شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان هر سال از بین داوطلبینی که به شغل معلمی علاقه­ مند هستند دانشجو می­پذیرد. فرهنگیان از هر پنج گروه علوم انسانی، ریاضی، تجربی، زبان­های خارجی و هنر دانشجو می­پذیرد.

این دانشگاه به دلیل مزایا و اهمیتی که دارد هر ساله شرایط و ضوابط خاصی برای پذیرش دانشجویان دارد. همانطور که می­دانید این دانشگاه امنیت شغلی دارد و از هنگام تدریس تا زمان بازنشستگی دانشجویان حقوق دریافت می­کنند.

یکی از شرایط اصلی فرهنگیان شرط سن این دانشگاه است.

شرط سن 

رئیس فرهنگیان درمورد سن پذیرش دانشجویان گفت:

سن قانونی پذیرش دانشجوی معلم در مقطع کارشناسی مطابق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش ۲۲ سال است که یک زمانی به ۲۴ سال افزایش یافت ولی حالا روی ۲۲ بماند یا ۲۴ منوط به تصمیم وزارت آموزش و پرورش است.

پس در سال ۱۴۰۲ سن قبولی در دانشگاه فرهنگیان ۲۴ سال تمام در بدو ورود است.

فرهنگیان به دلیل مزایا و امنیت شغلی که دارد مورد توجه دانشجویان بسیاری است. به همین علت شرایط این دانشگاه بیشتر شده و سخت­تر دانشجو می­پذیرد. تنها افرادی که تمام شرایط و ضوابط را دارا باشند می­توانند در این دانشگاه تحصیل کنند.

شرط سنی دانشگاه فرهنگیان مدام تغییر می­کند. مثلا در سال ۱۳۹۲ شرط سنی ۲۴ سال بود. اما بعد از آن به ۲۲ سال کاهش پیدا کرده است. در طی سالیان شرط سنی دانشگاه مدام تغییر می­کند.

بنر تبلیغاتی آوات

شرایط ثبت ­نام

دانشجویان متقاضی بعد از پذیرش به صورت نیمه متمرکز، باید در مصاحبه­‌ی علمی و عقیدتی شرکت کنند. پس از آن شرایط دیگری برای دانشجویان وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

تعهد خدمت دانشجویان فرهنگیان بعد از تحصیل، دو برابر مدت زمان تحصیل می­باشد. به همین علت شرط سنی برای دانشگاه فرهنگیان وجود دارد که معلمان در زمان در هنگام انجام تعهد خدمت بالا نباشد.

اگر داوطلبی بالای ۲۴ سال سن داشته باشد، سایر شرایط در او بررسی نمی­شود و داوطلب رد می­شود. فقط متولدین اول مهر ۱۳۷۸ به بعد می توانند در این دانشگاه ثبت نام کنند.

سایر شرایط ثبت ­نام 

  • داشتن حداقل معدل کل لازم در دوره متوسطه دوم (پایه­‌های تحصیلی دهم و یازدهم و دوازدهم) که در دفترچه انتخاب رشته اعلام خواهد شد. (شرط معدل در سال گذشته حداقل ۱۴ در نظر گرفته شد)
  • ثبت­ نام و شرکت در آزمون سراسری
  • داوطلب باید طبق کارنامه­­‌ی اولیه‌­ی آزمون سراسری مجاز به انتخاب در دانشگاه فرهنگیان باشد
  • دارا بودن حداقل تراز ۷۰۰۰ در زیر گروه مورد نظر
  • داشتن حداکثر سن ۲۴ سال تمام در بدو ورود به دانشگاه
  • بومی بودن داوطلب در کد رشته محل مربوط بر طبق ملاک­‌های معین شده
  • موفقیت در مصاحبه رشته­‌های نیمه متمرکز
  • موفقیت در معاینات پزشکی
  • تاییدیه هسته گزینش آموزش و پرورش

مشاوره تحصیلی آوات

قبولی در دانشگاه فرهنگیان

همانطور که ملاحظه کردید قبولی در دانشگاه فرهنگیان بسیار سخت و دشوار است؛ اما نشدنی نیست. شما می­توانید به مشاوران آوات درخواست بدهید تا شرایط پذیرش را کامل برای شما توضیح دهند و نقاط قوت و ضعف شما را بگویند. مشاوران آوات شما را برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان آماده می­کند.

به این صورت که شرایط پذیرش را برای شما توضیح می­دهند و سپس مشاوره­‌ی تخصصی به شما می­دهند تا شرایط را در خود ایجاد کنید. پس وقت را از دست ندهید و با مشاورین آوات و کلینیک دکتر سرای زاده تماس بگیرید.

برای ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش خبر (تاریخ دقیق آزمون استخدامی آموزش و پرورش) را مطالعه کنید.

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *