شرایط انتقالی دانشگاه و تغییر رشته

انتقالی گرفتن و از دانشگاهی به دانشگاه دیگر رفتن شرایط خاص خود را دارد. تغییر رشته نیز مانند انتقالی شرایط سخت­ گیرانه­ ای دارد که باید آن را در نظر بگیرید بعد تصمیم بگیرید.

بعضی از دانش­ آموزان به امید انتقالی و تغییر رشته‎‌ی خود انتخاب رشته‌ی نهایی را می­کنند. این کار ریسک بسیار زیادی دارد. چون تغییر رشته‌تان اصلا کار راحتی نیست. پس به هیچ عنوان این گونه انتخاب رشته‌ی نهایی را انجام ندهید.

در این مقاله شرایط تغییر رشته‌تان و تغییر دانشگاه را برای شما مفصل توضیح می­دهیم.

تغییر رشته بعد از قبولی

برای تغییر رشته‌ی خود به این صورت، دانشجو برای یکی از رشته‌های دانشگاه درخواست می­دهد. درحالی که در رشته­‌ی دیگری مشغول به تحصیل است. معاونت آموزشی و مدیران گروه دانشگاه آخرین نمره ­ی قبولی فرد را بررسی میکنند و با نمره­ ی کل دانشجو مقایسه می­کنند.

بسته به نوع تصمیم دانشگاه مقصد، دانشجو در آن دانشگاه پذیرفته می­شود یا نمی­شود. سازمان سنجش هم باید برای مقایسه­ ی نمره­ ی آخرین فرد قبولی و فرد متقاضی در جریان قرار بگیرد. در اکثر مواقع این درخواست­ ها رد می‌‌شوند.

بنر تبلیغاتی آوات

انتقالی از دانشگاه به دانشگاه هم دوره

هم دوره به معنی انتقالی از دانشگاه مثلا روزانه به روزانه یا آزاد به آزاد است.

در این نوع انتقالی حتما باید رشته‌ی خود و دوره­ ی آموزشی را درخواست بدهید. نوع دانشگاه هم باید همان دانشگاه باشد.

مراحل انتقال از دانشگاه

شما ابتدا باید درخواست خود را در سامانه ­ی الکترونیکی ثبت کنید. دو بار در سال در ماه­ های اردیبهشت و آذر اجازه ­ی درخواست انتقالی دارید. بعد از درخواست شما دانشگاه مبدا و مقصد باید آن را بررسی کنند.

ممکن است در این مرحله دانشگاه مبدا یا مقصد به هر دلیلی درخواست شما را رد کنند.

توجه کنید که دانشجو باید حتما یک ترم را در موسسه­ ی آموزشی خودش گذرانده باشد. بعد از گذراندن یک ترم اجازه­ ی تغییر رشته‌ی خود و انتقالی را دارد.

امتیازهای شما برای انتقالی دانشگاه و تغییر رشته

شرط تاهل و سکونت همسر شما در شهر مقصد، سرپرست خانوار، معلولیت و بیماری خاص.

این موارد از مهم ­ترین شروطی هستند که برای شما امتیاز محسوب می­شود.

دانشگاه مبدا و مقصد شما باید از نظر علمی هم تراز باشند. در غیر این صورت امکان انتقالی وجود ندارد.

معدل بالای شما از دیگر امتیازهایی است که در درخواست انتقالی موثر است.

مشاوره تحصیلی آوات

کلام آخر

انتخاب رشته­‌ی نهاییتان را با دقت انجام دهید تا مجبور به انتقال و تغییر رشته‌ی خود نشوید. هیچ وقت به امید تغییر رشته‌ی خود انتخاب رشته‌ی نهاییتان را انجام ندهید که کار بسیار اشتباهی است. قسمت معرفی رشته‌ی ما را بخوانید و برای آشنایی با بهترین دانشگاه‌های ایران کلیک کنید تا با آگاهی کامل رشته‌ی خود را انتخاب کنید.

مشاورین مجموعه­ ی مشاوره تحصیلی آوات می­توانند در انتخاب رشته‌ی نهایی به شما کمک کنند. شما می­توانید از آنها وقت مشاوره بگیرید تا به بهترین نحو برای شما انتخاب رشته‌ی نهایی کنند. با مشاوره تحصیلی آوات از انتخاب رشته­‌ی نهایی خود پشیمان نخواهید شد و نیازی به انتقالی و تغییر رشته‌ی خود نخواهید داشت. مشاوره تحصیلی آوات از شما تست رغبت و استعداد می‌گیرد و به همین دلیل رشته‌ی انتخابی شما کاملا به روحیه و استعداد‌های شما مطابقت دارد.

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *