قانون دو دقیقه

یکی از مشکلات اساسی داوطلبان کنکور اهمال‌کاری و تنبلی است. دغدغه‌ی بسیاری از مشاوران این است که عزم و اراده‌ای برای دانش‌آموزان ایجاد کنند تا بتوانند به خوبی درس بخوانند و بهترین نتیجه را بگیرند. دانش‌آموزان به راه‌حلی برای از بین بردن اهمال‌کاری و تنبلی نیاز دارند.

یکی از این راه‌حل‌ها قانون دو دقیقه است. در این مقاله برای از بین بردن اهمال‌کاری و تنبلی قانون دو دقیقه را به شما معرفی می‌کنیم تا عزم و اراده‌ی استوار پیدا کنید.

بنر آوات

قانون دو دقیقه چیست؟

مثلا شما می‌خواهید تست درس فیزیک را بزنید. اما حال و حوصله ندارید. ظرف دو دقیقه از جای خود بلند شوید و سراغ تست فیزیک خود بروید.

زمان‌هایی وجود دارد که شما حال و حوصله‌ی مطالعه ندارید. در این مواقع قانون دو دقیقه به کار شما می‌آید. بعد از شروع کار بقیه‌ی کار راحت می‌گذرد. بعد از شروع کار متوجه می‌شوید که انجام کار آنقدرها هم سخت نبوده و حتی لذت‌بخش هم است.

مزایای قانون دو دقیقه

به طور طبیعی مغز ما علاقه دارد کارها را عقب بیندازد. علت این کار این است که مغز می‌خواهد در مصرف انرژی صرفه‌جویی کند و شرایط را در حالت پایدار نگه دارد. با استفاده از قانون دو دقیقه، مقاومت مغز فرو می‌ریزد و کارها سریع‌تر شروع می‌شود. مزایای این قانون را در ادامه با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

افزایش بهره‌وری

قانون دو دقیقه باعث می‌شود شما کارها را بدون هیچ گونه تعویقی انجام دهید. اگر بیشتر از دو دقیقه به انجام کاری فکر کنید دیگر آن کار را انجام نمی‌دهید یا انجام آن را به زمان دیگری موکول می‌کنید. پس باید برای افزایش بهره‌وری تا دو دقیقه سریع کار مورد نظرتان را انجام دهید.

سخت‌ترین بخش هر کاری شروع کردن آن است. برای شروع کردن کارهایتان می‌توانید از قانون دو دقیقه استفاده کنید تا به بهترین وجه آن کار را انجام دهید. وقتی کاری را شروع کردید دیگر ادامه‌ی راه راحت است. کارهایتان را با قانون دو دقیقه به تعویق نندازید و بهره‌وری خود را افزایش دهید.

تعویق کار

با این روش شما عملگرا می‌شوید و در انجام کارها تعلل نمی‌کنید. اگر مدتی به انجام این قانون پایبند باشید ویژگی‌های مثبت آن را در زندگی و عملکرد درسی خود می‌بینید. با این قانون دیگر شما کارها را به تعویق نمی‌اندازید و سریع به انجام کارهای خود می‌پردازید.

برنامه‌ریزی بهتر

با این قانون برنامه‌ریزی شما بهتر پیش می‌رود. به این معنی که مثلا شما هشت تا ده صبح برنامه برای مطالعه‌ی درس عربی گذاشته‌اید. وقتی دقیقا سر ساعت هشت، بدون اتلاف وقت مطالعه را شروع کنید، برنامه‌ریزی شما درست پیش می‌رود و دقیقا طبق برنامه مطالعه‌ی خود را انجام می‌دهید. اینگونه از برنامه‌ی هفتگی خود عقب نمی‌افتید و می‌توانید روز جبرانی برای خود نگذارید و استراحت کنید.

برای اطلاعات بیشتر مقاله‌ی برنامه‌ریزی برای کنکور را مطالعه کنید.

مشاوره تحصیلی آوات

ایجاد عادت جدید

عادات جدیدی با این قانون در شما شکل می‌گیرد. عادت سر وقت کارها را انجام دادن بسیار عادت خوبی است که در شما با این روش شکل می‌گیرد. شما یاد می‌گیرید کارها را بدون هیچ تعللی انجام دهید.

کلام آخر

روش دو دقیقه ابزاری برای رسیدن به هدف نهایی و ایجاد عادت‌های جدید است. این روش به شما کمک می‌کند به هدف‌گزاری خود برسید و طبق برنامه‌های مطالعاتی خود عمل کنید. با انجام این تکنیک یاد می‌‌‌گیرید پایبند به زمان باشید و آن را تلف نکنید.

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *