مرمت و احیای بناهای تاریخی

تعدد، تنوع و اهمیت بناها و محوطه‌های تاریخی و حفاظت از این بناها، ضرورت وجود متخصصان حفاظت و مرمت بناهای تاریخی را بالا برده است. همچنین بالا بردن کیفیت توان اجرایی در زمینه‌ی مرمت حکم می‌کند که متخصصانی در این زمینه تربیت شود. به همین علت رشته‌ی مرمت و احیای بناهای تاریخی اهمیت زیادی دارد.متخصصانی که بتوانند فاصله‌ی تخصصی و اجرایی بین کارشناسان و عوامل اجرایی و کارگاهی در امور مربوطه به حفظ و احیای بناها و بافت‌های تاریخی را پر کند.فارغ‌التحصیلان رشته‌ی مرمت نقش عمده‌ای در تهیه‌ی طرح‌های تعمیراتی بناها و محوطه‌های تاریخی ایفا می‌کنند. آنها می‌توانند در اداره‌ی کارهای مرمتی یا اجرای طرح‌های مرمتی شرکت کنند.بافت‌های تاریخی کشور بسیار با ارزش هستند. مطالعه، حفاظت، مرمت و احیای آنها اهمیت بسیاری دارد. متخصصین رشته‌ی مرمت باید هوشیارانه و عالمانه اقدام کنند. آنها باید اطلاعات هنری بالایی داشته باشند تا بتوانند آثار را به گونه‌ای که مشخص نباشد مرمت کنند.

بنر تبلیغاتی آوات

دروس تخصصی 

مبانی نظری مرمت و احیای ابنیه و بافت‌ها، مطالعه و شناخت بناهای تاریخی ایران پیش از اسلام، مطالعه و شناخت بناهای تاریخی ایران اسلامی، قوانین و تشکیلات مرمت، شناخت سازه‌های سنتی بناهای تاریخی، طرح مرمت بنا، طرح مرمت بافت‌های تاریخی، طرح مرمت محوطه‌های باستان شناسی، کارآموزی حفاظت و مرمت، فتوگرامترمبانی نظری مرمت ابنیه و بافت‌ها، مطالعه و شناخت بناهای تاریخی ایران پیش از اسلام، مطالعه و شناخت بناهای تاریخی ایران اسلامی، قوانین و تشکیلات مرمت، شناخت سازه‌های سنتی بناهای تاریخی، طرح مرمت و احیای بنا، طرح مرمت بافت‌های تاریخی، طرح مرمت محوطه های باستانشناسی، کارآموزی حفاظت و مرمت، فتوگرامتری، پروژه نهایی، پروژه نهایی

موقعیت شغلی در ایران

فارغ‌التحصیلان می‌توانند در واحد‌های دولتی مشغول به کار شوند. سازمان میراث فرهنگی کشور از جمله سازمان‌هایی است که فارغ‌التحصیلان رشته‌ی مرمت را پذیرا می‌شود.فارغ‌التحصیلان از موقعیت‌های مختلف شغلی در رشته‌ی مرمت برخوردار نیستند و حتما باید در سازمان‌ها و نهادهای دولتی مشغول به کار شوند. به همین علت بازار کار متنوعی ندارد و شغل رشته‌ی مرمت و احیا محدود است.

مشاوره تحصیلی آوات

توانایی‌های لازم

دانشجوی رشته‌ی مرمت باید عاشق آثار باستانی و بناهای تاریخی باشد. دانشجو باید صبر و حوصله‌ی زیادی داشته باشد چون مرمت آثار زمان زیادی از متخصص می‌گیرد و لازمه‌ی صبر و حوصله‌ی زیادی است. همچنین باید توانایی نقاشی بالایی برای ترمیم نقاشی‌های آسیب‌دیده داشته باشد.رشته‌ی مرمت کارهای سنگین نیز دارد. به همین علت دانشجو باید از قوای جسمانی برخوردار باشد.

برای انتخاب رشته‌ی مورد نظر از مشاورین آوات وقت مشاوره بگیرید. مشاورین آوات رشته‌ای متناسب با علاقه‌ی شما و بازار کار مناسب برای شما انتخاب می‌کنند. مشاورین آوات بهترین راهنما برای شما هستند. 

برای آشنایی با رشته‌ی طراحی صنعتی کلیک کنید.

 

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *