مشاوره کنکور تجربی ۱۴۰۳

کنکور تجربی یکی از پررقابت‌ترین کنکورها است. این کنکور از سال ۱۴۰۲ به بعد تغییرات زیادی کرده است. به همین علت باید به روز باشید و اخبار کنکور را مدام از سایت چک کنید. باید برای مطالعه‌ی کنکور ۱۴۰۳ روش‌های جدیدی اتخاذ کنید و نکات جدیدی را مد نظر داشته باشید. در این مقاله مشاوره کنکور تجربی شما خواهیم بود و تمام روش‌ها و نکات جدیدی که باید به آنها توجه داشته باشید، برای شما آورده شده است تا دیگر نگران تغییرات کنکور نباشید.

تغییرات کنکور ۱۴۰۳

آزمون سراسری از سال ۱۴۰۲ تغییرات قابل توجهی داشته است. ابتدا این تغییرات را با یکدیگر مرور می‌کنیم؛ سپس سراغ مشاوره علوم تجربی به صورت تخصصی می‌رویم.

حذف دروس عمومی

دروس عمومی در کنکور ۱۴۰۲ حذف شده است. دفترچه‌های کنکور فقط تخصصی‌اند و از این به بعد دروس عمومی بر اساس سوابق تحصیلی سنجیده می‌شود. این مورد ممکن است در اصلاح مصوبات تغییر کند.

تاثیر قطعی سوابق تحصیلی

سال ۱۴۰۲ تاثیر سوابق تحصیلی به ۴۰ درصد رسید. این درصد برای دانش‌آموزان کنکوری بسیار بالاست. این درصد در سال ۱۴۰۳ به ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است. داوطلبینی که سوابق تحصیلی ندارند یا سوابق آنها قدیمی است، باید سابقه‌ی تحصیلی برای خود ایجاد کنند.

بنر آوات

کنکور در دو نوبت

نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ در دی ماه برگزار شد. نوبت دوم اون تیر ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. به احتمال زیاد  ممکن است کنکور ۱۴۰۳ نیز به همین صورت باشد.

حذف زیر گروه‌ها

زیر گروه‌ها در سال ۱۴۰۲ حذف شده و دیگر وجود ندارند. برای اطلاعات دقیق‌تر باید منتظر  اخبار جدید باشیم.

کنکور هوشمند

زمزمه‌های کنکور هوشمند ۱۴۰۳ از سال ۱۴۰۲ شنیده می‌شده. ممکن است کنکور ۱۴۰۳ به دلیل افزایش سلامت کنکور، هوشمند انجام شود. البته باید برای اخبار قطعی منتظر ماند.

ضرورت مشاور تحصیلی تجربی

آیا برای شما هم پیش آمده که با خود فکر کنید خودم می‌توانم برنامه‌ریزی کنم یا خودم از پس مباحث برمی‌آیم. البته که شما بهترین مشاور برای خود هستید. اما وجود فردی آگاه به قوانین و روش‌های جدید برای سال جدید الزامی است. باید کسی را داشته باشید که شما را نظارت کند و در عین حال خودتان نیز برای خودتان مشاور باشید. چرا که بهترین مشاور هر کس خودش است. در ادامه ضرورت وجود مشاور تجربی را برای شما آورده‌ایم:

  1. تعداد داوطلبین کنکور تجربی بالا است و رقابت در این کنکور بسیار بالاست.
  2. حجم دروس تجربی زیاد است و زمانی برای آزمون و خطا وجود ندارد. به همین علت باید برنامه‌ریزی اصولی و دقیقی داشته باشید.
  3. کنکور ۱۴۰۳ نسبت به کنکور سال‌های قبل تفاوت زیادی کرده است و باید فردی آگاه شما را به این تغییرات وقف دهد.
  4. فشارهای روحی روانی در دوران کنکور بالا است. به همین علت فردی باید مدام به شما انگیزه بدهد و برای مطالعه شما را از نظر روحی آماده کند.

حضور یک مشاوره کنکور تجربی قوی مانند وجود یک راهنما است که راه و چاه را به شما نشان میدهد. شما با وجود یک مشاور از نظر علمی، انگیزشی و روحی مدام تقویت می‌شوید و می‌توانید بهترین نتیجه را بگیرید.

نکات کنکور تجربی ۱۴۰۳

  1. باید برنامه‌ی خود را به روز کنید. دیگر نمی‌توانید از برنامه‌ی سال‌های قبلی استفاده کنید. برنامه‌ی شما نباید بیش از اندازه سنگین باشد و باید به اندازه‌ی کافی استراحت داشته باشد تا مغز شما خسته نشود. همچنین باید برنامه متنوع باشد؛ یعنی سه ساعت پشت سر هم یک درس قرار ندهید. دروس باید هر شصت یا نود دقیقه یک بار عوض شود تا مغز دچار خستگی نشود. چیزی که در برنامه‌ریزی مهم است این است که مطالعه‌ی تستی و تشریحی باید با یکدیگر صورت گیرد. نکات درسی باید در برنامه گنجانده شود و هر روز مطالعه شود .
  1. بهترین منابع درسی را انتخاب کنید. در کنکور تجربی انتخاب بهترین منابع درسی اهمیت زیادی دارد. شما باید از سایر افراد سرآمد باشید. باید مشاوری بهترین منابع را به شما معرفی کند تا بتوانید انتخاب برتر داشته باشید. کتاب‌هایی را انتخاب کنید که درس‌نامه‌های قوی‌ای دارند. فراموش نکنید که نکات تستی و تشریحی را باید با یکدیگر بخوانید. پس این نکات را در خرید منبع فراموش نکنید.
  2. به بودجه بندی توجه داشته باشید. حتما مطابق بودجه‌بندی درس بخوانید تا نکات پرتکرار و مهم مدام برای شما تکرار شود. مطالب را طبق بودجه‌بندی مطالعه کنید تا مطالب ملکه‌ی ذهنتان شود.
  3. از نظر روحی خود را برای سالی پر تلاش و پر زحمت آماده کنید. در این صورت است که می‌توانید یک سال تمام درس بخوانید. باید مدام به خود انگیزه بدهید. انگیزه هم درونی و هم بیرونی باید باشد. هم خودتان به خود انگیزه بدهید و هم مشاور شما را از نظر روحی مدام شارژ کند. جملات انگیزشی را جایی جلوی چشمتان بگذارید تا مدام آن را ببینید. مقاله‌ی قانون اثر مرکب برای کنکور را برای کسب انگیزه مطالعه کنید.
  4. همیشه گفته‌ایم هدف خود را ابتدای کار انتخاب کنید. بدانید سال آینده می‌خواهید در چه رشته و چه دانشگاهی مشغول به تحصیل باشید. مقالات آشنایی با رشته‌های تجربی را از اینجا مطالعه کنید. مقاله‌ی بهترین دانشگاه‌های کشور را مطالعه کنید تا بدانید بهترین دانشگاه‌ها کدام است و کدام برای شما مناسب‌تر است.
  5. بر اساس ضریب درس بخوانید. درس‌ها را اولویت‌بندی کنید. درس‌های با اولویت بالاتر را ابتدای روز مطالعه کنید.

مشاوره تحصیلی آوات

مشاوره تجربی آوات

مشاوره کنکور تجربی آوات بهترین برنامه‌ریزی را برای شما انجام می‌دهد. شما با برنامه‌ی مطالعاتی آوات می‌توانید تمام دروس خود را بر اساس اولویت در زمان مشخصی مطالعه کنید تا مطالب به خوبی در ذهن شما بماند. آوات تکنیک‌های تست‌زنی و تکنیک‌های تمرکز و مطالعه را به خوبی به شما یاد می‌دهد. مشاوران تجربی آوات بهترین مشاوران برای شما هستند. با آنها می‌توانید رتبه برتر شوید. چراکه در سه حیطه شما را تقویت می‌کنند. حیطه‌های علمی، انگیزشی و روحی.

اگر از طریق سایت وقت مشاوره رزرو کنید یک جلسه مشاوره‌ی رایگان دارید. در این جلسه می‌توانید بفهمید آیا مشاور مناسب شما است یا دقیقا مطابق با نیازهای شما مشاوره می‌دهد یا نه و هزینه‌ای نیز ندهید. پس وقت را تلف نکنید و برای مشاوران تجربی ما از اینجا وقت مشاوره رزرو کنید.

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *