقیت را به شما بگوید.

مشاوره‌ی آوات موارد زیر را برای شما ارائه می‌دهد:

  1. هدف‌گذاری و انگیزش
  2. برنامه‌ریزی درسی
  3. بهترین منابع کنکور
  4. بودجه‌بندی دروس
  5. امتحانات نهایی و ترمیم معدل
  6. مطالعه باکیفیت و اصولی
  7. روش‌های تست‌زنی
  8. مهارت مدیریت آزمون
  9. قوانین کنکور
  10. انتخاب رشته

شروع برای کنکور

نکاتی را باید برای شروع کنکور در نظر داشته باشید. مقاله‌ی برنامه‌ریزی برای کنکور ۱۴۰۳ را مطالعه کنید تا بهترین شروع را داشته باشید.

  1. هدف انتخاب کنید

ابتدا هدف خود را انتخاب کنید. دقیقا بدانید چه چیزی می‌خواهید. مشخص کنید چه دانشگاهی و چه رشته‌ای می‎خواهید. با این کار انگیزه پیدا می‌کنید و در تمام طول سال می‌دانید برای چه چیزی تلاش می‌کنید.

  1. برنامه‌ریزی داشته باشید

از همان ابتدا برنامه‌ریزی کنید. برنامه‌ریزی را یاد بگیرید. مقاله‌ی برنامه‌ریزی برای کنکور را مطالعه کنید. از یک مشاور تخصصی کمک بخواهید. با برنامه‌ریزی می‌دانید دقیقا چه درسی را در چه روزی می‌خوانید و در نهایت به چه چیزی می‌رسید.

  1. تست‌زنی یاد بگیرید

نکات تست‌زنی را از ابتدا یاد بگیرید. تفاوت یک رتبه برتر با کسی که رتبه‌ی نجومی آورده است، در مهارت تست‌زنی است.

  1. بهترین منابع را تهیه کنید

منابعی که تهیه می‌کنید باید بهترین باشد. مقالات بهترین منابع کنکور ریاضی، انسانی و تجربی را مطالعه کنید تا بدانید چه منابعی بهترین است.

مشاوره تحصیلی آوات

مطالعه‌ی موفق و باکیفیت

برای داشتن یک مطالعه موفق و با کیفیت، چند نکته می تواند مفید باشد:

  1. برنامه ریزی: قبل از شروع مطالعه، بهتر است یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید. زمان مشخصی برای مطالعه تعیین کنید و تلاش کنید در آن زمان، کاملاً تمرکز کنید.
  2. انتخاب محیط مناسب: یک محیط آرام و بی صدا برای مطالعه انتخاب کنید. از محیطی که ممکن است توجه شما را پرت کند، دوری کنید.
  3. آماده سازی قبل از مطالعه: مواد و ابزارهای مورد نیاز را قبل از شروع مطالعه آماده کنید. به عنوان مثال، دفترچه یادداشت، قلم، کامپیوتر و…
  4. استفاده از تکنیک‎های مطالعه: تکنیک‎های مطالعه مختلفی وجود دارند که می‌تواند به شما در فهم بهتر مطالب کمک کند. برخی از این تکنیک ها شامل خواندن مفهومی، توضیح مفهوم به شیوه خودتان، توضیح به دیگران و استفاده از نمودارها و نمونه های عملی است.
  5. . استفاده از سؤالات برای یادگیری عمیق: سؤال گرفتن درباره مواردی که مطالعه می کنید، به شما کمک می کند تا مفاهیم را بهتر درک کنید و ارتباط بین آنها را بیابید. پس از خواندن هر قسمت، سؤالات مربوطه را بپرسید و به آنها پاسخ دهید.
  6. توانایی خودآزمایی: با تمامی مطالب مطالعه شده، خودتان را تست کنید تا ببینید چقدر آنها را درک کرده اید. از تست‌ها و آزمون‌های مربوطه استفاده کنید.
  7. استراحت‌های منظم: بین جلسات مطالعه، کوتاه استراحت کنید. این استراحت‌ها به شما کمک می‌کنند تمرکز خود را حفظ کنید و از خستگی جلوگیری کنید.
  8. تکرار: بهتر است مفاهیم را تکرار کنید تا بتوانید آنها را در ذهن خود برسانید. این روش به شما کمک می‌کند اطلاعات را برای مدت طولانی تری در ذهن خود نگه دارید.

کلام آخر

شروع برای کنکور کار سختی است. اما نشدنی نیست. نکات بالا را رعایت کنید تا بتوانید یک شروع خوب داشته باشید. برای شروع لازم است اراده داشته باشید. اراده و همت تنها چیزی است که در طول سال برای مطالعه‌ی کنکور به داد شما می‌رسد. اگر پشتکار داشته باشید حتما در کنکور موفق می‌شوید. مشاوره تحصیلی آوات در خدمت شما است تا شما را در این راه پرچالش همراهی کند. پس وقت را هدر ندهید و با آوات تماس بگیرید و برای مشاور رشته‌ی خودتان یک وقت مشاوره رزرو کنید.

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *