فرایندهای اجرایی آزمون سراسری متحول شد

آزمون الکترونیک موجب سلامت آزمون‌ها و حذف صدها فرایند می‌شود

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور  روز پنجشنبه ۴ خرداد ماه در نشست تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، از تحول در فرایندهای اجرایی آزمون سراسری برای ارتقای سلامت و رضایت داوطلبان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، دکتر عبدالرسول پورعباس با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر با بیان اینکه فرایندهای اجرایی آزمون، ملی است، گفت:

دستگاه‌های زیادی در برگزاری آزمون‌ها نقش دارند و نوبت اول آزمون سراسری با هماهنگی و همدلی این دستگاه‌ها بدون هیچ شک و شبهه و در سلامت کامل برگزار شد که جای تشکر دارد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود:

فرآیندهای برگزاری آزمون سراسری به صورت کامل دگرگون شده و تغییرات زیادی در راستای رضایت داوطلبان و سلامت آزمون انجام شده است.

رئیس سازمان سنجش با اشاره به راه اندازی سامانه طراحان سؤال، گفت:

از اساتید، معلمان و صاحب‌نظران در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و مدارس  دعوت می‌شود با عضویت در این سامانه در طراحی سؤالات آزمون‌ها همکاری کنند. تاکنون بیش از ۳۳۰۰ نفر از اعضای هیئت علمی و معلمان در سراسر کشور برای عضویت در سامانه اقدام کرده‌اند که هر فرد در سامانه کارپوشه و پروفایل خواهد داشت تا سوابق ارسال سؤال در آن ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه نرم افزار لازم برای برگزاری آزمون‌ها بصورت الکترونیک آماده شده است، گفت:

در آزمون الکترونیک امنیت آزمون تأمین شده و صدها فرایند و فعالیت مانند مخازن اصلی و فرعی، ارسال و جمع آوری دفترچه سؤالات و پاسخنامه‌ها، حمل و نقل و… حذف خواهد شد و همه عوامل باید با شرایط جدید خود را تطبیق دهند.

دکتر پورعباس خاطرنشان کرد:

مراحل آزمایشی برگزاری آزمون‌ها به صورت الکترونیکی در حال انجام است و اولین سخت افزار ساخته شده و هوشمند است و هیچ ارتباط الکترونیکی با بیرون برقرار نمی‌کند و مذاکرات خوبی با دستگاه‌های ذیربط انجام شده و در برگزاری آزمون های الکترونیک درخواست سازمان سنجش افزایش سرعت شبکه اینترنت خواهد بود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور  در مورد سلامت نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، گفت:

اینترنت با توجه به اینکه امروز اینترنت یکی از نیازهای ضروری زندگی روزمره مردم است، سازمان سنجش آموزش کشور به دنبال اختلال در زندگی مردم و قطع اینترنت نیست و از دستگاه‌های اجرایی ذیربط انتظار دارد با اتخاذ شیوه‌ای مناسب امکان ارسال تصویر و سوءاستفاده از بستر اینترنت در زمان برگزاری آزمون سراسری را مسدود کنند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه این  نشست در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت:

داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ به هیچ وجه تحت تأثیر برخی اخبار قرار نگیرند و این آزمون با تغییراتی که قبلاً اعلام شده است برگزار می‌شود، آزمون سال جاری از دروس تخصصی است و تأثیر سوابق تحصیلی ۴۰ درصد به صورت قطعی است و سوابق تحصیلی از آموزش و پرورش دریافت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تغییری در مقررات آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ صورت نگرفته است، گفت:

اگر تا قبل از شهریور ماه سال جاری قوانین و مقررات جدیدی به دولت ابلاغ شود برای آزمون سراسری سال۱۴۰۳ ملاک عمل خواهد بود.

نشست تبیین عوامل اجرایی و حفاظتی نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از نمایندگان تام الاختیار و مسئولین حفاظت آزمون از دانشگاههای دولتی، آزاد، پیام نور، فنی و حرفه ای و آموزش و پرورش برگزار شد.

برای اینکه از اخبار جا نمونی خبر (سلامت آزمون سراسری) رو مطالعه کن.

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *