طراح سوالات چه کسانی هستند؟

نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ در تاریخ ۱۴ و ۱۵ تیر ماه برگزار می‌شود. احتمالا بسیاری از شما دانش‌آموزان در تب و تاب کنکور هستید. اگر داوطلب کنکور هستید، حتما مقاله‌ی (نکات دو هفته‌ی آخر کنکور) را مطالعه کنید. اما تا حالا به این فکر کرده‌اید که طراحان چه کسانی هستند؟ طراحان بر چه اساسی سوالات را در زیر گروه‌های مختلف طرح می‌کنند؟ با شناختن طراح سوال شما خیالتان بابت سلامت آزمون راحت می‌شود. بهتر است بدانید چه تمهیداتی اندیشیده می‌شود که در کنکور سراسری تقلب صورت نگیرد. در این مقاله برای شما توضیح می‌دهیم طراحان سوال چه کسانی هستند و سوالات آزمون سراسری به چه صورت طراحی می‌شود. با مطالعه‌ی این مقاله خیالتان بابت کنکور راحت می‌شود.

بنر آوات

طراحی سوالات

سوالات کنکور چگونه طراحی می‌شوند؟ این سوال یکی از سوالاتی است که ممکن است در ذهن بسیاری از شما ایجاد شود. در این دو هفته‌ی باقی مانده تا کنکور، باید همه کار انجام دهید تا آرامش خود را به دست آورید. ایجاد اطمینان خاطر بابت سوالات کنکور و سلامت آزمون، یکی از بهترین روش‌های ایجاد اطمینان و آرامش است. بدانید که طراحی سوالات آزمون سراسری یکی از امنیتی‌ترین فرایندهایی است که در کشور انجام می‌شود. در کشور کسی اطلاع دقیقی ندارد که طراحی سوالات چگونه انجام می‌شود . طراح سوال چه کسی است. پس بابت سلامت آزمون و لو نرفتن سوالات آزمون سراسری مطمئن باشید. مراحل طراحی سوالات کنکور به این صورت انجام می‌شود:

  1. اساتید و معلمان برجسته از سراسر کشور از مدت‌ها قبل از آزمون سراسری در نظر گرفته می‌شوند.
  2. چند ماه قبل از آزمون سراسری به اساتید مورد نظر درمورد طراحی سوالات اطلاع داده می‌شود.
  3. اگر سوالات طراحی شده تایید شوند، طراحان سوال قرنطینه می‌‎شوند.
  4. هر کدام از اساتید سوالاتی در حوزه‌ی تخصصی خود طراحی می‌کنند.
  5. طراحان سوالات خود را از سراسر کشور ارسال می‌کنند.
  6. این سوالات در دپارتمان‌های تخصصی و مجزا در سازمان سنجش بررسی و تحلیل می‌شود.
  7. سوالات در کامپیوتری به شدت امنیتی با نام بانک سوالات نگه‌داری می‌شوند.
  8. سوالات در چند مرحله غربالگری می‌شوند.
  9. طبق نیاز سازمان سنجش و تحلیل متخصصین سوالات تغییر و بازنگری می‌شوند.
  10. در آخر تعداد مشخصی از سوالات از هر درس انتخاب شده و به نام سوالات آزمون سراسری ذخیره می‌شوند.

مشاوره تحصیلی آوات

طراحان سوالات کنکور

ممکن است طراح سوالات آزمون سراسری یکی از اساتید یا معلمان خود شما باشند. این افراد در یک فرایند امنیتی انتخاب می‌شوند و سوالات آنها در بانک سوالات سازمان سنجش نگه‌داری می‌شود. هیچ آمار رسمی و مشخصی در این باره وجود ندارد. به دلیل امنیت بالای این موضوع، نمی‌توان اطلاع دقیقی ارائه کرد.

کلام آخر

طراحی سوالات کنکور یکی از امنیتی‌ترین فرایندهای کشور است. امسال یعنی سال ۱۴۰۲ تمهیدات زیادی برای سلامت آزمون اندیشیده شده است. پس اگر نگران تقلب شدن و ضایع شدن حق خود هستید، خیالتان راحت باشد. در نوبت دوم آزمون ۱۴۰۲ تقلب نمی‌شود کرد. چون برای سلامت آزمون بسیار تلاش شده است و نوبت دوم کنکور بسیار امنیتی برگزار خواهد شد.

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *