فوریت های پزشکی

فوریت های پزشکی خدمات امداد و کمک های اولیه را به بیماران و مصدومان حوادث مختلف تا رسیدن آنها به مراکز درمانی ارائه می‌دهد.  خدماتی که ممکن است داوطلبان را در موقعیت‌های حساس و پر استرس در تمام مدت شبانه روزی قرار دهد. بنابراین داوطلب باید از از نظر جسمی و روحی روانی آمادگی لازم را برای خدمات در محیط‌های سخت نظیر دریا، کوهستان، شرایط زلزله و دیگر بلاهای طبیعی داشته باشد.  رانندگی آمبولانس، حمل بیمار یا مصدوم، کمک‌های اولیه، اطلاع‌رسانی و انجام سایر خدمات طبق دستور مافوق، بخشی از خدمات این افراد را شکل می‌دهد. به همین دلیل دانشجو باید آمادگی فعالیت در شرایط سخت و توانایی در ایجاد ارتباط مسئولانه با بیمار یا مصدوم و بستگان آنها را داشته باشد.

توانایی‌های لازم

رشته‌ی فوریت‌های پزشکی به صورت نیمه‌متمرکز دانشجو می‌پذیرد و داوطلبان پس از قبولی در آزمون عملی باید در آزمون حضوری نیز شرکت کنند. در صورت داشتن توانایی‌های روحی لازم از قبیل انضباط پذیری، گذشت و ایثار، اعتماد به نفس و آمادگی فعالیت در شرایط سخت داشته باشد. همچنین آمادگی جسمی کامل مانند عدم ابتلا به بیماری‌های مزمن و صعب‌العلاج مثل، دیابت، فشار خون، آسم، نارسایی کلیه، بیماری‌های پیشرفته‌ی قلبی، صرع و بیماری‌های روانی در این رشته لازم است.  گفتنی است که در رشته‌ی فوریت های پزشکی داشتن قدرت بینایی خوب، مهارت‌های بدنی، روانی کلام و حداقل قد ۱۷۰ سانتی متر برای امداد رسانی سریع و صحیح ضروری است. در ضمن فوریت‌های پزشکی تنها از بین داوطلبان مرد دانشجو می‌پذیرد.

بنر تبلیغاتی آوات

موقعیت شغلی در ایران

دانش آموختگان فوریت‌های پزشکی می توانند در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی در سراسر کشور، آمبولانس‌های خصوصی یا در سازمان‌های مشابه فعالیت کنند.

دروس پایه

تشریح و فیزیولوژی، میکروب شناسی و انگل شناسی، بهداشت عمومی، زبان تخصصی

دروس اصلی

دارو شناسی، فرایند عملیات و اطلاعات فنی، نشانه شناسی و معاینات بدنی، جابه‌جایی و حمل بیمار، اخلاق و مقررات حرفه‌ای، آشنایی با سازمان‌های امدادی، بهداشت روانی و فوریت‌های روان پزشکی، فوریت پزشکی در بلایا، کلیات پزشکی.

مشاوره تحصیلی آوات

دروس تخصصی

احیای قلبی_ریوی، اختلالات سیستم قلبی_عروقی، شکستگی‌ها و در رفتگی‌ها، مسمومیت‌ها و گزیدگی‌ها، فوریت‌های پزشکی در شرایط خاص، خونریزی‌ها،  کاهش سطح هوشیاری، سوختگی، سرمازدگی و گرمازدگی.

برای انتخاب رشته‌ی مورد نظر از مشاورین آوات وقت مشاوره بگیرید. مشاورین آوات رشته‌ای متناسب با علاقه‌تان و بازار کار مناسب برای شما انتخاب می‌کنند. مشاورین آوات بهترین راهنما برای شما هستند. 

برای آشنایی با رشته‌ی (فیزیوتراپی) کلیک کنید.

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *