روش یادگیری REAP چیست؟

روش REAP یکی از روش‌‌های یادگیری است که شما دانش‌آموزان عزیز می‌توانید وقتی امتحان دارید از آن استفاده کنید. این روش برای مطالعه‌ی روزانه هم مفید است. هرکدام از حروف این روش یادگیری بر یک مفهوم جداگانه دلالت می‌کند.

R: خواندن (Read)

E: کد گذاری (Encode)

A: حاشیه‌نویسی (Annotate)

P: تامل و تفکر (Ponder)

اهمیت روش‌های یادگیری

همانطور که در مقاله‌ی (بی‌انگیزگی) گفتیم، روش یادگیری انگیزه و شور و شوق شما را برای درس خواندن افزایش می‌دهد. استفاده از روش‌های مختلف، یادگیری را در شما افزایش می‌دهد.

ممکن است شما در حفظ کردن مشکل داشته باشید. پس آیا این یعنی در درس‌های حفظی باید نمره‌ی صفر بگیرید؟ با استفاده از روش‌های یادگیری همان درس حفظی را در روش دیگری پیاده می‌کنید و نمره‌ی لازم در آن درس را دریافت می‌کنید.

هر کس با یک روش یادگیری راحت‌تر است و روش غالب درس خواندنش آن است. مقاله‌های متعددی درمورد روش‌های یادگیری برای شما آماده کرده‌ایم که می‌توانید با استفاده از آنها روش یادگیری مناسب خود را پیدا کنید:

روش یادگیری PQRST

تقویت حافظه در مطالعه

روش درس خواندن در دبیرستان

روش درس خواندن رتبه‌های برتر 

حتما این مقالات را مطالعه کنید و روش یادگیری خود را پیدا کنید. بدانید که یک دانش‌آموز حرفه‌ای بدون روش و تکنیک یادگیری درس نمی‌خواند.

بنر تبلیغاتی آوات

روش درس یادگیری REAP

اگر روش یادگیری اصلا ندارید، این روش یکی از روش‌های مهم و مفید یادگیری است. برای شناخت روش‌های یادگیری می‌توانید از این روش شروع کنید. اگر امتحان دارید و یا می‌خواهید به یک سبک مطالعاتی برای درس خواندن روزانه‌ی خود برگزینید این روش مناسب شماست.

چگونه با روش یادگیری REAP درس بخوانیم؟

  1. بخوانید

در مرحله‌ی اول در روش REAP باید فقط بخوانید. فرض کنید رمانی در دست دارید و فقط آن را بخوانید. زیاد فکر نکنید یا سعی کنید حفظ کنید و تکرار کنید. این مرحله برای گرم کردن ذهنتان است تا متوجه شوید مبحث درمورد چه چیزی است.

پس به صورت روزنامه‌وار اما نه خیلی سریع مطلب را بخوانید تا بفهمید درس درمورد چه چیزی می‌خواهد صحبت کند.

  1. کد گذاری

کد گذاری یعنی چه؟ یعنی شما اطلاعاتی که باید یادبگیرید را به شکلی که متوجه آن می‌شوید درآورد. پس مداد خود را بردارید و تمام چیزی که فهمیدید را به زبان خودتان بنویسید. بنویسید که اطلاعات گفته شده چه چیزی را گفته‌اند و چه چیزی شما به یاد می‌آورید. نوشته‌های خودتان را با چک کردن کتاب کامل کنید اما به زبان خودتان بنویسید.

  1. حاشیه‌نویسی

در این مرحله اطلاعاتی که به نظرتان مهم است را بنویسید. پارگراف‌های مهم را مشخص کنید و به صورت خلاصه آنها را توضیح دهید و بنویسید.

برای حاشیه‌نویسی‌هایتان تیتر بگذارید که بدانید درمورد چه چیزی نوشته‌اید. جوری حاشیه‌نویسی کنید که مطالب مهمی که باید آنها را به خاطر بسپارید در حاشیه‌نویسی‌هایتان باشد.

مشاوره تحصیلی آوات

  1. تامل و تفکر

این مرحله از مهم‌ترین مراحل این روش و تکنیک است. زمانی را برای فکر کردن به آنچه که خوانده‌اید اختصاص دهید. به درسی که خواندید فکر کنید. چه چیزی به یاد می‌آورید. چه چیزی یاد گرفتید؟

چشمانتان را ببندید و به صفحاتی که خواندید فکر کنید. سعی کنید مهم‌ترین قسمت‌ها و نکات را به یاد آورید و با خود تکرار کنید. در روش یادگیری REAP تفکر اهمیت زیادی دارد.

کلام آخر

این روش برای خواندن مطالب جدید و مرور سریع مطالب بسیار مفید است. مرحله‌ی آخر از سایر مراحل مهم‌تر است. فراموش نکنید که در مرحله باید وقت کافی بگذارید. سر سری از یک مرحله رد نشوید.

 اگر روش مطالعاتی خود را نمی‌شناسید یا نمی‌دانید با کدام روش مطالعه کنید، این روش را امتحان کنید.

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *