روش مطالعه فیزیک

فیزیک یکی از درس‌های پرچالش برای دانش‌آموزان است. بسیاری از شما دانش‌آموزان با درس فیزیک مشکل دارید. اما باید بدانید فیزیک درسی سرنوشت‌ساز است. این درس می‌تواند جهش بزرگی در کنکور شما باشد. در این مقاله روش مطالعه فیزیک را برای شما توضیح می‌دهیم تا علاوه بر لذت بردن از این درس، درصد بالایی کسب کنید.

بنر آوات

روش مطالعه فیزیک

فیزیک درسی محاسباتی است. پس اگر در محاسبات ریاضی مشکل دارید، ابتدا آن را قوی کنید. از پایه شروع کنید و محاسبات خود را قوی کنید.

اصلا فکر نکنید با خواندن متن کتاب درسی و درسنامه می‌توانید در این درس موفق شوید. موفقیت در فیزیک یعنی تمرین زیاد. باید تست و تمرینات تشریحی زیادی حل کنید تا در این درس مسلط شوید. هرچه بیشتر در این درس تست بزنید و تمرین حل کنید، در این درس باتجربه‌تر می‌شوید.

توجه کنید که مرور در درس فیزیک حرف اول را می‌زند. مدام فرمول‌ها را مرور کنید و متن درسی را بخوانید. در هر مرور باید تعدادی تست آموزشی هم حل کنید. در درس فیزیک باید بسیار صبور باشید.

ابتدا کل مبحث را مطالعه کنید. سپس فرمول‌ها مطالعه کنید و در دفترچه‌ای یادداشت کنید. پس از آن سراغ تست‌های آموزشی بروید و نکات آن را در دفترچه‌ی دیگری بنویسید. این‌گونه می‌توانید به موفقیت برسید.

در قدم اول بهترین منابع را انتخاب کنید. اگر سطح بالایی در فیزیک ندارید و در مفاهیم پایه‌ای مشکل دارید، کتاب سیر تا پیاز گاج بهترین منبع است. مفاهیم در این کتاب بسیار روان و کامل توضیح داده شده است. اما تست‌های قوی و سطح بالا در این کتاب نیست. از کتاب خیلی سبز نیز می‌توانید استفاده کنید که درسنامه‌های قوی‌ای دارد. برای ارزیابی سطحتان از کتاب موج آزمون نشر الگو می‌توانید استفاده کنید.

پیش‌نیازهای فیزیک

در درس فیزیک بهتر است ابتدا زنجیره‌ها را به ترتیب بخوانید. در این حالت بازدهی قوی‌تری خواهید داشت. اول اندازه‌گیری و سپس کمیت‌های عددی را بخوانید که پیش‌نیاز محسوب می‌شود. بدون آشنایی با این مباحث احساس سردرگمی می‌کنید و مطالعه برایتان کاری سخت و دشوار می‌شود.

فصل‌های زنجیره‌ای فیزیک

اولین زنجیره نور است. در نظام قدیم این زنجیره شامل آینه تخت و سایه،آینه‌ی کروی، شکست نور و منشور و عدسی‌های کروی می‌شد. زنجیره‌ی دوم حرکت است. حرکت، حرکت‌شناسی، دینامیک، کار و انرژی و حرکت نوسانی را در بر می‌گیرد. زجیره‌ی سوم ویژگی‌های فیزیکی شامل چگالی و فشار را در برمی‌گیرد. زنجیره‌ی چهارم گرما، تعادل گرمایی و قانون گازها و ترمودینامیک است. پنجم، الکتریسیته ساکن، خازن، الکتریسیته جاری و مدارها است. زنجیره‌ی ششم مغناطیس است که شامل مغناطیس و القای الکترومغناطیس است. زنجیره‌ی هفتم موج است که فصل‌های نوسان، موج‌های مکانیکی، صوت و موج الکترومغناطیسی را در برمی‌گیرد. زنجیره هشتم فیزیک اتم و ساختار هسته را در برمی‌گیرد.

شما هر زنجیره را از ابتدا تا انتها مطالعه کنید. در کنار یک زنجیره می‌توانید یک زنجیره‌ی دیگر را مطالعه کنید. برای انتخاب زنجیره‌ها ابتدا بودجه‌بندی را بررسی کنید سپس مطالعه را آغاز کنید.

مشاوره تحصیلی آوات

کلام آخر

پشتکار مهم‌ترین اصل در مطالعه‌ی فیزیک است. گام به گام با این روش مطالعه‌ فیزیک پیش بروید. صبور باشید و منتظر تغییر یک شبه نباشید. خرید بهترین منابع را جدی بگیرید. استفاده از روش مطالعه درست درس فیزیک بسیار مهم است. پس حواستان را جمع کنید تا درجا نزنید. ثبت‌نام در یک کلاس آموزشی به شما می‌تواند کمک کند. حتما از یک مشاور خوب برای بودجه‌بندی فیزیک استفاده کنید. مشاورین آوات می‌توانند به شما کمک کنند که در این راه موفقیت برسید. راه رسیدن به موفقیت این است که همه‌ی درس‌ها را بخوانید. پس به خاطر سخت بودن این درس بیخالش نشوید.

برای آگاهی از روش مطالعه ریاضی اینجا کلیک کنید.

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *