روش مطالعه درس زبان انگلیسی

درس زبان انگلیسی یکی از درس‌های پرچالیش برای بسیاری از دانش‌آموزان است. بعضی از داوطلبان سطح زبان بالایی دارند و این درس برای آنها ساده است. نباید به خود مغرور شوید و این درس را مطالعه نکنید. بدانید که شیوه‌ی مطالعه و تست‌های زبان در کنکور با خود زبان انگلیسی ساده که در کلاس‌ها آموزش داده می‌شود، متفاوت است. اگر سطح زبانتان بالا نیست نگران نباشید. در این مقاله روش صحیح مطالعه‌ی درس زبان  انگلیسی را برای شما آورده‌ایم تا بتوانید بهترین درصد را از این درس بگیرید.

برای اطلاعات بیشتر مقالات روش‌های درس خواندن ما را مطالعه کنید.

بنر آوات

مطالعه‌ی زبان انگلیسی

زبان انگلیسی برای بسیاری از دانش‌آموزان پرچالش است. لازم است حتما روش مطالعه درس زبان انگلیسی را بلد باشید. وقتش است با آن آشتی کنید. زبان انگلیسی یکی از درس‌های پرکاربرد و مهم در زندگی شما است. پس کنکور فرصت خوبی است که آن را تقویت کنید و آن را به یکی از نقاط قوت خود نه تنها در کنکور، بلکه در زندگی خود تبدیل کنید. زبان انگلیسی چهار مهارت اصلی دارد؛ صحبت کردن، نوشتن، خواندن و گوش دادن. این مهارت‌ها در کلاس‌های زبان انگلیسی با شما کار می‌شود؛ اما در کنکور سنجیده نمی‌شود. به همین علت حتی اگر زبانتان در سطح بالایی است، باید زبان کنکور را کار کنید. چون شکل و فرم متفاوتی دارد. در کنکور بخش‌های گرامر، لغت، ریدینگ و کلوز سنجیده می‌شود. روش مطالعه‌ی هر چهار بخش را در ادامه برای شما توضیح می‌دهیم تا به خوبی زبان را بخواند و اصولی آن را برای کنکور یاد بگیرید.

لغات

برای شروع مطالعه‌ی زبان لازم است که سطح لغاتتان را بالا ببرید. باید لغات زیادی را بلد باشید. برای این کار متن انگلیسی بخوانید. متن را می‌توانید از روی ریدینگ‌های کتاب درسی یا درس‌نامه‌ی کتاب‌های کمک درسی پیدا کنید. نمونه‌های ریدینگ سال‌های گذشته‌ی کنکور برای پیدا کردن لغات جدید بسیار مناسب است. زیر تمام لغاتی که بلد نیستید، خط بکشید. سپس معنی لغات را از دیکشنری پیدا کنید و روی یک برگه بنویسید. برگه را جایی روی دیوار، کمد، آینه یا هر جای دیگر در اتاقتان بچسبانید تا هر روز آن را نگاه کنید. هر روز ده دقیقه وقت بگذارید و لغات را مرور کنید. بعد از اینکه کامل لغات را حفظ شدید، متن جدیدی بخوانید و برگه‌ی لغات را عوض کنید.

سعی کنید با لغاتی که یاد می‌گیرید جمله‌سازی کنید. آنها را کاربردی یاد بگیرید تا بتوانید در جمله و متن کنکور آنها را تشخیص دهید. موقع حفظ کردن معنی لغات، آنها را در ذهن تصویرسازی کنید یا در ذهن خود مجسم کنید. تلفظ آن را به خوبی یاد بگیرد تا بعدا در زندگی روزمره و در محیط کاری آینده برای شما مفید باشد.

گرامر

برای یادگیری گرامر لازم است از درس‌نامه‌ی مناسبی استفاده کنید. کتاب‌های خیلی سبز درس‌نامه‌های قوی‌ای برای گرامر دارند. کتاب‌های مهر و ماه نیز برای این کار مناسب است. اصل یادگیری گرامر، یادگیری کاربردی است. در یک دفترچه گرامر را یادداشت کنید. برای هر گرامر چند مثال از کتاب یا درس‌نامه و چند مثال از خودتان بنویسید. حتما مثال‌های خودتان را یادداشت کنید. موقع مرور گرامر یک مثال جدید در ذهن خود بسازید و آن را با خود مرور کنید.

برای یادگیری گرامر لازم است هر روز مرور کنید. هر روز گرامرها را بخوانید و برای خود مثال بزنید. با این کار گرامر ملکه‌ی ذهن شما می‌شود و هرگز از یادتان نمی‌رود. بعد از مطالعه‌ی هر گرامر سراغ تست‌های آن بروید. برای قواعد هر زبانی باید تست زیاد حل کرد. هر روز حداقل ده تست زبان بزنید.

مشاوره تحصیلی آوات

ریدینگ و کلوز

برای افزایش درک مطالب چاره‌ای جز مطالعه‌ی زیاد ندارید. البتدا دایره‌ی لغات خود را بالا ببرید. بعد از آن می‌بینید که چقدر خواندن ریدینگ‌ها برای شما ساده‌تر می‌شود. در بخش لغات گفتیم که از ریدینگ‌ها برای پیدا کردن لغات جدید استفاده کنید. بعد از یادگیری لغات همان ریدینگ را مطالعه کنید و تست‌های آن را بزنید. سعی کنید هر روز حداقل یک ریدینگ و کلوز بخوانید و تست‌هایش را بزنید. برای کلوز و ریدینگ دایره لغات بالا و تمرین زیاد بسیار کمک می‌کند. پس از درک مطلب نترسید و بدانید با تمرین زیاد به موفقیت می‌رسید. فقط کافی است هر روز آن را مطالعه کنید.

کلام آخر

زبان درس ترسناکی نیست. رمز موفقیت زبان در هر روز مطالعه کردن آن است. هر روز مطالعه کنید تا تاثیر آن را ببینید. اولین قدم برای موفقیت این است که از زبان نترسید. با تمرین زیاد به موفقیت می‌رسید؛ چراکه زبان یک غول بی‌شاخ و دم نیست. اگر زبانتان خیلی ضعیف است و فکر می‌کنید نمی‌توانید به تنهایی از پس آن برآیید کلاس زبان بروید. کلینیک مشاوره تحصیلی آوات کلاس‌های زبان برای افرادی که می‌خواهند زبان را صد درصد بزنند برگزار می‌کند. کلاس زبان کنکور آوات هم برای افرادی که زبان ضعیفی دارند و هم برای کسانی که می‌خواهند زبان را صد درصد بزنند مناسب است. پس برای موفقیت به کلینیک آوات زنگ بزنید و برای ثبت‌نام در کلاس زبان کنکور آوات اقدام کنید.

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *