روش مطالعه عربی اختصاصی

عربی اختصاصی علوم انسانی یکی از درس‌های شیرین این رشته است. عربی اختصاصی از دو بخش ترجمه و تعریب تشکیل شده است. اگر تمام نکات عربی را بلد باشید، به راحتی می‌توانید در این درس رتبه‌ی برتری کسب کنید. برای درس عربی باید روش مطالعه‌ی درستی در پیش بگیرید. اگر روش مطالعه‌ی این درس را ندانید، نمی‌توانید در عربی پیشرفت کنید. در این مقاله صفر تا صد روش مطالعه عربی اختصاصی را برای شما توضیح می‌دهیم تا در این درس بتوانید درصد بالایی در این درس کسب کنید.

بنر آوات

روش مطالعه‌ی درس عربی

درس عربی از دو بخش ترجمه و تعریب و قواعد تشکیل شده است. در این مقاله به صورت جداگانه روش مطالعه‌ی هر کدام را برای شما توضیح می‌دهیم.

ترجمه و تعریب

این بخش از درس عربی سوالات قابل حل و راحتی دارد. فقط باید روش مطالعه‌ی آنها را بلد باشید تا بتوانید سوالات را حل کنید. روش حذف گزینه روشی است که می‌توانید با آن سوالات این بخش را حل کنید. شما باید به جمع و مفرد، معرفه و نکره، ضمایر و فعل‌ها توجه کنید. با توجه به این چهار مورد گزینه‌ها را رد کنید و به گزینه‌ی درست برسید. به این صورت سوالات بخش ترجمه را می‌توانید به خوبی حل کنید.

تمام لغات دروس عربی دهم و یازدهم را یاد بگیرید و به خوبی آنها را حفظ کنید. حفظ لغات در تست‌های ترجمه بسیار به شما کمک می‌کند. لازم نیست برای حل کردن تست‌های ترجمه به ترجمه‌ی متن بپردازید. شما به راحتی با رد گزینه می‌توانید سوالات راحل کنید.

پس برای بخش ترجمه، بیشتر روی چهار مورد گفته شده تمرکز کنید و آنها را به خوبی یاد بگیرید. سپس تمرین و تست‌های مربوط به این مباحث را تمرین کنید. در نهایت تست‌های ترجمه را بسیار تمرین کنید و به موارد گفته شده توجه کنید. وقتی در این مباحث تسلط کافی داشته باشید، به راحتی می‌توانید رد گزینه کنید و به جواب اصلی برسید.

قواعد

برای حل تست‌های قواعد از سه مرحله پیروی کنید.

مرحله‌ی اول: قواعد را از روی جزوه‌ی آموزشی یا درسنامه‌ی کتاب‌های آموزشی مطالعه کنید. قواعد را به زبان خودتان در دفترچه‌ای یادداشت کنید و برای هر قاعده چند مثال یادداشت کنید.

مرحله‌ی دوم: تمرین‌ها و مثال‌های کتاب را حل کنید تا ملکه‌ی ذهن شما شود. سپس سراغ تست‌های آموزشی بروید. نکاتی را که از هر تست یاد می‌گیرد، وارد دفترچه‌ی قواعد خود کنید. پس از یادگیری کامل سراغ تست‌های سال‌های گذشته‌ی کنکور سراسری بروید تا روش طرح سوال طراحان را متوجه شوید. نکات هر تست را در دفترچه‌ی خود یادداشت کنید.

مرحله‌ی سوم: قواعدی را که یاد گرفته‌اید، هر روز مرور کنید. الگوی نصف سوالات کنکور بر اساس تمرین‌های کتاب درسی است. پس تمرین‌ها را مدام مرور کنید. تست‌های سال‌های گذشته‌ی کنکور را مدام بزنید تا ملکه‌ی ذهنتان شود.

مشاوره تحصیلی آوات

منبع درس عربی اختصاصی

انتخاب منبع یکی از مهم‌ترین مراحل مطالعه برای کنکور است. درس عربی نیز یکی از درس‌های مهم علوم انسانی است. پس حتما باید در انتخاب منبع دقت کنید. برای انتخاب منبع ابتدا باید سطح خود را مشخص کنید. یکی از آزمون‌های جامع را انتخاب کنید و به حل تست‌های آن بپردازید. سپس سطح خود را به سطح‌های قوی، متوسط و ضعیف مشخص کنید.

اگر در سطح قوی یا متوسط هستید، از کتاب جامع خیلی سبز استفاده کنید. این کتاب درسنامه‌ای قوی دارد و یکی از بهترین منابع درس عربی تخصصی برای انسانی‌ها است. تست‌ها بسیار قوی این کتاب به شما کمک می‎کند برای آزمون سراسری به خوبی آماده شوید.

اگر سطح شما در عربی ضعیف است و مشکلات زیادی در این درس دارید، از کتاب میکرو گاج استفاده کنید. این کتاب درسنامه‌ی کامل و جامعی دارد که می‌تواند به شما در ضعف‌هایتان کمک کند. تست‎های این کتاب برای شروع بسیار عالی است و تمام نقاط ضعف شما را پوشش می‌دهد. با این کتاب می‌توانید خود را به سطح قوی و متوسط برسانید تا از کتاب خیلی سبز استفاده کنید.

کلام آخر

عربی تخصصی درس پرچالشی است که ممکن است بسیاری از شما دانش‌آموزان در آن مشکل داشته باشید. عربی روش‌های مخصوص خود را دارد. اگر روش‌ها و میانبرهای تست‌های عربی را یاد بگیرید، به خوبی می‌توانید سوالات این درس را جواب دهید. هر روز عربی را مطالعه کنید تا به خوبی در آن مسلط شوید. فراموش نکنید که درس عربی یکی از درس‌های مهم علوم انسانی است. پس حتما در مطالعه‌ی آن دقت داشته باشید.

برای آگاهی از روش مطالعه فلسفه و منطق کلیک کنید.

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *