مشاوره کنکور انسانی ۱۴۰۳

کنکور انسانی ۱۴۰۳ با سال‌های قبل تغییرات زیادی دارد. به همین علت لازم است روش جدیدی برای مطالعه‌ی دروس انسانی برای کنکور اتخاذ کنید. روش‌های سنتی و قدیمی دیگر پاسخ‌گوی کنکور ۱۴۰۳ نیستند. پس اگر داوطلب کنکور هستید، بدانید باید روش‌های جدید را امتحان کنید تا به موفقیت برسید. در این مقاله مشاور علوم انسانی شما خواهیم بود. تا انتهای مقاله صفر تا صد مشاوره و برنامه‌ریزی علوم انسانی را برای شما توضیح می‌دهیم تا با خیال آسوده مطالعه برای کنکور ۱۴۰۳ را آغاز کنید.

تغییرات کنکور ۱۴۰۳

آزمون سراسری از سال ۱۴۰۲ تغییرات قابل توجهی داشته است. ابتدا این تغییرات را با یکدیگر مرور می‌کنیم؛ سپس سراغ مشاوره علوم انسانی به صورت تخصصی می‌رویم.

حذف دروس عمومی

دروس عمومی در کنکور ۱۴۰۲ حذف شده است. دفترچه‌های کنکور فقط تخصصی‌اند و از این به بعد دروس عمومی بر اساس سوابق تحصیلی سنجیده می‌شود. این مورد ممکن است در اصلاح مصوبات تغییر کند.

بنر آوات

تاثیر قطعی سوابق تحصیلی

سال ۱۴۰۲ تاثیر سوابق تحصیلی به ۴۰ درصد رسید. این درصد برای دانش‌آموزان کنکوری بسیار بالاست. این درصد در سال ۱۴۰۳ به ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است. داوطلبینی که سوابق تحصیلی ندارند یا سوابق آنها قدیمی است، باید سابقه‌ی تحصیلی برای خود ایجاد کنند.

کنکور در دو نوبت

نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ در دی ماه برگزار شد. نوبت دوم اون تیر ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. به احتمال زیاد  ممکن است کنکور ۱۴۰۳ نیز به همین صورت باشد.

حذف زیر گروه‌ها

زیر گروه‌ها در سال ۱۴۰۲ حذف شده و دیگر وجود ندارند. برای اطلاعات دقیق‌تر باید منتظر  اخبار جدید باشیم.

کنکور هوشمند

زمزمه‌های کنکور هوشمند ۱۴۰۳ از سال ۱۴۰۲ شنیده می‌شده. ممکن است کنکور ۱۴۰۳ به دلیل افزایش سلامت کنکور، هوشمند انجام شود. البته باید برای اخبار قطعی منتظر ماند.

اصول برنامه‌ریزی برای کنکور انسانی ۱۴۰۳

برای برنامه‌ریزی باید اصول آن را بلد باشید. ابتدا با یکدیگر هفت اصول مهم در برنامه‌ریزی کنکور انسانی را مرور می‌کنیم تا بهترین برنامه‌ریزی را برای خود انجام دهید.

  1. دروس انسانی تنوع زیادی دارد. ابتدا باید درس‌ها را بر اساس رشته‌ای که می‌خواهید در دانشگاه بخوانید، اولویت‌بندی کنید. برای درس‌های پراهمیت وقت بیشتری بگذارید و اگر لازم است، هر روز آنها را مطالعه کنید. سپس درس‌های دیگر را در برنامه جا دهید. فراموش نکنید همه‌ی درس‌ها باید مطالعه شود؛ پس درسی را از قلم نیندازید.
  2. در برنامه‌ریزی برای علوم انسانی باید دروسی هر روز مطالعه شود. روتینی برای درس‌هایی مانند لغات عربی، قرابت معنایی، لغات فارسی، علوم فنون و تاریخ ادبیات تعیین کنید. این درس‌ها باید به صورت روتین و روزمره مطالعه شود تا بهترین نتیجه را بگیرید. وقتی مانند شب قبل از خواب یا صبح اول وقت یا ظهر تعیین کنید و این دروس را مطالعه کنید.
  3. درس‌هایی را که در آنها مشکل دارید و تسلط کمتری در آنها دارید، اول برنامه بگذارید. مثلا ریاضی یا عربی از جمله دروسی است که بیشتر دانش‌آموزان در آن اشکال دارند. پس آنها را اول صبح قرار دهید تا تمرکز بیشتری داشته باشید.
  4. دو درس سنگین را پشت سر هم مطالعه نکنید. مثلا فلسفه و منطق و اقتصاد را پشت سر هم نگذارید. این کار باعث می‌شود انرژی زیادی از شما برود و خسته شوید. جوری برنامه‌ریزی کنید که تا پایان برنامه انرژی داشته باشید.
  5. سعی کنید یک برنامه‌ی روتین داشته باشید؛ یعنی یک درس را در زمان مشخص بخوانید. مثلا هر دو روز در میان درس ادبیات فارسی را ساعت چهار بعدازظهر بخوانید. سعی کنید شروع و پایان هر درسی در روزتان مشخص باشد. مثلا هر روز ساعت هشت تا یک و سه تا ده شب درس بخوانید.
  6. زمان‌های مطالعه‌تان را شصت تا نود دقیقه قرار دهید. استراحت‌های پنج تا پانزده دقیقه‌ای داشته باشید. به اندازه‌ی کافی استراحت کنید تا انرژیتان را از دست ندهید.

برای اطلاعات بیشتر درمورد استراحت بین دروس، مقاله‌ی (چگونه بین درس خواندن استراحت کنم؟) را مطالعه کنید.

  1. سعی کنید هر روز حداقل ۵ درس مطالعه کنید. تنوع دروس انسانی بالا است. لازم است هر روز دروس متنوعی را مطالعه کنید تا به همه‌ی درس‌ها در برنامه‌ی خود برسید.
  2. هدف خود را از الان انتخاب کنید. دقیق بدانید برای چه رشته‌ای دارید مطالعه می‌کنید و می‌خواهید در چه دانشگاهی سال آینده باشید.

برای آشنایی با رشته‌های علوم انسانی اینجا کلیک کنید و مقاله‌ی (بهترین دانشگاه‌های کشور) را بخوانید تا بتوانید بهترین هدف‌گزاری را انجام دهید.

برای اطلاعات بیشتر درمورد برنامه‌ریزی کنکور، مقاله‌ی (چطور برای کنکور برنامه‌ریزی کنم؟) را مطالعه کنید.

مشاوره تحصیلی آوات

مشاوره علوم انسانی آوات

مشاوره‌ی علوم انسانی آوات بهترین برنامه‌ریزی را برای شما انجام می‌دهد؛ به صورتی که شما بهترین مشاور برای خود در جریان مشاوره می‌شوید و می‌توانید خودتان برای خودتان برنامه‌ریزی کنید. مشاور علوم انسانی از سه نظر شما را برای کنکور آماده می‌کند. علمی، انگیزشی و روحی. شما باید از نظر علمی در سطح بالایی باشید.

مشاور آوات با دادن برنامه‌ی مطالعاتی اصولی و دقیق شما را برای کنکور آماده می‌کند. با برنامه‌ی آوات شما همه‌ی مطالب متنوع علوم انسانی را می‌خوانید و وقت برای استراحت نیز دارید. از نظر انگیزشی نیز مشاور آوات شما را برای کنکور آماده می‌کند. با مشاور آوات شما از روز اول تا روز آخر کنکور انگیزه برای مطالعه و حرکت به سوی هدف دارید. اگر داوطلب از نظر روحی آمادگی نداشته باشد و مشکلات فردی داشته باشد، نمی‌تواند در کنکور موفق شود و برای کنکور درس بخواند. مشاوران آوات در کنار مشاور تحصیلی، مشاوران فردی خوبی نیز هستند. آنها به شما در حل تعارضات و مشکلات شخصی کمک می‌کنند تا برای مطالعه دغدغه‌ی اضافی نداشته باشید.

معمولا مشاوره انسانی یک ساعت است و طبق تعرفه‌ی کشوری هزینه گرفته می‌شود. شما می‌توانید با تماس با مرکز مشاوره تحصیلی آوات از قیمت به روز اطلاع کسب کنید و یک جلسه رایگان داشته باشید. مشاوره علوم انسانی مرکز آوات بسیار توان‌مند و به روز هستند و می‌توانند مشاور خوبی برای شما در طول کنکور باشند. پس با در سایت آوات یک وقت مشاوره برای خود از اینجا رزرو کنید و مشاوره علوم انسانی با یک جلسه‌ی رایگان داشته باشید.

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *