روش مطالعه تاریخ

تاریخ یکی از درس‌های شیرین علوم انسانی است که بسیاری از داوطلبان کنکور آن را جدی نمی‌گیرند. بسیاری از دانش‌آموزان به دلیل ضریب کم این درس، آن را مطالعه نمی‌کنند. این درس نکات زیادی دارد؛ به همین علت مطالعه‌ی آن نیاز به آگاهی دارد. تاریخ می‌تواند برگ برنده‌ی یک داوطلب کنکوری باشد. فراموش نکنید برای موفقیت در کنکور، باید همه‌ی درس‌ها را بخوانید. روش مطالعه تاریخ یکی از مواردی است که باید آن را بدانید تا بتوانید تاریخ بخوانید. در این مقاله روش صحیح مطالعه تاریخ را به شما آموزش می‌دهیم تا بتوانید تمام نکات این درس را فرا بگیرید.

بنر آوات

روش مطالعه‌ی درس تاریخ

برای یادگیری درس تاریخ، ابتدا باید سیر کلی وقایع تاریخی را فرا بگیرید. باید علل و عواقب بروز آن را بدانید. روند کلی اتفاقات را به خاطر بسپارید و نکات آن را برای خود مرور کنید. با این کار آن واقعه را به خوبی درک می‌کنید. در کنار وقایع تاریخی نکات و اسامی و زمان‌ها را خوب حفظ کنید. پس ابتدا وقایع تاریخی را به خوبی درک کنید؛ سپس زمان و اسامی را به خاطر بسپارید.

تاریخ را در طول سال فرا بگیرید. تاریخ نکات زیادی دارد؛ به همین علت باید در طی یک سال، جزئیات زیادی را فرا بگیرید.

هر واقعه‌ی تاریخی را ریشه‌یابی کنید. وقتی به چگونگی شکل‌گیری وقایع تاریخی را بدانید، بهتر می‌توانید نکات را حفظ کنید. ریشه‌یابی باعث افزایش فهم شما می‌شود و به یادگیری کمک می‌کند.

بعد از مطالعه به این ترتیب، سراغ تست‌ها بروید. تست به شما نکات زیادی یاد می‎دهد. پس در حین تست زدن آنها را بررسی کنید و نکات آن را یادداشت‌برداری کنید. در درس تاریخ باید مدام تست بزنید و نکات تست را فرا بگیرید.

نکات یادگیری تاریخ

  1. نکات تاریخی را خلاصه‌نویسی کنید. خلاصه‌ها باید به زبان خودتان باشد. نمودار و جدول برای خودتان بکشید و به خوبی طبقه‌بندی کنید.
  2. از فلش کارت‌ها استفاده کنید و مرتب آنها را نگه‌داری کنید. فلش کارت‌ها را مدام مرور کنید.
  3. هنگام مطالعه‌ رویدادهای تاریخی تصویرسازی کنید و صحنه‌ها را بازسازی کنید. این کار ماندگاری و یادگیری نکات تاریخی و وقایع را تحکیم می‌بخشد.
  4. مقایسه و دسته‌بندی کنید. تمام وقایع را دسته‌بندی کنید و با دیگری مقایسه کنید. کل تاریخ در دسته‌بندی و مقایسه خلاصه می‌شود.
  5. مدام مرور کنید. بدون مرور و مطالعه‌ی منظم تمام زحماتتان به هدر می‌رود.
  6. تاریخ را به ترتیب بخوانید و از سال دهم مطالعه را شروع کنید. این‌گونه همه چیز در ذهن شما مرتب و به ترتیب طبقه‌بندی می‌شود.

مشاوره تحصیلی آوات

کلام آخر

تاریخ درس بسیار پر نکته‌ای است. درست است که این درس سخت و دشوار است؛ اما دلیل بر این نیست که خواندن آن را بیخال شوید. برای موفقیت در کنکور باید همه‌ی درس‌ها را مطالعه کنید. همیشه همه چیز را بخوانید. تست زدن را فراموش نکنید. یکی از موارد مهم در یادگیری تاریخ، تست زدن زیاد است. پس فراموش نکنید مدام مرور کنید و تست زیاد بزنید. از موارد روش مطالعه تاریخ استفاده کنید تا بتوانید به بهترین درصد در کنکور دست پیدا کنید.

برای آگاهی از روش مطالعه جامعه‌شناسی کلیک کنید.

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *