طرح تغییر و مصوبات جدید کنکور در دست بررسی است

علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمسیون آموزشی، خبر داد که یک طرح فوریتی در راستای تغییرات مصوبه‌ی کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در دست بررسیه.آقای منادی درمورد آخرین تغییرات درباره‌ی برگزاری کنکور گفت که در زمینه‌ی موضوع کنکور یک طرح فوریتی در دست بررسیه که بعد از تموم شدن روند بررسی نتایجش رو اعلام می‌کنیم.

ایشون درباره‌ی جزئیات این طرح توضیح کوتاهی دادند:

این طرح شامل تغییراتی روی مصوبه ای است که شورای عالی انقلاب فرهنگی در باب کنکور تصویب کرده بود. البته به معنای این نیست که خیلی تغییرات زیادی پیدا کند.

ایشون تاکید کردند که این تغییرات در راستای بهتر شدن مصوبه‌ی شوراست و فقط اصلاحاتی روی اون قراره صورت بگیره.

خب به سلامتی بعد این خبر پیش‌بینی می‌کنیم که خیلی از مصوبات کنکوری شورای انقلاب فرهنگی تغییر کنه. مثل تاثیر قطعی معدل بر کنکور، حذف دروس عمومی، برگزاری آزمون در دو نوبت و کنکور هوشمند.الحمدالله مصوبات روز به روز دارن بهتر و بهتر می‌شن و تغییراتی اعمال می‌شه که در راستای بهبودی اوضاع و شرایطه.

حالا بیاین نگاهی بکنیم به تغییرات آزمون در سال ۱۴۰۲.

بنر تبلیغاتی آوات

تغییرات کنکور ۱۴۰۲

حذف دروس عمومی

دروس عمومی در کنکور ۱۴۰۲ حذف شده. دیگه دفترچه‌ها فقط تخصصی‌اند و از این به بعد دروس عمومی توی بر اساس سوابق تحصیلی سنجیده می‌شه. این مورد ممکنه در اصلاح مصوبات تغییر کنه.

تاثیر قطعی سوابق تحصیلی

سال ۱۴۰۲ تاثیر سوابق تحصیلی به ۴۰ درصد رسید. این درصد برای دانش‌آموزان کنکوری بسیار بالاست. این مورد هم ممکنه در مصوبات اصلاح بشه و تغییر کنه. قبلا سازمان سنجش گفته بود که این تاثیر سوابق تحصیلی ممکنه تا ۶۰ درصد هم پیش بره.

کنکور در دو نوبت

خب دیگه هممون می‌دونیم که آزمون دی ماه برگزار شد و تموم شد. نوبت اول آزمون ۱۴۰۲ آخر دی ماه برگزار شد و نوبت دوم اون تیر ۱۴۰۲ برگزار می‌شه.

حالا ممکنه این دو نوبته بودن آزمون تغییر کنه و از سال دیگه همون یه نوبت باشه. یا شاید نوبت بیشتری اضافه کنند. هیچ کس نمی‌دونه قراره چه خوابی برامون ببینند.

مشاوره تحصیلی آوات

حذف زیر گروه‌ها

زیر گروه‌ها الحمدالله سال ۱۴۰۲ حذف شد و دیگه وجود ندارند. این مورد هم ممکنه در مصوبات تغییر کنه. پس دلتون رو خوش نکنید و منتظر اعلام تغییر مصوبات باشید.

برای اینکه از اخبار جا نمونی خبر زمان دقیق آزمون استخدامی آموزش و پرورش رو مطالعه کن.

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *