روش مطالعه فلسفه و منطق

فلسفه و منطق یکی از درس‌های شیرین علوم انسانی است. این درس روش‌های خاص خود را دارد که باید آنها را بدانید. فلسفه و منطق دو درس جداگانه در یک کتاب هستند که در یک قسمت در کنکور سراسری آزموده می‌شوند. برای یادگیری این درس باید روش صحیح مطالعه‌ی آن را بدانید تا بتوانید به راحتی تست‌های آن را حل کنید. در این مقاله کامل و جامع روش صحیح مطالعه درس فلسفه و منطق را برای شما توضیح می‌دهیم تا بتوانید با استفاده از آن بتوانید به این درس مسلط شوید.

بنر آوات

روش مطالعه‌ی درس فلسفه و منطق

این درس یکی از درس‌های گمراه‌کننده‌ی علوم انسانی شناخته می‌شود. برای مطالعه‌ی این درس باید بسیار تمرکز بالایی داشته باشید و خود را برای روبه‌رویی با چالش‌ها آماده کنید. بردباری در این درس حرف اول را می‌زند. پس انتظار نداشته باشید یک شبه به نتیجه برسید. یکی دیگر از مراحلی که باید طی کنید، حل تست‌های آموزشی فراوان است. مراحل زیر را به ترتیب پیش بروید تا بتوانید در این درس موفق شوید.

  1. پیش‌خوانی کنید. ابتدا یک مطالعه‌ی اجمالی بر درس داشته باشید؛ سپس در کلاس حاضر شوید. با این کار کلیات درس در ذهن شما وجود دارد و حرف‌های معلم را بهتر متوجه می‌شوید. با پیش‌خوانی تعداد دفعات مرور و مطالعه‌ی شما بیشتر می‌شود و تسلط شما بیشتر می‌شود.
  2. بلافاصله بعد از روزی که معلم تدریس کرده است، مطالعه کنید. مبحث را به خوبی بخوانید و توضیحات معلم را در ذهن خود مرور کنید. این‌گونه درس به خوبی در ذهن شما می‌ماند و به تسلط کافی می‌رسید.
  3. بعد از مطالعه تست بزنید. تست‌ها را به صورت آموزشی بزنید و نکات هر تست را در کنار متن کتاب درسی یا درسنامه‌ی خود حاشیه‌نویسی کنید.
  4. تست زمان‌دار از خود بگیرید. با این کار می‌فهمید که همچنان نیاز به مطالعه دارید یا به تسلط کلفی رسیده‌اید.
  5. مرور کنید. هر روز نکات و متن کتاب درسی یا درسنامه را مرور کنید. حتما ۲۴ ساعت بعد از تدریس معلم مرور کنید تا مطلب از ذهن شما پاک نشود.

منابع درس فلسفه و منطق

یکی از مواردی که به شما کمک می‌کند بهتر متوجه‌ی درس شوید، منبع است. منبع بسیار مهم است. در انتخاب منبع، مخصوصا درس فلسفه و منطق دقت کافی داشته باشید تا بهترین منبع را انتخاب کنید.

اگر سطح قوی‌ای دارید، کتاب فلسفه و منطق خیلی سبز برای شما بهترین منبع کنکور است. این کتاب درسنامه‌ی جامع و کاملی دارد و همه‌ی مطالب را پوشش می‌دهد. تست‌های این کتاب نیز بسیار مناسب سطح شما هستند. شما می‌توانید با خواندن این کتاب درصد بالایی از فلسفه و منطق را کسب کنید.

اگر در سطح متوسط هستید، کتاب آبی قلمچی بهترین کتاب برای شما است. تست‌های این کتاب طبقه‌بندی شده و قوی هستند و به شما برای ارتقای سطحتان کمک می‌کند.

اگر در این درس ضعیف هستید و احساس می‌کنید هیچ استعدادی در این درس ندارید، کتاب مشاوران برای شما بهترین است. شما می‌توانید با استفاده از این کتاب پیشرفت خوبی داشته باشید و سطح خود را ارتقا دهید.

مشاوره تحصیلی آوات

کلام آخر

فلسفه و منطق درسی بسیار پرچالش و مشکل است. فلسفه و منطق را باید با روش‌های خاص خودش مطالعه کنید تا به موفقیت برسید. از تمام مراحل بالا پیروی کنید تا به راحتی بتوانید این درس را مطالعه کنید. پس از مطالعه‌ی فلسفه و منطق سراغ تست‌ها بروید. راز موفقیت در این درس تست و تمرین زیاد است. به دلیل اینکه این درس بسیار مشکل است، بسیاری از دانش‌آموزان در فلسفه و منطق ضعیف هستند. به همین علت موفقیت در درس فلسفه و منطق می‌تواند برگ برنده‌ی شما باشد تا بتوانید به موفقیت برسید. پس فراموش نکنید؛ مطالعه‌ی فلسفه و منطق را جدی بگیرید.

برای آگاهی از روش مطالعه درس عربی اختصاصی کلیک کنید.

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *