روش مطالعه ریاضی

ریاضی یکی از مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین درس‌ها برای هر سه رشته‌ی ریاضی، تجربی و انسانی است. ریاضی در رشته‌های تجربی و ریاضی از دروس اصلی است. برای رشته‌ی انسانی نیز بسیار مهم است و بالا بودن درصد ریاضی در رتبه بسیار تاثیرگذار است. پس لازم است روش مطالعه ریاضی را بلد باشید تا در این درس سرنوشت‌ساز مسلط شوید و درصد بالایی بزنید. در این مقاله روش مطالعه ریاضی هر سه رشته‌ی انسانی، ریاضی و تجربی را برای شما توضیح می‌دهیم.

روش صحیح مطالعه درس ریاضی

روش مطالعه ریاضی فرایند مشخصی دارد. ابتدا باید مفاهیم را به خوبی فرا بگیرید. سپس تمرین زیادی انجام دهید و تست و سوالات تشریحی حل کنید. سپس فرایند حل مسئله را یاد بگیرید. ابتدا مفاهیم را خوب درک کنید. در کلاس‌های آموزشی شرکت کنید؛ چراکه بسیار می‌تواند به شما کمک کند. در کلاس مفاهیم به خوبی با شما کار می‌شود. کلاس‌های ریاضی کلینیک مشاوره تحصیلی آوات به خوبی منجر به پیشرفت شما در درس ریاضی می‌شود. پس از آنکه مفاهیم اولیه را یاد گرفتید، سراغ نکات و حل سوالات بروید. تمرین، تست و مسائل زیادی حل کنید تا به تسلط برسید. تسلط در ریاضی نیاز به حل تست‌های زیادی دارد. پس صبور باشید و انتظار پیشرفت سریع نداشته باشید.

برای ریاضی لازم است تحلیل تست زیاد انجام دهید. تست‌ها و سوالات تشریحی را به خوبی تحلیل کنید تا بتوانید کاملا بفهمید هر سوال چگونه حل می‌شود. با مطالعه‌ی مستمر به پیشرفت در این درس می‌رسید.

بنر آوات

منابع درس ریاضی

انتخاب منبع یکی از مهم‌ترین مراحل برای خواندن درس ریاضی است. باید از منابعی استفاده کنید که علاوه بر درسنامه‌ی قوی، تست‌های خوبی نیز داشته باشد. با توجه به سطح خود منابعتان را انتخاب کنید. ابتدا سطح خود را تعیین کنید. یک تست آزمایشی از خودتان بگیرید و درصدگیری کنید. از طریق این تست می‌توانید بفهمید در چه سطحی قرار دارید و منبع متناسب به خودتان را انتخاب کنید.

برای رشته‌ی ریاضی منابع زیادی برای درس ریاضی وجود دارد. اگر سطح خیلی بالایی دارید از کتاب‌های آی‌کیو استفاده کنید. اگر سطح بالایی دارید خیلی سبز گزینه‌ی خوبی برای شما است. برای کسانی که ضعیف تا متوسط هستند، کتاب مهر و ماه و گاج پیشنهاد می‌شود.

دانش‌آموزان رشته‌ی تجربی نیز به همین صورت می‌توانند منبع تهیه کنند. دانش‌آموزان متوسط گاج و دانش‌آموزان ضعیف از مهر و ماه می‌توانند استفاده کنند.

برای رشته‌ی انسانی اگر سطح بالایی دارید، کتاب‌های مهر و ماه برای شما مناسب است. این کتاب چالش‌های بسیاری دارد که می‌تواند به پیشرفت شما کمک کند. اگر سطح متوسطی دارید، کتاب‌ خیلی سبز که درسنامه‌ی قوی‌ای دارد به شما پیشنهاد می‌شود. اگر ضعیف هستید، سیر تا پیاز گاج را خریداری کنید تا در این درس پیشرفت کنید.

مشاوره تحصیلی آوات

پیش‌نیاز

ریاضی را نمی‌توان بدون یادگیری مباحث مطالعه کرد. اگر از روی بودجه‌بندی مشاور خود پیش بروید، می‌توانید مباحث را یکی یکی مطالعه کنید. سپس سراغ حل سوالات و تست‌های تحلیلی و آموزشی بروید. توجه کنید باید ابتدا مبحث را به خوبی بلد باشید تا بتوانید سراغ حل سوال و تست بروید. اگر تسلط کامل نداشته باشید، در هنگام حل تست ناامید می‌شوید و احساس سردرگمی می‌کنید.

کلام آخر

ریاضی جزو درس‌هایی است که در کنکور رتبه‌ی شما را جابه‌جا می‌کند. پس حتما از خواندن این درس غافل نشوید؛ چراکه بسیار سرنوشت‌ساز است. از مشاور تحصیلی خود بخواهید برنامه‌ای برای شما تنظیم کند که بتوانید به صورت مستمر ریاضی بخوانید. مخصوصا اگر رشته‌ی انسانی هستید، بیشتر روی این درس وقت بگذارید تا رتبه‌ی خود را تغییر دهید. در کلاس‌های آموزشی شرکت کنید تا بتوانید از رقبای خود پیشی بگیرید. پس درجا نزنید و با آوات تماس بگیرید و برای پیشرفت خود در کلاس ریاضی آوات شرکت کنید.

برای آگاهی از روش مطالعه ادبیات اختصاصی کلیک کنید.

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *